Max Verstappen toužící po mistrovském titulu podle svého otce Jose prožívá poprvé ve své hvězdné kariéře ve Formuli 1 hluboké zklamání. Maďarsko by mu ale mohlo náladu trochu zvednout - Red Bull zlepší pomocí nových dílů svou výkonnost, proto bude moci dosáhnout na stříbrný stupínek.
Podle spekulací se snaží mladý Holanďan vyvázat ze svého dlouhodobého kontraktu s Red Bullem a přestoupit do Ferrari. Jeho je popřel, ale připustil, že roste tlak na rakouskou stáj, aby mu poskytla vítězné auto.
"Max se chce stát mistrem světa, kvůli vítězstvím udělá cokoliv. Momentálně takovou možnost nemá, letošní rok tak využívá k tomu, aby se stal silnějším. V tom příštím je jasné, jaké cíle máme. Chceme vyhrávat, a pokud k tomu nedojde, tak se situace značně zkomplikuje," říká Jos Verstappen v rozhovoru pro nizozemskou televizi RTL GP.
"Momentálně s tím Max nemůže nic udělat. Dělá všechno správně, ve své kůži se cítí dobře, ale touží po vítězstvích. To si na něm všimnete - zklamání že nemůže vyhrávat, proto má určité problémy. Nikdy dříve to nezažíval," pokračuje otec mladého jezdce Red Bullu.
A jak podle něj dopadne tento víkend? "Max rozhodně skončí v první trojce. Myslím, že pořadí bude následující: Vettel, Max, Hamilton. Red Bull pole mě nasadí určitá vylepšení. Doufejme tedy, že budou fungovat a že pak budeme vypadat dobře," odpovídá Jos.
Red Bullu by trať v Hungaroringu měla vyhovovat, podobně jako McLarenu. Je úzká, klikatá a neklade tak velký důraz na výkon motorů. Obě stáje nasadí další aerodynamické novinky, ta rakouská přiveze vylepšenou verzi svého předního křídla, které se při jízdě na vnějších okrajích díky inovativní konstrukci hodně prohýbá, přičemž prochází statickými testy zátěže.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.