SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si vedli piloti v jednotlivých sektorech na Silverstonu a jakých rychlostí během kvalifikace dosahovali?
Kvalifikace začínala za mokra, Q2 se jela na osychající trati, v Q3 piloti dosahovali nejrychlejší časy. Kvůli odlišným podmínkám v různých částech proto nemá cenu jezdce navzájem moc srovnávat, proto dnes uvádím stručně pouze přehled časů v sektorech a maximálních rychlostí.
Hamilton si připsal 67. pole-position své kariéry poté, co dal ve svém výjimečném kole dohromady své nejlepší sektory a dosáhl o 2,5 sekundy rychlejšího času než loni - 1:26,600 min. Své soupeře předčil o více než půl sekundy.
Na rovinkách vládly vozy s motory Mercedes, které obsadily první čtyři příčky. Nejrychleji jel Massa s Williamsem: 325,2 km/h, Verstappen poháněný Renaultem zaostával o 4,3 km/h, Vettel s Ferrari 5,2 km/h.
Mercedes i Ferrari do Silverstone přivezly nové, výkonnější pohonné jednotky, zatímco Honda řeší spolehlivost svého MGU-H. Nasadila novou specifikaci s modifikovaným ložiskem. Alonso a Vandoorne ztráceli přes 15 km/h.
Pneumatiky a strategieMezi super-měkkou a měkkou směsí činí rozdíl kolem 0,7 s/kolo. Nejzajímavější bylo rozhodnutí Bottase použít v Q2 měkkou směs, aby mohl odjet zítra v úvodu delší stint než jeho přímí soupeři.
Zítra je 40% šance na déšť, což může narušit strategie. Za sucha by se týmy v závislosti na rychlosti degradace super-měkké směsi pokoušely o jednu až dvě zastávky.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.