HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly během Velké ceny Maďarska v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Nejlépe pracujícím týmem na Hungaroringu byl tradičně Williams, který přezul Strolla v 29. kole za 2,33 sekundy a Di Restu v 34. kole dokonce za 2,29 s. Pokud vám to nekoresponduje s jeho celkovým časem stráveným v boxové uličce, je to v pořádku. Pro Paula jedoucí v F1 svůj první závod po 4 letech byla výměna tak rychlá, že na zelené světlo reagoval s půlvteřinovým zpožděním.
Na druhou příčku se překvapivě dostalo Toro Rosso, jež zvládlo zastávku Sainze v 35. kole za 2,76 s a Kvjata v 40. kole za 2,44 s. Třetí místo patří Mercedesu, který odbavil Hamiltona v 31. kole za 2,5 sekundy. V případě jeho týmového kolegy Bottase se protáhla na 3,2 s.
Pod tři sekundy se vlezlo už jen Ferrari, které Räikkönena v 33. kole drželo jen 2,65 sekundy, a Haas přezuvši Grosjeana za 2,96 s.
Osmnáct jezdců do závodu startovalo na super-měkkých pneumatikách, na měkkých začínali jen Kvjat a Di Resta. Většina jela jen na jednu zastávku, dvakrát do boxů zamířili pouze Ericsson s Wehrleinem.
Teplota dráhy sice přesahovala 50 °C, opotřebení a degradace však nebyly vysoké. Jednozastávkovým strategiím hodně pomohl úvodní výjezd safety-caru - 4 kola za ním se týmům pomohly rozhodnout.
Nejdelší stint na super-měkké směsi zvládl Palmer - 46 kol, na měkké vydržel Ericsson 62 kol, tj. 89 % velké ceny vypsané na 70 okruhů.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.