Niki Lauda, stejně jako většina fanouškovské obce, není spokojen s uvedením ochrany hlavy Halo v příští sezóně. Nápad kazí vzhled a dle Laudy je současná F1 velmi bezpečná.
Mezinárodní automobilová federace v tomto týdnu schválila ochranu hlavy Halo pro příští sezónu. To u fanoušků i lidí přímo z branže vyvolalo vlnu nevole. Nakonec to vypadá, že jediné Halo, které budou mít lidi rádi, je série sci-fi her pro konzole Xbox.
K řadě kritiků se přidal i nevýkonný ředitel Mercedesu a bývalý pilot Niki Lauda: "Testovali jsme Halo, štít od Red Bullu i klasický štít. Nic z toho nepřesvědčilo na 100 %," řekl Rakušan pro Auto Motor und Sport, "musíte v takovéto situaci udělat vždy správné rozhodnutí. Halo je ale chybná volba," pokračoval Lauda.
Navíc prý Halo ubírá vozům na atraktivitě a odebírá Formuli 1 jednu z esencí - otevřený kokpit. "Tvrdě pracujeme na tom, aby auta zaujala nové fanoušky. To je nyní zničeno touto přehnanou reakcí. Halo ničí DNA Formule 1. FIA již Formuli 1 učinila bezpečnou a nehrozí, že uletí kola, jelikož jsou dostatečně upevněna."
"Jezdci podstupují minimální risk. Musí tu být jednoznačně i jiné lepší řešení než Halo. Jinak bychom netestovali tři prototypy. Měli bychom jít spíše směrem, který tolik nenaruší vzhled vozů a mohli bychom to uvést o rok později," zakončil Lauda.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.