Prezident Ferrari Sergio Marchionne prozradil, že o Fernanda Alonsa, který se trápí v McLarenu s nekonkurenceschopným motorem Honda, v příštím roce nemají zájem.
Scuderia sice nemá na sezónu 2018 podepsanou smlouvu s žádným ze svých pilotů, podle Marchionneho je rozhodnutí na Sebastianovi Vettelovi, s výkony "zaostávajícího" Kimiho Räikkönena ale moc spokojený není (více zde). V rozhovorech nikterak nespěchají, svůj nezájem ale již dali jezdci z konkurenčního McLarenu.
"Alonso sice mohl hezky okázat svou touhu vrátit se [k Ferrari], od nás se mu však nedostalo té správné odpovědi. Nemáme zájem. Pokud jde o Verstappena, nic jsme nepodepsali. Do konce letošního roku vám dáme vědět," prohlásil Marchionne v padoku na Red Bull Ringu.
Pokud jde o Vettela, který momentálně vede šampionát s náskokem 20 bodů, tak tomu dal tým najevo nelibost nad jeho počínáním v Baku, záležitost už ale považuje za uzavřenou.
"Viděl jsem se s ním v pondělí nebo v úterý po Baku. Setkali jsme se a řekli jsme mu, že se tomu měl vyhnout. Nyní jsme tuto kapitolu uzavřeli, proto musíme přemýšlet o závodech a ne o osobních neshodách. Sebastian si uvědomuje, co se stalo.
Chápu ten tlak a to, že nešlo o jednoduchý závod. O další auto jsme přišli v druhé zatáčce způsobem, který nebyl úplně korektní. Nechci však hovořit o tom, kdo se choval správně a kdo ne," dodává Marchionne.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.