Italský dodavatel pneumatik pro Formuli 1 přemýšlí o tom, že by příští rok mohlo pro další zatraktivnění závodů zavést šestou směs. Do kdy musí rozhodnout a kolik testů mu letos zbývá?
V úterý pro Pirelli testoval Valtteri Bottas s Mercedesem, ve čtvrtek a v pátek pro ně v Barceloně jezdí Antonio Giovinazzi s Ferrari. Dnes má tedy poslední šanci si cokoliv vyzkoušet před zmrazením konstrukcí svého portfolia pro rok 2018.
Mezinárodní automobilové federaci (FIA) totiž musí do 1. září zaslat detaily o specifikaci svých příštích pneumatik, s nominací různých směsí na závody pak může počkat až do 1. prosince.
V tomto mezidobí bude s italským výrobce testovat ještě Mercedes 7. a 8. záři v Paul Ricard, se Sauberem a s Force Indií 31. října a 1. listopadu v Mexico City a 14. a 15. listopadu s McLarenem v Interlagos. Poslední validační testy se uskuteční po skončení sezóny v Abú Zabí 28. a 29. listopadu se všemi týmy.
V současné době mají k dispozici ultra-měkké (fialové barvy), super-měkké (červené), měkké (žluté), středně-tvrdé (bílé) a tvrdé (oranžové) směsi. Pirelli ale může jejich počet pro příští sezónu po dalších testech ještě změnit (nikoliv jejich konstrukce).
"V závislosti na výsledcích rozhodneme o počtu směsí. Podle mého názoru bychom měli jít do šesti, což je možné. Když se podíváte na pravidla, návrh na počet směsí je naším návrhem FIA, a to ho obvykle akceptuje, protože neexistuje důvod, proč ho zamítat. Ve skutečnosti jsme letos homologovali 10 směsí - měli jsme 5 základních a 5 záložních směsí," vysvětluje manažer Pirelli Mario Isola.
Co kdyby byly týmy proti? "Nepotřebujeme souhlas týmů. Po závodě v Abú Zabí bude následovat dvoudenní testování se všemi vozy a všemi týmy, kdy se bude ověřovat nový produkt a týmy budou mít možnost si ho předem vyzkoušet. Na konci listopadu tedy musíme mít hotové finální verze našich pneumatik pro rok 2018," pokračuje zástupce Pirelli.
Výzvou je pro ně odhadnou aerodynamický vývoj stájí a to, o kolik stoupne přítlak a síly působící na pneumatiky. Podle toho musí navrhnout produkt, který bude fungovat i v posledním závodě sezóny 2018.
"Teď máme mnohem lepší data, která přicházejí po každém víkendu, takže už vyvíjíme novou konstrukci, nový profil a nové nápady. Ve srovnání s letošním rokem nepůjde o revoluci, protože si myslíme, že máme dobrý produkt," dodává Isola.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.