Renault dnes potvrdil, že se Robert Kubica zúčastní testování, které se uskuteční na Hungaroringu příští týden po skončení Velké ceny Maďarska. Polák tak dostane první šanci se svézt s moderním vozem F1.
"První dva dny testování Robertovi i nám umožní získat velké množství informací. Následující jízdy s vozem RS17 na Hungaroringu nám pomůžou obdržet detailní a přesná data o současném voze a za reprezentativních podmínek," potvrzuje šéf týmu Cyril Abiteboul.
Polák letos s Renaultem už dvakrát testoval, vždy se ale jednalo jen o pět let starý Lotus E20 poháněný 2,4litrovým atmosférickým motorem na promo pneumatikách. I přesto tým zaujal, protože zajížděl o 0,35 s rychlejší časy než rezervní pilot Sergej Sirotkin.
And our driver line-up for the post-#HungarianGP test? Robert #Kubica and @NicholasLatifi pic.twitter.com/QSjwoYxSjx
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 24, 2017Příští týden v Budapešti dostane konečně pořádnou šanci se současnou generací vozu, jenž bude pohánět V6 přeplňovaným hybridním motorem se systémem pro rekuperaci energie, jenž dokáže jeho výkon navýšit o dalších 160 koní. K dispozici bude mít rovněž klasické závodní pneumatiky a na okruhu bude v provozu s ostatními piloty.
"Po tomto testu pečlivě zanalyzujeme nasbírané informace, abychom určili, za jakých podmínek by pro Roberta byl možný v následujících letech návrat k závodění," dodává Abiteboul.
Kubica dostane svou velkou příležitost ve středu 2. srpna 2017. Spekuluje se o tom, že pokud uspěje, pak by mohl nahradit Jolyona Palmera. Druhým pilotem, jehož Renault do dvoudenních testů nasadí, je juniorský jezdec Nicholas Latifi.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.