Formule 1 byla, je a bude o penězích. Nemalých penězích. A nemalé sumy mohou přicházet od sponzorů. Bohužel to se šampionátu až tolik nedaří. Formule 1 má v současné době 5 partnerů. Takový NASCAR jich má 43.
O něco lépe jsou na tom tradiční stáje. McLaren má 26 partnerů, italské Ferrari pak 28. O poznání hůře na tom jsou malé a nové stáje. Například Force India zvažuje přejmenování na Force One, aby přilákala více mezinárodních společností.
S novým americkým vedením, které do F1 investovalo 8 miliard dolarů, by tato otázka měla být více řešena. Přeci jen Liberty Media budou chtít svou investici, díky které si pořídili sport s publikem 400 miliónů diváků, zúročit.
"Když jsem nastoupil, tak ve Formuli 1 nebyl nikdo zodpovědný za marketing, průzkumy či práci s médii," řekl nový šéf marketingu Sean Bratches, který dříve pracoval na pozici výkonného ředitele největší americké sportovní stanice ESPN.
"Teď tady sedíme a máme 5 sponzorů. Liverpool jich má 30, Manchester United jich má přes 90. Nemyslím si, že se na takováto čísla dostaneme, ale je tu zajímavá příležitost navázat nová partnerství s firmami, které se chtějí zviditelnit. Jsme asi jediná společnost na světě, která nedokáže vydělávat peníze na digitálních platformách," pokračoval Bratches.
Dalším zájmem nových majitelů, Liberty Media, bude dostat Formuli 1 do velkých měst. Jedním z hodně diskutovaných je Londýn, kde před GP Británie proběhla první Formula 1 LIVE show, které se zúčastnilo 100 tisíc lidí, a to chyběl domácí miláček Lewis Hamilton.
Dle Bratchese prý projevilo zájem více jak 40 měst. "Půjdeme úplně jiným směrem. Budeme se zaměřovat na místa, které budou mít odpovídající reprezentativní vlastnosti pro naši značku," zakončil Bratches.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.