Britský pilot Paul di Resta se dočkal nečekaného překvapení, když dostal možnost nastoupit s Williamsem do kvalifikace místo Felipemu Massovi, kterému v Maďarsku nebylo dobře.
V sobotní kvalifikaci bez jakékoliv přípravy skončil 19., což byl úspěch, protože s letošním vůz ještě nikdy neřídil. Před závodem očekával, že tou největší výzvou budou fyzické nároky současné generace vozů. V F1 naposledy závodil v roce 2013.
"Bylo to celkem těžké. Rozhodně to cítím v mých ramenou, ale tou největší výzvou jsou nohy. Boty jsou trochu moc malé. Mé nohy mě zabíjely," shrnuje Di Resta své pocity z jízdy. Závod kvůli technickým problémům nedokončil, Williams jej 10 kol před koncem stáhl.
Po víkendové epizodě doufá, že by si ho někdo mohl všimnout, aby si v roce 2018 mohl opět zazávodit: "Nikdy nevíte, já bych moc rád. Není to tajemstvím, že chci být ve voze Formule 1. Alespoň jsem přinejmenším ukázal, že jsem spolehlivým rezervním pilotem, který se potlouká padokem."
"Zkoušel jsem k tomu přistoupit co nejprofesionálněji a získat hodně [zkušeností], spíše než zahodit něco, co nebylo k mání [pokud jde o potenciální výsledek]," pokračuje rezervní pilot Williamsu, který byl za svůj výkon hodnocen pozitivně.
"Za těch podmínek odvedl Paul absolutně úžasnou práci. Existuje spousta procedur, jako jsou starty závodů a zahřívání pneumatik, s nimiž nebyl dobře obeznámen, odvedl však práci hodnou respektu. Vyhnul se potížím, jezdil konzistentně a ke konci závodu poskytoval dobrou zpětnou vazbu. Jedinou opravdovou škodou je, že jsme mu nedali auto, s nímž by mohl dojet až do cíle," hodnotí technický ředitel Williamsu Paddy Lowe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.