HUNGARORING - 2. DEN SEZÓNNÍCH TESTŮ; Jak probíhá 2. den sezónních testů na Hungaroringu? Nejlépe si zatím vede Sebastian Vettel s Ferrari, událostí dne je ale návrat Roberta Kubicy s aktuálním monopostem Renaultu.
Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Sebastian Vettel, kterého Ferrari narychlo povolalo k testování. Před letní přestávkou stojí o jeho vazbu, protože připravilo novou podlahu a difuzor. Ve 12 hodin převzal vůz Kimi Räikkönen, jenž bude pokračovat odpoledne.
Off he goes! @LandoNorris gets behind the wheel of the MCL32 for the first time. #F1Testing pic.twitter.com/exqLLxOVNj
— McLaren (@McLarenF1) August 2, 2017Druhá příčka patří Landovi Norrisovi, který s McLarenem předvádí velmi dobré výkony. Před obědem se zlepšil a na Vettela ztratil jen 0,77 sekundy, hned za ním je právě Räikkönen. Jeho čas 1:17,894 je na tisícinu stejný jako čas Vandoornea z kvalifikace, k dobru má dnes však pogumovanější povrch.
Šesté místo patří Georgovi Russellovi, jenž s Mercedesem jezdil i včera. Dnes dopoledne zkoušel ochranu kokpitu - novou verzi "Halo" s užším prostředním nosníkem (nyní má 20 mm). FIA se snaží zmenšit jeho rozměry, aby měli pilot lepší výhled, před příštím ročníkem se chce dostat jen na 16 mm.
Robert Kubica hnán dopředu početnými fanoušky zažívá úspěšný den a neustále zrychluje (více info a videa najdete v samostatném článku). Již teď je rychlejší než byli v závodě Nico Hülkenberg či Jolyon Palmer. Nevíme však, jaký má program, kolik množství benzínu má v nádrži a svou roli hraje i rychlejší povrch dráhy. Za dopoldne zvládl 324 km - nejvíce ze všech.
Z nováčků ve středu testují u Force Indie Lucas Auer, jenž se znovu vystřídá s Nikitou Mazepinem, s Williamsem Luca Ghiotto, se Sauberem Nobuharu Matsušita a s Haasem Santino Ferrucci, jehož jsme viděli už včera. Ze závodních pilotů je doplňuje Carlos Sainz s Toro Rosso.
OdpoledneVettela odpoledne již nikdo nepřekonal, ale výborným výkonem zaujal Norris s McLarenem - za čtyřnásobným mistrem světa zaostal jen o čtvrt sekundy. Ukázal tak, že je další potenciální hvězdou budoucnosti.
Kubica nakonec skončil čtvrtý za Räikkönenem, na lídra ztratil necelých 1,5 sekundy a zvládl solidních 142 kol (622,1 km). Teď je na Renaultu, aby vyhodnotil, zda bude usilovat o jeho nasazení do závodů.
Za ním se seřadili piloti Toro Rosso, poté následovali mladíci Auer, Russel, Mazepin, Gasly, Ghiotto, Ferrucci a Matsušita. Největší vzdálenost si dnes připsal mladík Williamsu Ghiotto - 161 kol (705,3 km).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.