McLaren byl příjemně překvapen svou rychlostí v Británii, před Maďarskem je proto plný optimismu. Pomalá trať by jim měla sedět, s Hondou očekávají velmi dobrý výsledek. S přípravou jim také pomohly dva dny testů, které absolvovali ve Francii minulý týden s Pirelli.
"Do Maďarska míříme k poslednímu závodnímu víkendu před letní přestávkou. Naše rychlost v Silverstone byla o něco lepší, než jsme původně čekali na okruhu, který je velmi hladový po výkonu, a tedy i náročnějším pro naše auto," vrací se závodní ředitel McLarenu Eric Boullier k poslednímu závodu, který se jel v britském Silverstonu.
Nyní je čeká jedna z nejlepších příležitostí v roce na zisk bodů: "Maďarsko je úplně jiné, což nás teoreticky naplňuje optimismem, že budeme moci prověřit silné stránky našeho auta a lépe bojovat s našimi soupeři," pokračuje Boullier s vyhlídkou na body.
Hodně ale bude záležet na tom, aby jim neselhal motor: "Společně s Hondou tvrdě pracujeme na naší spolehlivosti a na tom, abychom se vyhnuli případným penalizacím na roštu - obzvlášť na této trati, kde má naše auto potenciál na to, aby podávalo lepší výkony. Bude to klíčové pro zvýšení našeho bodového přídělu, což bychom všichni tak rádi dosáhli."
McLaren minulý týden testoval v Magny Cours s Pirelli pneumatiky pro mokré podmínky 2018. Stoffel Vandoorne ujel s vozem MCL32 ve středu 19. července bez větších potíží 135 kol, druhý den přidal dalších 117 kol.
"Na základě našeho úspěšného pneumatikového testu s Pirelli doufáme, že si toto tempo udržíme velmi dobrým výsledkem v Budapeští a poté dalšími užitečnými kilometry ujetými v sezónním testu po závodě. Ten využijeme jako platformu pro další vývoj v druhé polovině sezóny," vysvětluje Boullier.
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa si uvědomuje, že své zlepšení teď musí po nasazení třetí specifikace s novým mapováním předvést na dráze: "I když jsme v posledních závodech ukázali zlepšenou konkurenceschopnost, musíme ji nyní přetavit do výsledků na trati. Přesto jsme potěšeni našim současným vývojem a do Maďarska teď míříme s pozitivnějšími pocity před závodním víkendem."
"Hungaroring je jedinečným, klikatým okruhem, který by nám měl poskytnout jednu z nejlepších příležitostí v této sezóně. Není sice tak zaměřený na výkon, přesto stále vyžaduje precizní management energie v každém kole závodu. Jde také o trať, kde je předjíždění extrémně náročné - kvalifikace pro nás tedy bude ohromně důležitá," je si vědom zástupce Hondy.
"Víme, že jsme schopni na tomto typu trati dosáhnout dobrého výsledku, naším cílem tedy musí být postup do Q3 a dostat se do dobré pozice pro zisk bodů v závodě. Fernando na Hungaroringu získal své první vítězství v F1 a Stoffel tady vyhrál v GP2 v roce 2014. Naše auta jsou tedy ve výborných rukou," těší Hasegawu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.