Skotský pilot Paul Di Resta původně v Maďarsku zaskakoval za nemocného Martina Brundlea jakožto jeden z komentátorů britského SkySports. Nakonec se ale musel zhostit své role rezervního pilota a nahradil Massu u Williamsu.
Jednatřicetiletý rodák ze skotského Uphallu má za sebou 58 startů ve Formuli 1, a to mezi lety 2011-2013, kdy závodil za Force Indii. V roce 2014 byli oba piloti indické stáje vystřídáni a nastoupila dvojice Hulk - Peréz, která se rozpadla až letos, když Němec vzal nabídku od Renaultu.
Následně Di Resta zakořenil v německé sérii DTM a v roce 2016 se stal rezervním pilotem Williamsu. Svou šanci zazávodit si dostal ale až letos v Maďarsku, kde nečekaně nahradil Felipeho Massu, který se necítil kvůli zdravotním problémům ve své kůži.
Nakonec z toho byla velmi slušná prezentace. Kvalifikoval se devatenáctý před Ericssonem a na svého stájového kolegu strolla ztratil 0,766 vteřiny. Závod jel v poklidném tempu bez žádných zvrhlostí. Nakonec musel kvůli technickým problémům odstoupit (unikání oleje). I tak ale mnohé přesvědčil. Zajímavostí také jest, že Di Resta byl prvním Britem od roku 2000 (Button), který závodil za Williams, jenž letos slaví 40 let v královně motorsportu.
Otázkou tedy je, zda si Di Resta v příštím roce nezazávodí po roku Lance Strolla. Massa má kontrakt jen na rok, ale pravdou je, že Brazilec by se dalšímu angažmá v F1 úplně nebránil.
Jak to ale vidí nový technický šéf Williamsu Paddy Lowe? "Co se týče našich plánů na příští rok, jsme otevřeni všemu. Budeme zvažovat všechny možnosti. Všiml jsem si, že Mercedes říkal, že možná budou Di Restovi volat. Taková je nyní situace."
Problémem ale může být vcelku přeplněný trh s piloty, který dokáže rozhýbat pouze nějaká řetězová reakce přestupů či odchodů v top stájích. Co si budeme nalhávat, je klidně možné, že soupiska Ferrari, Mercedesu i Red Bullu zůstane v dalším roce stejná. Zde bude hodně záležet na Alonsovi a Icemanovi.
"Máme do budoucna problém kvůli nedostatku míst pro piloty, kteří mají ambice na sedačku v F1. Vypadá to, že nyní bude hodně málo místa pro nováčky," dodal Lowe.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.