Šéfem Sauberu se stává Ferderic Vasseur, který donedávna pracoval pro Renault. Nabídku švýcarského týmu přijal, pracovat začne od příštího pondělí.
Francouz nahrazuje Monišu Kaltenbornovou, která stáj opustila těsně před Velkou cenou Ázerbájdžánu kvůli "odlišným názorům," jak uvedl současný předseda Sauberu Pascal Picci. Odlišnosti se týkaly také výběru pohonné jednotky pro příští rok.
"Dlouhá a úspěšná kariéra Frederica Vasseura na špičkové úrovni mezinárodního motorsportu hovoří sama za sebe a my jsme nadšení tím, že jej můžeme uvítat u Sauberu," oznamuje Picci.
Vasseur nastoupí do práce 17. července poté, co si dal menší přestávku. Loni působil u Renaultu jako šéf týmu, kvůli neshodám s vedením automobilky a odlišným představám Cyrila Abiteboula na chod týmu se své funkce na konci roku 2016 vzdal.
Nyní se stává nejen šéfem závodního týmu Sauber F1, ale také výkonným ředitelem společnosti Sauber Motorsport AG. "Jsem moc hrdý na to, že se přidávám k Sauberu, a rád bych poděkoval akcionářům společnosti za jejich důvěru ve mne," říká Vasseur.
"Zařízení v Hinwilu, talent a ambice pracovní síly na mě zapůsobily. Hodně se těším na to, že tým doplním svými zkušenostmi, odhodláním a že poženu lidi správným směrem ve všem, co dělají. Jsem přesvědčený, že společně můžeme dosáhnout ambiciózních cílů. Už se nemůžu dočkat, až začnu pracovat s našimi jezdci, inženýry a personálem. Těším se, že přispěji v důležité fázi k vývoji týmu," dodává.
Jednou z důležitých věcí, které bude řešit, je otázka pohonných jednotek. Včera se objevily spekulace, že se Honda snaží vycouvat z uzavřené smlouvy, mluvčí japonské automobilky to včera na dotaz F1news.cz ale popřela. Pochybnosti po německých médiích nicméně vyjadřují i další zdroje: podle nich smlouva nebyla nikdy oficiálně dokončena ani podepsána.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.