Skotský pilot Paul Di Resta původně v Maďarsku zaskakoval za nemocného Martina Brundlea jakožto jeden z komentátorů britského SkySports. Nakonec se ale musel zhostit své role rezervního pilota a nahradil Massu u Williamsu.
Jednatřicetiletý rodák ze skotského Uphallu má za sebou 58 startů ve Formuli 1, a to mezi lety 2011-2013, kdy závodil za Force Indii. V roce 2014 byli oba piloti indické stáje vystřídáni a nastoupila dvojice Hulk - Peréz, která se rozpadla až letos, když Němec vzal nabídku od Renaultu.
Následně Di Resta zakořenil v německé sérii DTM a v roce 2016 se stal rezervním pilotem Williamsu. Svou šanci zazávodit si dostal ale až letos v Maďarsku, kde nečekaně nahradil Felipeho Massu, který se necítil kvůli zdravotním problémům ve své kůži.
Nakonec z toho byla velmi slušná prezentace. Kvalifikoval se devatenáctý před Ericssonem a na svého stájového kolegu strolla ztratil 0,766 vteřiny. Závod jel v poklidném tempu bez žádných zvrhlostí. Nakonec musel kvůli technickým problémům odstoupit (unikání oleje). I tak ale mnohé přesvědčil. Zajímavostí také jest, že Di Resta byl prvním Britem od roku 2000 (Button), který závodil za Williams, jenž letos slaví 40 let v královně motorsportu.
Otázkou tedy je, zda si Di Resta v příštím roce nezazávodí po roku Lance Strolla. Massa má kontrakt jen na rok, ale pravdou je, že Brazilec by se dalšímu angažmá v F1 úplně nebránil.
Jak to ale vidí nový technický šéf Williamsu Paddy Lowe? "Co se týče našich plánů na příští rok, jsme otevřeni všemu. Budeme zvažovat všechny možnosti. Všiml jsem si, že Mercedes říkal, že možná budou Di Restovi volat. Taková je nyní situace."
Problémem ale může být vcelku přeplněný trh s piloty, který dokáže rozhýbat pouze nějaká řetězová reakce přestupů či odchodů v top stájích. Co si budeme nalhávat, je klidně možné, že soupiska Ferrari, Mercedesu i Red Bullu zůstane v dalším roce stejná. Zde bude hodně záležet na Alonsovi a Icemanovi.
"Máme do budoucna problém kvůli nedostatku míst pro piloty, kteří mají ambice na sedačku v F1. Vypadá to, že nyní bude hodně málo místa pro nováčky," dodal Lowe.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.