Formule 1 uzavřela dohodu s americkou sociální sítí Snapchat, která bude pokrývat vybrané závodní víkendy.
Snapchat si denně otevře více jak 160 miliónů uživatelů a dle statistik takřka 90% uživatelů této sociální sítě spadá do věkové skupiny 13-34 let (více jak 60% uživatelů pak patří do atraktivní skupiny 13-24 let), tedy skupiny, na kterou potřebuje Formule 1 cílit, aby si zajistila i budoucí generace fanoušků.
Dohoda v současné době vypadá tak, že Snapchat bude propagovat příspěvky ze závodních víkendů v sekci Our Stories a na zpravodajské platformě Discover. Konkrétně by se mělo jednat již o tento víkend v Británii a následně o závody v Singapuru, Japonsku, USA, Brazílii, Mexiku a Abú Zabí.
It's official, I'm on @Snapchat !! Add me for some behind the scenes action!!! Username: lewishamilton pic.twitter.com/38r7Lq3OzH
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) October 7, 2015"Toto je první krok naší strategie zabývající se expanzí na sociální sítě," řekl šéf digitálního rozvoje F1 Frank Arthofer. "Již na začátku jsme avizovali, že chceme spolupracovat s velkými partnery, abychom skvělou show s názvem Formule 1, která je skvělým mixem technologií a individuálním talentu, dostali blíže k fanouškům. Snap tohle skvěle splňuje," pokračoval Arthofer.
"Potřebujeme přilákat nové fanoušky a chceme to dělat hlavně na sociálních sítích, kdy budeme nabízet zajímavý a zábavný obsah ze zákulisí. Snapchat je jednou z nejpopulárnějších platforem mezi generací mileniálů, tedy skupinu lidí, na kterou se snažíme mířit, jelikož oni reprezentují budoucnost našeho sportu," dodal Američan žijící v technologickém ráji, Kalifornii.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.