Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier naznačil, že jeho tým musí o motorech pro příští sezónu rozhodnout do září. Jak dle posledních informací vypadají jeho možnosti?
McLaren pokračuje v partnerství s Hondou, i když ta se stále trápí se spolehlivostí i výkonností - na Mercedes totiž ztrácí přes 100 koní. Včera sice zvládla Velkou cenu Maďarska bez problémů, pokroky jsou ale malé.
Stáj z Wokingu proto stále vyhodnocuje různé možnosti včetně přechodu na konkurenční pohonné jednotky, byť v posledních týdnech ze své kritiky ubrala - zdá se, že Hondě dává ještě šanci. Ze zákulisních jednání vyplynulo, že jim Mercedes své pohonné jednotky neposkytne, protože dostal strach z jejich šasi a z toho, že by je McLaren s jejím produktem mohl porážet.
Ferrari je na tom podobně, i když jeho vyjádření nebylo až tak rezolutní. Toto spojení se však zdá být po dohodě se Sauberem také nepravděpodobné. V případě rozchodu s Hondou tedy zbývá už jen Renault - jenže v tom případě by japonská automobilka musela najít nějakého zákazníka, jinak by v F1 skončila.
A to se novému vedení F1 nelíbí. V Maďarsku přiznala, že jedná s netovárními týmy - z těch ale připadá v úvahu jen Toro Rosso (Williams a Force India jsou s Mercedesy maximálně spokojeni).
Kolik času zbývá McLarenu na rozhodnutí? "Technicky můžete motor vyměnit za 12 týdnů. Můžete ho vyměnit kdykoliv během sezóny, nejpozději tři měsíce před začátkem. Pokud chcete provést základní návrh kolem motoru, tak vám vyjde září," odpovídá Boullier.
Poprvé by teoreticky mohli s novým motorem už testovat 4. prosince po skončení Velké ceny Abú Zabí. To by znamenalo, že konečné rozhodnutí musí ve Wokingu učinit na počátku 9. měsíce. To by potřeboval také Fernando Alonso, který nechce marnit další sezónu v F1 s nekonkurenceschopným motorem za zády. Po závodu v Maďarsku shodně řekl, že o své budoucnosti rozhodne v září.
"Od počátku je jasné, že se rozhodne po přestávce. A už nám jasně řekl, že musíme být konkurenceschopní. Záleží, jak definujete a vykládáte slovo konkurenceschopní. Pravidelně s ním hovoříme, takže to necháme až na přestávku," uvádí Boullier na adresu jejich španělské hvězdy, která má jen dvě možnosti: zůstat nebo odejít k Renaultu.
Honda by v partnerství s McLarenem ráda pokračovala: "Není pochyb o tom, že bychom chtěli zůstat s McLarenem. Myslím, že dostávají lepší výkonnost," uvedl šéf jejího F1 projektu Jusuke Hasegawa. Výsledek v Maďarsku ale nelze moc brát jako důkaz velkého pokroku - pomalá a klikatá trať totiž není tolik závislá na výkonu motoru.
Více se ukáže ve Spa, kde ale McLaren očekává další náročný závod. Přesvědčit by je mohla o hodně výkonnější čtvrtá specifikace letošní pohonné jednotky, ta však bude hotova zřejmě až v říjnu. V zákulisí se vedou intenzivní jednání a zástupci obou stran odmítají oficiálně cokoliv komentovat. Na rozuzlení si tedy budeme muset počkat až do konce letní přestávky.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.