 
            SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si vedli piloti v jednotlivých sektorech na Silverstonu a jakých rychlostí během kvalifikace dosahovali?
Kvalifikace začínala za mokra, Q2 se jela na osychající trati, v Q3 piloti dosahovali nejrychlejší časy. Kvůli odlišným podmínkám v různých částech proto nemá cenu jezdce navzájem moc srovnávat, proto dnes uvádím stručně pouze přehled časů v sektorech a maximálních rychlostí.
Hamilton si připsal 67. pole-position své kariéry poté, co dal ve svém výjimečném kole dohromady své nejlepší sektory a dosáhl o 2,5 sekundy rychlejšího času než loni - 1:26,600 min. Své soupeře předčil o více než půl sekundy.
Na rovinkách vládly vozy s motory Mercedes, které obsadily první čtyři příčky. Nejrychleji jel Massa s Williamsem: 325,2 km/h, Verstappen poháněný Renaultem zaostával o 4,3 km/h, Vettel s Ferrari 5,2 km/h.
Mercedes i Ferrari do Silverstone přivezly nové, výkonnější pohonné jednotky, zatímco Honda řeší spolehlivost svého MGU-H. Nasadila novou specifikaci s modifikovaným ložiskem. Alonso a Vandoorne ztráceli přes 15 km/h.
Pneumatiky a strategieMezi super-měkkou a měkkou směsí činí rozdíl kolem 0,7 s/kolo. Nejzajímavější bylo rozhodnutí Bottase použít v Q2 měkkou směs, aby mohl odjet zítra v úvodu delší stint než jeho přímí soupeři.
Zítra je 40% šance na déšť, což může narušit strategie. Za sucha by se týmy v závislosti na rychlosti degradace super-měkké směsi pokoušely o jednu až dvě zastávky.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.