Zavedení ochrany kokpitu Halo už nezle zvrátit poté, co byla schválena na poslední schůzce FIA s týmy. S ročním zpožděním se objeví také v juniorských formulových šampionátech, minimální hmotnost vozů naroste o 5 kg.
Povinná minimální hmotnost vozů loni vzrostla o 26 kg ze 702 na 726 kg. Příští rok se opět navýší, tentokrát o 5 kg. Usuzovat z toho, že Halo váží pouze 5 kg, je však mylné - s jeho váhou se totiž počítalo už v přírůstku před letošní sezónou. Na něj zřejmě připadalo přibližně 10 kg, 6 kg na širší pneumatiky a dalších 10 kg na širší křídla a podlahu.
Kvůli nové ochraně kokpitu se změní také pravidla pro statické testy v oblasti kokpitu, jenž musí být ve třech místech jejího ukotvení posílen: bude muset vydržet tlak 116 kN shora ve vertikálním směru, 46 kN zepředu a 93 kN zboku. Ochranný oblouk nad hlavou jezdce musí vydržet ze tří směrů tlak 90, 60 a 50 kN, přední část před volantem 75 kN.
FIA také zvýší čas potřebný pro únik jezdce z kokpitu, ten má narůst z pěti na 8 - 10 sekund.
Příští rok bude nasazena 4. verze Halo, loni jsme mohli při testech pozorovat její 2. verzí, která měla širší kruh než ta prvotní. Třetí verze určená pro letošní ročník skončí nejspíše někde v muzeu. Týmy si u budoucí verze budou moci upravit horní část - "obléct ji" podle svých aerodynamických představ, čelní nosník bude o něco tenčí.
Zatím však není jasné, kdo bude tuto ochranu kokpitu vyrábět. Ví se pouze to, že nepůjde o žádný ze současných týmů F1. Půjde o standardizovaný díl FIA, a zřejmě i lukrativní byznys, protože její zavedení od roku 2019 plánuje také pro nižší série počínaje Formulí 2.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.