V příštím roce by se ochranný prvek Halo měl objevit na všech monopostech Formule 1. Toto rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace zatím nenachází moc pochopení, a to primárně kvůli vzhledu.
Po vlně nevole - a to jak ze strany fanoušků, tak mnoha osobností přímo z branže - Mezinárodní automobilová federace vydala prohlášení, ve kterém se snaží tento krok obhájit.
Bezpečnost v motoristickém sportu je na vrcholu zájmu Mezinárodní automobilové federace. V této oblasti jsme dosáhli obrovských pokroků, ale ochranu hlavy v závodech vozů s otevřeným kokpitem řešíme již mnoho let.
Risk je jednou z esencí motorsportu, naším cílem, jakožto zaštiťující organizace, je ale tento faktor co nejvíce omezovat, a to zaváděním bezpečnostních opatřeních, které vznikají na základě výzkumu a technologického posunu.
V poslední dekádě jsme byli svědky několika vážných nehod, které mnohdy měly dlouhodobé následky. Vážnost této situace tak byla pro FIA jasným indikátorem, že je třeba připravit řešení, které by chránilo přední stranu kokpitu, která je v současné době slabinou.
Výsledky testů dle FIA mluví jasně. V testech auto vs. prostředí trati se ukázalo, že Halo dokázalo v mnoha případech ochránit helmu při srážce s bariérou nebo zdí. Halo navíc dokázalo zlepšit ochranu při srážce jak s malými, tak velkými objekty. Zpětná vazba navíc ukázala, že viditelnost z kokpitu zůstala nepoznamenána. Testy také ukázaly, že ochrana není překážkou při opouštění kokpitu.
Při Velké ceně Velké Británie na voze Ferrari testovali klasický ochranný štít, ten se ale dle zpětné vazby ukázal jako nevhodné řešení. Halo proto dostalo přednost.
Systém Halo představuje nejlepší existující řešení, co se týče problematiky ochrany přední části kokpitu. Poslední verze designu budou i nadále testovány před svým představením v roce 2018. Budou se na tom podílet jak týmy, tak samotná FIA.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.