Italský dodavatel pneumatik pro Formuli 1 přemýšlí o tom, že by příští rok mohlo pro další zatraktivnění závodů zavést šestou směs. Do kdy musí rozhodnout a kolik testů mu letos zbývá?
V úterý pro Pirelli testoval Valtteri Bottas s Mercedesem, ve čtvrtek a v pátek pro ně v Barceloně jezdí Antonio Giovinazzi s Ferrari. Dnes má tedy poslední šanci si cokoliv vyzkoušet před zmrazením konstrukcí svého portfolia pro rok 2018.
Mezinárodní automobilové federaci (FIA) totiž musí do 1. září zaslat detaily o specifikaci svých příštích pneumatik, s nominací různých směsí na závody pak může počkat až do 1. prosince.
V tomto mezidobí bude s italským výrobce testovat ještě Mercedes 7. a 8. záři v Paul Ricard, se Sauberem a s Force Indií 31. října a 1. listopadu v Mexico City a 14. a 15. listopadu s McLarenem v Interlagos. Poslední validační testy se uskuteční po skončení sezóny v Abú Zabí 28. a 29. listopadu se všemi týmy.
V současné době mají k dispozici ultra-měkké (fialové barvy), super-měkké (červené), měkké (žluté), středně-tvrdé (bílé) a tvrdé (oranžové) směsi. Pirelli ale může jejich počet pro příští sezónu po dalších testech ještě změnit (nikoliv jejich konstrukce).
"V závislosti na výsledcích rozhodneme o počtu směsí. Podle mého názoru bychom měli jít do šesti, což je možné. Když se podíváte na pravidla, návrh na počet směsí je naším návrhem FIA, a to ho obvykle akceptuje, protože neexistuje důvod, proč ho zamítat. Ve skutečnosti jsme letos homologovali 10 směsí - měli jsme 5 základních a 5 záložních směsí," vysvětluje manažer Pirelli Mario Isola.
Co kdyby byly týmy proti? "Nepotřebujeme souhlas týmů. Po závodě v Abú Zabí bude následovat dvoudenní testování se všemi vozy a všemi týmy, kdy se bude ověřovat nový produkt a týmy budou mít možnost si ho předem vyzkoušet. Na konci listopadu tedy musíme mít hotové finální verze našich pneumatik pro rok 2018," pokračuje zástupce Pirelli.
Výzvou je pro ně odhadnou aerodynamický vývoj stájí a to, o kolik stoupne přítlak a síly působící na pneumatiky. Podle toho musí navrhnout produkt, který bude fungovat i v posledním závodě sezóny 2018.
"Teď máme mnohem lepší data, která přicházejí po každém víkendu, takže už vyvíjíme novou konstrukci, nový profil a nové nápady. Ve srovnání s letošním rokem nepůjde o revoluci, protože si myslíme, že máme dobrý produkt," dodává Isola.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.