Formule 1 byla, je a bude o penězích. Nemalých penězích. A nemalé sumy mohou přicházet od sponzorů. Bohužel to se šampionátu až tolik nedaří. Formule 1 má v současné době 5 partnerů. Takový NASCAR jich má 43.
O něco lépe jsou na tom tradiční stáje. McLaren má 26 partnerů, italské Ferrari pak 28. O poznání hůře na tom jsou malé a nové stáje. Například Force India zvažuje přejmenování na Force One, aby přilákala více mezinárodních společností.
S novým americkým vedením, které do F1 investovalo 8 miliard dolarů, by tato otázka měla být více řešena. Přeci jen Liberty Media budou chtít svou investici, díky které si pořídili sport s publikem 400 miliónů diváků, zúročit.
"Když jsem nastoupil, tak ve Formuli 1 nebyl nikdo zodpovědný za marketing, průzkumy či práci s médii," řekl nový šéf marketingu Sean Bratches, který dříve pracoval na pozici výkonného ředitele největší americké sportovní stanice ESPN.
"Teď tady sedíme a máme 5 sponzorů. Liverpool jich má 30, Manchester United jich má přes 90. Nemyslím si, že se na takováto čísla dostaneme, ale je tu zajímavá příležitost navázat nová partnerství s firmami, které se chtějí zviditelnit. Jsme asi jediná společnost na světě, která nedokáže vydělávat peníze na digitálních platformách," pokračoval Bratches.
Dalším zájmem nových majitelů, Liberty Media, bude dostat Formuli 1 do velkých měst. Jedním z hodně diskutovaných je Londýn, kde před GP Británie proběhla první Formula 1 LIVE show, které se zúčastnilo 100 tisíc lidí, a to chyběl domácí miláček Lewis Hamilton.
Dle Bratchese prý projevilo zájem více jak 40 měst. "Půjdeme úplně jiným směrem. Budeme se zaměřovat na místa, které budou mít odpovídající reprezentativní vlastnosti pro naši značku," zakončil Bratches.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.