McLaren byl příjemně překvapen svou rychlostí v Británii, před Maďarskem je proto plný optimismu. Pomalá trať by jim měla sedět, s Hondou očekávají velmi dobrý výsledek. S přípravou jim také pomohly dva dny testů, které absolvovali ve Francii minulý týden s Pirelli.
"Do Maďarska míříme k poslednímu závodnímu víkendu před letní přestávkou. Naše rychlost v Silverstone byla o něco lepší, než jsme původně čekali na okruhu, který je velmi hladový po výkonu, a tedy i náročnějším pro naše auto," vrací se závodní ředitel McLarenu Eric Boullier k poslednímu závodu, který se jel v britském Silverstonu.
Nyní je čeká jedna z nejlepších příležitostí v roce na zisk bodů: "Maďarsko je úplně jiné, což nás teoreticky naplňuje optimismem, že budeme moci prověřit silné stránky našeho auta a lépe bojovat s našimi soupeři," pokračuje Boullier s vyhlídkou na body.
Hodně ale bude záležet na tom, aby jim neselhal motor: "Společně s Hondou tvrdě pracujeme na naší spolehlivosti a na tom, abychom se vyhnuli případným penalizacím na roštu - obzvlášť na této trati, kde má naše auto potenciál na to, aby podávalo lepší výkony. Bude to klíčové pro zvýšení našeho bodového přídělu, což bychom všichni tak rádi dosáhli."
McLaren minulý týden testoval v Magny Cours s Pirelli pneumatiky pro mokré podmínky 2018. Stoffel Vandoorne ujel s vozem MCL32 ve středu 19. července bez větších potíží 135 kol, druhý den přidal dalších 117 kol.
"Na základě našeho úspěšného pneumatikového testu s Pirelli doufáme, že si toto tempo udržíme velmi dobrým výsledkem v Budapeští a poté dalšími užitečnými kilometry ujetými v sezónním testu po závodě. Ten využijeme jako platformu pro další vývoj v druhé polovině sezóny," vysvětluje Boullier.
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa si uvědomuje, že své zlepšení teď musí po nasazení třetí specifikace s novým mapováním předvést na dráze: "I když jsme v posledních závodech ukázali zlepšenou konkurenceschopnost, musíme ji nyní přetavit do výsledků na trati. Přesto jsme potěšeni našim současným vývojem a do Maďarska teď míříme s pozitivnějšími pocity před závodním víkendem."
"Hungaroring je jedinečným, klikatým okruhem, který by nám měl poskytnout jednu z nejlepších příležitostí v této sezóně. Není sice tak zaměřený na výkon, přesto stále vyžaduje precizní management energie v každém kole závodu. Jde také o trať, kde je předjíždění extrémně náročné - kvalifikace pro nás tedy bude ohromně důležitá," je si vědom zástupce Hondy.
"Víme, že jsme schopni na tomto typu trati dosáhnout dobrého výsledku, naším cílem tedy musí být postup do Q3 a dostat se do dobré pozice pro zisk bodů v závodě. Fernando na Hungaroringu získal své první vítězství v F1 a Stoffel tady vyhrál v GP2 v roce 2014. Naše auta jsou tedy ve výborných rukou," těší Hasegawu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.