Zaútočil by v průběhu Velké ceny Maďarska Kimi Räikkönen na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, který měl se svým Ferrari menší technické problémy, pokud by na okruh nedorazil prezident Sergio Marchionne?
"Ne, to nehrálo žádnou roli. Samozřejmě jakožto týmoví kolegové víme, co máme dělat. Jak jsem řekl, měl jsem hodně dobrý rozjezd do první zatáčky, ale kvůli tomu, že jsme týmoví kolegové..." přemýšlí finský pilot. "Můžeme spolu bojovat, jen si zřejmě necháváme více místa a nesnažíme se toho druhého donutit k chybě, jak je to možná u jiných jezdců."
Vettel kvůli problémům nemohl atakovat obrubníky, proto jezdil pomaleji, než by se hodilo Räikkönenovi, na kterého se začaly dotahovat Mercedesy. "Určitě jsem měl rychlost na vítězství. Také jsem na dráze před první zastávkou mohl zůstat déle... Každopádně jsem celý závod jezdil za Sebastianem a doufal, že na to šlape naplno a nešetří pneumatiky, protože Mercedesy mě stahovaly," popisuje Kimi.
Velké obavy z předjetí ale neměl: "Fakt jsem si moc velké starosti nedělal. Samozřejmě jsem s týmem přes rádio hovořil, ale neměl jsem starosti, protože mé auto se tak dobře ovládalo. I když jsem byl těsně za Sebastianem, tak moje auto bylo stále moc dobré a neměl jsem žádné potíže s pneumatikami. Mohl jsem ho velmi dobře následovat v poslední zatáčce. Ideální to ale samozřejmě nebylo, protože jsem cítil, že mám rychlost, ale přitom jsem byl zaseknutý uprostřed. A víme, jak rychlí někdy na rovinkách můžou být."
"Seb tady včera získal první místo, jako první odstartoval a našim cílem bylo jakkoliv obsadit první dvě příčky. To, jestli tady je či není prezident, to nedělá žádný rozdíl. A abych byl upřímný, já jsem ho ani neviděl - až z pódia. Zatím jsem neměl čas," dodává Räikkönen.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.