Italský dodavatel pneumatik pro Formuli 1 přemýšlí o tom, že by příští rok mohlo pro další zatraktivnění závodů zavést šestou směs. Do kdy musí rozhodnout a kolik testů mu letos zbývá?
V úterý pro Pirelli testoval Valtteri Bottas s Mercedesem, ve čtvrtek a v pátek pro ně v Barceloně jezdí Antonio Giovinazzi s Ferrari. Dnes má tedy poslední šanci si cokoliv vyzkoušet před zmrazením konstrukcí svého portfolia pro rok 2018.
Mezinárodní automobilové federaci (FIA) totiž musí do 1. září zaslat detaily o specifikaci svých příštích pneumatik, s nominací různých směsí na závody pak může počkat až do 1. prosince.
V tomto mezidobí bude s italským výrobce testovat ještě Mercedes 7. a 8. záři v Paul Ricard, se Sauberem a s Force Indií 31. října a 1. listopadu v Mexico City a 14. a 15. listopadu s McLarenem v Interlagos. Poslední validační testy se uskuteční po skončení sezóny v Abú Zabí 28. a 29. listopadu se všemi týmy.
V současné době mají k dispozici ultra-měkké (fialové barvy), super-měkké (červené), měkké (žluté), středně-tvrdé (bílé) a tvrdé (oranžové) směsi. Pirelli ale může jejich počet pro příští sezónu po dalších testech ještě změnit (nikoliv jejich konstrukce).
"V závislosti na výsledcích rozhodneme o počtu směsí. Podle mého názoru bychom měli jít do šesti, což je možné. Když se podíváte na pravidla, návrh na počet směsí je naším návrhem FIA, a to ho obvykle akceptuje, protože neexistuje důvod, proč ho zamítat. Ve skutečnosti jsme letos homologovali 10 směsí - měli jsme 5 základních a 5 záložních směsí," vysvětluje manažer Pirelli Mario Isola.
Co kdyby byly týmy proti? "Nepotřebujeme souhlas týmů. Po závodě v Abú Zabí bude následovat dvoudenní testování se všemi vozy a všemi týmy, kdy se bude ověřovat nový produkt a týmy budou mít možnost si ho předem vyzkoušet. Na konci listopadu tedy musíme mít hotové finální verze našich pneumatik pro rok 2018," pokračuje zástupce Pirelli.
Výzvou je pro ně odhadnou aerodynamický vývoj stájí a to, o kolik stoupne přítlak a síly působící na pneumatiky. Podle toho musí navrhnout produkt, který bude fungovat i v posledním závodě sezóny 2018.
"Teď máme mnohem lepší data, která přicházejí po každém víkendu, takže už vyvíjíme novou konstrukci, nový profil a nové nápady. Ve srovnání s letošním rokem nepůjde o revoluci, protože si myslíme, že máme dobrý produkt," dodává Isola.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.