HUNGARORING - 2. DEN SEZÓNNÍCH TESTŮ; Jak probíhá 2. den sezónních testů na Hungaroringu? Nejlépe si zatím vede Sebastian Vettel s Ferrari, událostí dne je ale návrat Roberta Kubicy s aktuálním monopostem Renaultu.
Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Sebastian Vettel, kterého Ferrari narychlo povolalo k testování. Před letní přestávkou stojí o jeho vazbu, protože připravilo novou podlahu a difuzor. Ve 12 hodin převzal vůz Kimi Räikkönen, jenž bude pokračovat odpoledne.
Off he goes! @LandoNorris gets behind the wheel of the MCL32 for the first time. #F1Testing pic.twitter.com/exqLLxOVNj
— McLaren (@McLarenF1) August 2, 2017Druhá příčka patří Landovi Norrisovi, který s McLarenem předvádí velmi dobré výkony. Před obědem se zlepšil a na Vettela ztratil jen 0,77 sekundy, hned za ním je právě Räikkönen. Jeho čas 1:17,894 je na tisícinu stejný jako čas Vandoornea z kvalifikace, k dobru má dnes však pogumovanější povrch.
Šesté místo patří Georgovi Russellovi, jenž s Mercedesem jezdil i včera. Dnes dopoledne zkoušel ochranu kokpitu - novou verzi "Halo" s užším prostředním nosníkem (nyní má 20 mm). FIA se snaží zmenšit jeho rozměry, aby měli pilot lepší výhled, před příštím ročníkem se chce dostat jen na 16 mm.
Robert Kubica hnán dopředu početnými fanoušky zažívá úspěšný den a neustále zrychluje (více info a videa najdete v samostatném článku). Již teď je rychlejší než byli v závodě Nico Hülkenberg či Jolyon Palmer. Nevíme však, jaký má program, kolik množství benzínu má v nádrži a svou roli hraje i rychlejší povrch dráhy. Za dopoldne zvládl 324 km - nejvíce ze všech.
Z nováčků ve středu testují u Force Indie Lucas Auer, jenž se znovu vystřídá s Nikitou Mazepinem, s Williamsem Luca Ghiotto, se Sauberem Nobuharu Matsušita a s Haasem Santino Ferrucci, jehož jsme viděli už včera. Ze závodních pilotů je doplňuje Carlos Sainz s Toro Rosso.
OdpoledneVettela odpoledne již nikdo nepřekonal, ale výborným výkonem zaujal Norris s McLarenem - za čtyřnásobným mistrem světa zaostal jen o čtvrt sekundy. Ukázal tak, že je další potenciální hvězdou budoucnosti.
Kubica nakonec skončil čtvrtý za Räikkönenem, na lídra ztratil necelých 1,5 sekundy a zvládl solidních 142 kol (622,1 km). Teď je na Renaultu, aby vyhodnotil, zda bude usilovat o jeho nasazení do závodů.
Za ním se seřadili piloti Toro Rosso, poté následovali mladíci Auer, Russel, Mazepin, Gasly, Ghiotto, Ferrucci a Matsušita. Největší vzdálenost si dnes připsal mladík Williamsu Ghiotto - 161 kol (705,3 km).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.