Renault dnes potvrdil, že se Robert Kubica zúčastní testování, které se uskuteční na Hungaroringu příští týden po skončení Velké ceny Maďarska. Polák tak dostane první šanci se svézt s moderním vozem F1.
"První dva dny testování Robertovi i nám umožní získat velké množství informací. Následující jízdy s vozem RS17 na Hungaroringu nám pomůžou obdržet detailní a přesná data o současném voze a za reprezentativních podmínek," potvrzuje šéf týmu Cyril Abiteboul.
Polák letos s Renaultem už dvakrát testoval, vždy se ale jednalo jen o pět let starý Lotus E20 poháněný 2,4litrovým atmosférickým motorem na promo pneumatikách. I přesto tým zaujal, protože zajížděl o 0,35 s rychlejší časy než rezervní pilot Sergej Sirotkin.
And our driver line-up for the post-#HungarianGP test? Robert #Kubica and @NicholasLatifi pic.twitter.com/QSjwoYxSjx
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 24, 2017Příští týden v Budapešti dostane konečně pořádnou šanci se současnou generací vozu, jenž bude pohánět V6 přeplňovaným hybridním motorem se systémem pro rekuperaci energie, jenž dokáže jeho výkon navýšit o dalších 160 koní. K dispozici bude mít rovněž klasické závodní pneumatiky a na okruhu bude v provozu s ostatními piloty.
"Po tomto testu pečlivě zanalyzujeme nasbírané informace, abychom určili, za jakých podmínek by pro Roberta byl možný v následujících letech návrat k závodění," dodává Abiteboul.
Kubica dostane svou velkou příležitost ve středu 2. srpna 2017. Spekuluje se o tom, že pokud uspěje, pak by mohl nahradit Jolyona Palmera. Druhým pilotem, jehož Renault do dvoudenních testů nasadí, je juniorský jezdec Nicholas Latifi.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.