Šéfem Sauberu se stává Ferderic Vasseur, který donedávna pracoval pro Renault. Nabídku švýcarského týmu přijal, pracovat začne od příštího pondělí.
Francouz nahrazuje Monišu Kaltenbornovou, která stáj opustila těsně před Velkou cenou Ázerbájdžánu kvůli "odlišným názorům," jak uvedl současný předseda Sauberu Pascal Picci. Odlišnosti se týkaly také výběru pohonné jednotky pro příští rok.
"Dlouhá a úspěšná kariéra Frederica Vasseura na špičkové úrovni mezinárodního motorsportu hovoří sama za sebe a my jsme nadšení tím, že jej můžeme uvítat u Sauberu," oznamuje Picci.
Vasseur nastoupí do práce 17. července poté, co si dal menší přestávku. Loni působil u Renaultu jako šéf týmu, kvůli neshodám s vedením automobilky a odlišným představám Cyrila Abiteboula na chod týmu se své funkce na konci roku 2016 vzdal.
Nyní se stává nejen šéfem závodního týmu Sauber F1, ale také výkonným ředitelem společnosti Sauber Motorsport AG. "Jsem moc hrdý na to, že se přidávám k Sauberu, a rád bych poděkoval akcionářům společnosti za jejich důvěru ve mne," říká Vasseur.
"Zařízení v Hinwilu, talent a ambice pracovní síly na mě zapůsobily. Hodně se těším na to, že tým doplním svými zkušenostmi, odhodláním a že poženu lidi správným směrem ve všem, co dělají. Jsem přesvědčený, že společně můžeme dosáhnout ambiciózních cílů. Už se nemůžu dočkat, až začnu pracovat s našimi jezdci, inženýry a personálem. Těším se, že přispěji v důležité fázi k vývoji týmu," dodává.
Jednou z důležitých věcí, které bude řešit, je otázka pohonných jednotek. Včera se objevily spekulace, že se Honda snaží vycouvat z uzavřené smlouvy, mluvčí japonské automobilky to včera na dotaz F1news.cz ale popřela. Pochybnosti po německých médiích nicméně vyjadřují i další zdroje: podle nich smlouva nebyla nikdy oficiálně dokončena ani podepsána.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.