McLaren byl příjemně překvapen svou rychlostí v Británii, před Maďarskem je proto plný optimismu. Pomalá trať by jim měla sedět, s Hondou očekávají velmi dobrý výsledek. S přípravou jim také pomohly dva dny testů, které absolvovali ve Francii minulý týden s Pirelli.
"Do Maďarska míříme k poslednímu závodnímu víkendu před letní přestávkou. Naše rychlost v Silverstone byla o něco lepší, než jsme původně čekali na okruhu, který je velmi hladový po výkonu, a tedy i náročnějším pro naše auto," vrací se závodní ředitel McLarenu Eric Boullier k poslednímu závodu, který se jel v britském Silverstonu.
Nyní je čeká jedna z nejlepších příležitostí v roce na zisk bodů: "Maďarsko je úplně jiné, což nás teoreticky naplňuje optimismem, že budeme moci prověřit silné stránky našeho auta a lépe bojovat s našimi soupeři," pokračuje Boullier s vyhlídkou na body.
Hodně ale bude záležet na tom, aby jim neselhal motor: "Společně s Hondou tvrdě pracujeme na naší spolehlivosti a na tom, abychom se vyhnuli případným penalizacím na roštu - obzvlášť na této trati, kde má naše auto potenciál na to, aby podávalo lepší výkony. Bude to klíčové pro zvýšení našeho bodového přídělu, což bychom všichni tak rádi dosáhli."
McLaren minulý týden testoval v Magny Cours s Pirelli pneumatiky pro mokré podmínky 2018. Stoffel Vandoorne ujel s vozem MCL32 ve středu 19. července bez větších potíží 135 kol, druhý den přidal dalších 117 kol.
"Na základě našeho úspěšného pneumatikového testu s Pirelli doufáme, že si toto tempo udržíme velmi dobrým výsledkem v Budapeští a poté dalšími užitečnými kilometry ujetými v sezónním testu po závodě. Ten využijeme jako platformu pro další vývoj v druhé polovině sezóny," vysvětluje Boullier.
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa si uvědomuje, že své zlepšení teď musí po nasazení třetí specifikace s novým mapováním předvést na dráze: "I když jsme v posledních závodech ukázali zlepšenou konkurenceschopnost, musíme ji nyní přetavit do výsledků na trati. Přesto jsme potěšeni našim současným vývojem a do Maďarska teď míříme s pozitivnějšími pocity před závodním víkendem."
"Hungaroring je jedinečným, klikatým okruhem, který by nám měl poskytnout jednu z nejlepších příležitostí v této sezóně. Není sice tak zaměřený na výkon, přesto stále vyžaduje precizní management energie v každém kole závodu. Jde také o trať, kde je předjíždění extrémně náročné - kvalifikace pro nás tedy bude ohromně důležitá," je si vědom zástupce Hondy.
"Víme, že jsme schopni na tomto typu trati dosáhnout dobrého výsledku, naším cílem tedy musí být postup do Q3 a dostat se do dobré pozice pro zisk bodů v závodě. Fernando na Hungaroringu získal své první vítězství v F1 a Stoffel tady vyhrál v GP2 v roce 2014. Naše auta jsou tedy ve výborných rukou," těší Hasegawu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.