Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier naznačil, že jeho tým musí o motorech pro příští sezónu rozhodnout do září. Jak dle posledních informací vypadají jeho možnosti?
McLaren pokračuje v partnerství s Hondou, i když ta se stále trápí se spolehlivostí i výkonností - na Mercedes totiž ztrácí přes 100 koní. Včera sice zvládla Velkou cenu Maďarska bez problémů, pokroky jsou ale malé.
Stáj z Wokingu proto stále vyhodnocuje různé možnosti včetně přechodu na konkurenční pohonné jednotky, byť v posledních týdnech ze své kritiky ubrala - zdá se, že Hondě dává ještě šanci. Ze zákulisních jednání vyplynulo, že jim Mercedes své pohonné jednotky neposkytne, protože dostal strach z jejich šasi a z toho, že by je McLaren s jejím produktem mohl porážet.
Ferrari je na tom podobně, i když jeho vyjádření nebylo až tak rezolutní. Toto spojení se však zdá být po dohodě se Sauberem také nepravděpodobné. V případě rozchodu s Hondou tedy zbývá už jen Renault - jenže v tom případě by japonská automobilka musela najít nějakého zákazníka, jinak by v F1 skončila.
A to se novému vedení F1 nelíbí. V Maďarsku přiznala, že jedná s netovárními týmy - z těch ale připadá v úvahu jen Toro Rosso (Williams a Force India jsou s Mercedesy maximálně spokojeni).
Kolik času zbývá McLarenu na rozhodnutí? "Technicky můžete motor vyměnit za 12 týdnů. Můžete ho vyměnit kdykoliv během sezóny, nejpozději tři měsíce před začátkem. Pokud chcete provést základní návrh kolem motoru, tak vám vyjde září," odpovídá Boullier.
Poprvé by teoreticky mohli s novým motorem už testovat 4. prosince po skončení Velké ceny Abú Zabí. To by znamenalo, že konečné rozhodnutí musí ve Wokingu učinit na počátku 9. měsíce. To by potřeboval také Fernando Alonso, který nechce marnit další sezónu v F1 s nekonkurenceschopným motorem za zády. Po závodu v Maďarsku shodně řekl, že o své budoucnosti rozhodne v září.
"Od počátku je jasné, že se rozhodne po přestávce. A už nám jasně řekl, že musíme být konkurenceschopní. Záleží, jak definujete a vykládáte slovo konkurenceschopní. Pravidelně s ním hovoříme, takže to necháme až na přestávku," uvádí Boullier na adresu jejich španělské hvězdy, která má jen dvě možnosti: zůstat nebo odejít k Renaultu.
Honda by v partnerství s McLarenem ráda pokračovala: "Není pochyb o tom, že bychom chtěli zůstat s McLarenem. Myslím, že dostávají lepší výkonnost," uvedl šéf jejího F1 projektu Jusuke Hasegawa. Výsledek v Maďarsku ale nelze moc brát jako důkaz velkého pokroku - pomalá a klikatá trať totiž není tolik závislá na výkonu motoru.
Více se ukáže ve Spa, kde ale McLaren očekává další náročný závod. Přesvědčit by je mohla o hodně výkonnější čtvrtá specifikace letošní pohonné jednotky, ta však bude hotova zřejmě až v říjnu. V zákulisí se vedou intenzivní jednání a zástupci obou stran odmítají oficiálně cokoliv komentovat. Na rozuzlení si tedy budeme muset počkat až do konce letní přestávky.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.