McLaren byl příjemně překvapen svou rychlostí v Británii, před Maďarskem je proto plný optimismu. Pomalá trať by jim měla sedět, s Hondou očekávají velmi dobrý výsledek. S přípravou jim také pomohly dva dny testů, které absolvovali ve Francii minulý týden s Pirelli.
"Do Maďarska míříme k poslednímu závodnímu víkendu před letní přestávkou. Naše rychlost v Silverstone byla o něco lepší, než jsme původně čekali na okruhu, který je velmi hladový po výkonu, a tedy i náročnějším pro naše auto," vrací se závodní ředitel McLarenu Eric Boullier k poslednímu závodu, který se jel v britském Silverstonu.
Nyní je čeká jedna z nejlepších příležitostí v roce na zisk bodů: "Maďarsko je úplně jiné, což nás teoreticky naplňuje optimismem, že budeme moci prověřit silné stránky našeho auta a lépe bojovat s našimi soupeři," pokračuje Boullier s vyhlídkou na body.
Hodně ale bude záležet na tom, aby jim neselhal motor: "Společně s Hondou tvrdě pracujeme na naší spolehlivosti a na tom, abychom se vyhnuli případným penalizacím na roštu - obzvlášť na této trati, kde má naše auto potenciál na to, aby podávalo lepší výkony. Bude to klíčové pro zvýšení našeho bodového přídělu, což bychom všichni tak rádi dosáhli."
McLaren minulý týden testoval v Magny Cours s Pirelli pneumatiky pro mokré podmínky 2018. Stoffel Vandoorne ujel s vozem MCL32 ve středu 19. července bez větších potíží 135 kol, druhý den přidal dalších 117 kol.
"Na základě našeho úspěšného pneumatikového testu s Pirelli doufáme, že si toto tempo udržíme velmi dobrým výsledkem v Budapeští a poté dalšími užitečnými kilometry ujetými v sezónním testu po závodě. Ten využijeme jako platformu pro další vývoj v druhé polovině sezóny," vysvětluje Boullier.
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa si uvědomuje, že své zlepšení teď musí po nasazení třetí specifikace s novým mapováním předvést na dráze: "I když jsme v posledních závodech ukázali zlepšenou konkurenceschopnost, musíme ji nyní přetavit do výsledků na trati. Přesto jsme potěšeni našim současným vývojem a do Maďarska teď míříme s pozitivnějšími pocity před závodním víkendem."
"Hungaroring je jedinečným, klikatým okruhem, který by nám měl poskytnout jednu z nejlepších příležitostí v této sezóně. Není sice tak zaměřený na výkon, přesto stále vyžaduje precizní management energie v každém kole závodu. Jde také o trať, kde je předjíždění extrémně náročné - kvalifikace pro nás tedy bude ohromně důležitá," je si vědom zástupce Hondy.
"Víme, že jsme schopni na tomto typu trati dosáhnout dobrého výsledku, naším cílem tedy musí být postup do Q3 a dostat se do dobré pozice pro zisk bodů v závodě. Fernando na Hungaroringu získal své první vítězství v F1 a Stoffel tady vyhrál v GP2 v roce 2014. Naše auta jsou tedy ve výborných rukou," těší Hasegawu.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.