Zaútočil by v průběhu Velké ceny Maďarska Kimi Räikkönen na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, který měl se svým Ferrari menší technické problémy, pokud by na okruh nedorazil prezident Sergio Marchionne?
"Ne, to nehrálo žádnou roli. Samozřejmě jakožto týmoví kolegové víme, co máme dělat. Jak jsem řekl, měl jsem hodně dobrý rozjezd do první zatáčky, ale kvůli tomu, že jsme týmoví kolegové..." přemýšlí finský pilot. "Můžeme spolu bojovat, jen si zřejmě necháváme více místa a nesnažíme se toho druhého donutit k chybě, jak je to možná u jiných jezdců."
Vettel kvůli problémům nemohl atakovat obrubníky, proto jezdil pomaleji, než by se hodilo Räikkönenovi, na kterého se začaly dotahovat Mercedesy. "Určitě jsem měl rychlost na vítězství. Také jsem na dráze před první zastávkou mohl zůstat déle... Každopádně jsem celý závod jezdil za Sebastianem a doufal, že na to šlape naplno a nešetří pneumatiky, protože Mercedesy mě stahovaly," popisuje Kimi.
Velké obavy z předjetí ale neměl: "Fakt jsem si moc velké starosti nedělal. Samozřejmě jsem s týmem přes rádio hovořil, ale neměl jsem starosti, protože mé auto se tak dobře ovládalo. I když jsem byl těsně za Sebastianem, tak moje auto bylo stále moc dobré a neměl jsem žádné potíže s pneumatikami. Mohl jsem ho velmi dobře následovat v poslední zatáčce. Ideální to ale samozřejmě nebylo, protože jsem cítil, že mám rychlost, ale přitom jsem byl zaseknutý uprostřed. A víme, jak rychlí někdy na rovinkách můžou být."
"Seb tady včera získal první místo, jako první odstartoval a našim cílem bylo jakkoliv obsadit první dvě příčky. To, jestli tady je či není prezident, to nedělá žádný rozdíl. A abych byl upřímný, já jsem ho ani neviděl - až z pódia. Zatím jsem neměl čas," dodává Räikkönen.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.