Britský pilot Paul di Resta se dočkal nečekaného překvapení, když dostal možnost nastoupit s Williamsem do kvalifikace místo Felipemu Massovi, kterému v Maďarsku nebylo dobře.
V sobotní kvalifikaci bez jakékoliv přípravy skončil 19., což byl úspěch, protože s letošním vůz ještě nikdy neřídil. Před závodem očekával, že tou největší výzvou budou fyzické nároky současné generace vozů. V F1 naposledy závodil v roce 2013.
"Bylo to celkem těžké. Rozhodně to cítím v mých ramenou, ale tou největší výzvou jsou nohy. Boty jsou trochu moc malé. Mé nohy mě zabíjely," shrnuje Di Resta své pocity z jízdy. Závod kvůli technickým problémům nedokončil, Williams jej 10 kol před koncem stáhl.
Po víkendové epizodě doufá, že by si ho někdo mohl všimnout, aby si v roce 2018 mohl opět zazávodit: "Nikdy nevíte, já bych moc rád. Není to tajemstvím, že chci být ve voze Formule 1. Alespoň jsem přinejmenším ukázal, že jsem spolehlivým rezervním pilotem, který se potlouká padokem."
"Zkoušel jsem k tomu přistoupit co nejprofesionálněji a získat hodně [zkušeností], spíše než zahodit něco, co nebylo k mání [pokud jde o potenciální výsledek]," pokračuje rezervní pilot Williamsu, který byl za svůj výkon hodnocen pozitivně.
"Za těch podmínek odvedl Paul absolutně úžasnou práci. Existuje spousta procedur, jako jsou starty závodů a zahřívání pneumatik, s nimiž nebyl dobře obeznámen, odvedl však práci hodnou respektu. Vyhnul se potížím, jezdil konzistentně a ke konci závodu poskytoval dobrou zpětnou vazbu. Jedinou opravdovou škodou je, že jsme mu nedali auto, s nímž by mohl dojet až do cíle," hodnotí technický ředitel Williamsu Paddy Lowe.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.