HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly během Velké ceny Maďarska v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjely?
Nejlépe pracujícím týmem na Hungaroringu byl tradičně Williams, který přezul Strolla v 29. kole za 2,33 sekundy a Di Restu v 34. kole dokonce za 2,29 s. Pokud vám to nekoresponduje s jeho celkovým časem stráveným v boxové uličce, je to v pořádku. Pro Paula jedoucí v F1 svůj první závod po 4 letech byla výměna tak rychlá, že na zelené světlo reagoval s půlvteřinovým zpožděním.
Na druhou příčku se překvapivě dostalo Toro Rosso, jež zvládlo zastávku Sainze v 35. kole za 2,76 s a Kvjata v 40. kole za 2,44 s. Třetí místo patří Mercedesu, který odbavil Hamiltona v 31. kole za 2,5 sekundy. V případě jeho týmového kolegy Bottase se protáhla na 3,2 s.
Pod tři sekundy se vlezlo už jen Ferrari, které Räikkönena v 33. kole drželo jen 2,65 sekundy, a Haas přezuvši Grosjeana za 2,96 s.
Osmnáct jezdců do závodu startovalo na super-měkkých pneumatikách, na měkkých začínali jen Kvjat a Di Resta. Většina jela jen na jednu zastávku, dvakrát do boxů zamířili pouze Ericsson s Wehrleinem.
Teplota dráhy sice přesahovala 50 °C, opotřebení a degradace však nebyly vysoké. Jednozastávkovým strategiím hodně pomohl úvodní výjezd safety-caru - 4 kola za ním se týmům pomohly rozhodnout.
Nejdelší stint na super-měkké směsi zvládl Palmer - 46 kol, na měkké vydržel Ericsson 62 kol, tj. 89 % velké ceny vypsané na 70 okruhů.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.