Formule 1 byla, je a bude o penězích. Nemalých penězích. A nemalé sumy mohou přicházet od sponzorů. Bohužel to se šampionátu až tolik nedaří. Formule 1 má v současné době 5 partnerů. Takový NASCAR jich má 43.
O něco lépe jsou na tom tradiční stáje. McLaren má 26 partnerů, italské Ferrari pak 28. O poznání hůře na tom jsou malé a nové stáje. Například Force India zvažuje přejmenování na Force One, aby přilákala více mezinárodních společností.
S novým americkým vedením, které do F1 investovalo 8 miliard dolarů, by tato otázka měla být více řešena. Přeci jen Liberty Media budou chtít svou investici, díky které si pořídili sport s publikem 400 miliónů diváků, zúročit.
"Když jsem nastoupil, tak ve Formuli 1 nebyl nikdo zodpovědný za marketing, průzkumy či práci s médii," řekl nový šéf marketingu Sean Bratches, který dříve pracoval na pozici výkonného ředitele největší americké sportovní stanice ESPN.
"Teď tady sedíme a máme 5 sponzorů. Liverpool jich má 30, Manchester United jich má přes 90. Nemyslím si, že se na takováto čísla dostaneme, ale je tu zajímavá příležitost navázat nová partnerství s firmami, které se chtějí zviditelnit. Jsme asi jediná společnost na světě, která nedokáže vydělávat peníze na digitálních platformách," pokračoval Bratches.
Dalším zájmem nových majitelů, Liberty Media, bude dostat Formuli 1 do velkých měst. Jedním z hodně diskutovaných je Londýn, kde před GP Británie proběhla první Formula 1 LIVE show, které se zúčastnilo 100 tisíc lidí, a to chyběl domácí miláček Lewis Hamilton.
Dle Bratchese prý projevilo zájem více jak 40 měst. "Půjdeme úplně jiným směrem. Budeme se zaměřovat na místa, které budou mít odpovídající reprezentativní vlastnosti pro naši značku," zakončil Bratches.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.