Inženýr Renaultu Ricardo Penteado promluvil o posledním testu Roberta Kubici, o němž se spekuluje, že by mohl dostat šanci v jednom z tréninků a příští rok se možná i vrátit k závodění ve Formuli 1.
Polský pilot minulý týden na Hungaroringu ujel 622,1 km, což odpovídá vzdálenosti více než dvou velkých cen. Svým časem 1:18,850 min zaostal za Sebastianem Vettelem s Ferrari o 1,448 sekundy a obsadil čtvrtou příčku. I když se svým výkonem nebyl 100% spokojený, tak si jej u Renaultu velmi pochvalovali.
Zcela totiž rozptýlil pochybnosti o tom, zda by po svém zranění dokázal jezdit s moderním vozem F1 na okruhu s prudkými zatáčkami. "Na tuto otázku můžete klidně zapomenout. Nemá problém jezdit s hybridními vozy," popisuje pro brazilské Globo Penteado.
I když na piloty Ferrari před sebou moc neztrácel, tak podle něj mohl být Robert o poznání rychlejší: "Nejdůležitější věcí je, že Kubica neměl palivo jen na jedno kolo." Navíc závěrečná simulace kvalifikace na ultra-měkkých pneumatikách byla v závěru dne přerušena červenými vlajkami.
"Další věcí, která vyčnívá, je počet kol, která ujel - odpovídají dvěma závodům. Bylo 40 stupňů a Robert nevystoupil a nestěžoval si na vyčerpání," upozorňuje inženýr Renaultu na dobrou fyzickou kondici jezdce.
Tým ani nemusel složitě přepracovávat řízení vozu či návrh volantu. "Neměl žádný problém. Požadovali jsme po něm mnoho změn na volantu, a on to všechno zvládl v normálním čase," prozrazuje o Kubicově maďarském testu Penteado.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.