Cosworth chystá návrat do F1, věří si na Ferrari i Mercedes. Čí vozy by mohl pohánět?

F1 motor Cosworth
F1 motor Cosworth, foto: www.cosworthformula1.com
Petr Hlawiczka 19. července 2017 6:40
Sdílej:

Cosworth pomáhá s formováním nových pravidel pro motory, která mají vstoupit v platnost od roku 2021, a připravuje se na svůj návrat do Formule 1. A věří, že se po zjednodušení současných pohonných jednotek bude moci hned vyrovnat těm nejlepším.

Britský výrobce motorů sídlící v Northamptonu má na kontě 176 vítězství, v F1 naposledy poháněl v roce 2013 vozy Marussie. Nedávno se také zúčastnil schůzky týmů F1 s FIA, kde se diskutovalo o nových pravidlech. Láká ho možný přechod na jednodušší a levnější přeplňované V6 motory.

Jeho výkonný ředitel Hal Reisiger pro Autosport potvrdil, že návrat do F1 seriózně zvažují a že s některými týmy již jednali: "Myslím, že máme dostatečnou podporu existujících týmů. S některými jsme hovořili, což nám umožňuje se zavázat k návratu."

"Když se k dlouhodobějšímu působení odhodlá více týmů, tak je to vždy lepší. Máme některé ústní dohody na partnerství s určitými existujícími a budoucími týmy, což by nám umožnilo stát se trvalým motorovým partnerem," pokračuje Reisiger.

Cosworth souhlasil s tím, že by hrál významnou roli v nové pracovní skupině, která by měla na starosti přípravu pravidel pro rok 2021. To, co je zatím navrhováno, by dle svého názoru zvládl vyrobit.

Bez MGU-H se budeme moci vyrovnat Ferrari či MercedesuF1 se podle něj ale musí zbavit rekuperace tepelné energie (prostřednictvím motorgenerátoru MGU-H napojeného na turbodmychadlo) současných pohonných jednotek. Ta některým výrobcům - zejména Hondě - činí potíže.

"Oceňujeme zapojení do procesu. Myslíme si, že jsme dobře přizpůsobeni návrat do F1, pokud by se pravidla pro motory změnila. Nutnou změnou musí být rekuperace tepelné energie, protože to je ten nejdražší prvek, který zabírá nejvíce času," popisuje ředitel Cosworthu.

"Pokud chce F1 nového dodavatele motorů od roku 2021, musí v této oblasti dojít k určitým změnám. Byli jsme přizváni k účasti v pracovních výborech, což s radostí přijímáme. Jsme tedy do toho procesu zapojeni a těšíme se na to."

Na otázku, zda má podle něj Cosworth dostatečnou infrastrukturu pro to, aby se se svým novým motorem mohl rovnat Mercedesu či Ferrari, Reisiger odpovídá: "Ano. Je to důležité nejen pro týmy, kterým bychom sloužili, ale také pro naši vlastní značku, abychom se nezapojovali, pokud bychom nemohli být konkurenceschopní. Máme skvělé historické jméno, chceme co nejvíce chránit svou značku, protože si přejeme lidem pomoci vyhrávat závody. A opravdu si myslíme, že na to máme!"

Spojení s Red Bullem a brzký začátekJedním z jeho případných partnerů by mohl být Red Bull vzhledem k tomu, že připravují motor pro vůz Aston Martin Valkyrie, který navrhl Adrian Newey. Pokud by se chtěli od roku 2021 vrátit, tak do roka musí přípravu nové pohonné jednotky zahájit.

"Normálně bychom začali v roce 2018. Vím, že se hovoří o možném uspíšení o rok, což by znamenalo vrhnout se do práce opravdu brzy. Myslím, že jedna z našich jedinečných schopností je vidět na motoru LMP1 - z konceptu na dynamometr jsme se dostali za 11 měsíců. Býváme velmi hbití, pokud jde o takový druh schopnosti. Nevím o žádných společnostech, které by byly tak rychlé, my to ale dokážeme," dodává Reisiger.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.