Britský pilot Paul di Resta se dočkal nečekaného překvapení, když dostal možnost nastoupit s Williamsem do kvalifikace místo Felipemu Massovi, kterému v Maďarsku nebylo dobře.
V sobotní kvalifikaci bez jakékoliv přípravy skončil 19., což byl úspěch, protože s letošním vůz ještě nikdy neřídil. Před závodem očekával, že tou největší výzvou budou fyzické nároky současné generace vozů. V F1 naposledy závodil v roce 2013.
"Bylo to celkem těžké. Rozhodně to cítím v mých ramenou, ale tou největší výzvou jsou nohy. Boty jsou trochu moc malé. Mé nohy mě zabíjely," shrnuje Di Resta své pocity z jízdy. Závod kvůli technickým problémům nedokončil, Williams jej 10 kol před koncem stáhl.
Po víkendové epizodě doufá, že by si ho někdo mohl všimnout, aby si v roce 2018 mohl opět zazávodit: "Nikdy nevíte, já bych moc rád. Není to tajemstvím, že chci být ve voze Formule 1. Alespoň jsem přinejmenším ukázal, že jsem spolehlivým rezervním pilotem, který se potlouká padokem."
"Zkoušel jsem k tomu přistoupit co nejprofesionálněji a získat hodně [zkušeností], spíše než zahodit něco, co nebylo k mání [pokud jde o potenciální výsledek]," pokračuje rezervní pilot Williamsu, který byl za svůj výkon hodnocen pozitivně.
"Za těch podmínek odvedl Paul absolutně úžasnou práci. Existuje spousta procedur, jako jsou starty závodů a zahřívání pneumatik, s nimiž nebyl dobře obeznámen, odvedl však práci hodnou respektu. Vyhnul se potížím, jezdil konzistentně a ke konci závodu poskytoval dobrou zpětnou vazbu. Jedinou opravdovou škodou je, že jsme mu nedali auto, s nímž by mohl dojet až do cíle," hodnotí technický ředitel Williamsu Paddy Lowe.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.