Týmový šéf Haasu, Günther Steiner, vysvětluje, že u Haasu musí auto pro Romaina Grosjeana nastavovat velmi precizně, aby se vyhnuli problémům s brzdami. Ty Francouze provázejí snad od počátku jeho působení u amerického týmu.
Každý z jezdců, který působí v F1 sní o tom, že se jednou dostane do TOP týmu. U většiny pilotů to přitom znamená především italský tým Ferrari. Jako pilot Haasu můžete teoreticky počítat s relativně vyšší šancí, že se vám to povede, když Haas s Ferrari po technické stránce spolupracuje - dle některých trochu nadnesených komentářů je polovina monopostu týmu Haas postavena z dílů od Ferrari.
Jezdci Haasu by tak teoreticky mohli mít přestup do Ferrari o něco jednodušší. A například Esteban Gutiérrez, který u Haasu jezdil v roce 2016, byl do Haasu od Ferrari vlastně jen zapůjčen. U Ferrari by jednou také rád skončil Romain Grosjean. Ale nepotkaly by jej tam stejné problém s brzdami jak u Haasu?
Podle Günter Steinera, šéfa týmu Haas, je to možné. U Haasu se dlouhodobě zabývají, proč tyto problém trápí pouze Francouze. U top týmu jsou přitom nasazovány stejné díly. Je jasné, že u Haasu přesné detaily dílů Ferrari neznají. Ale oba týmy používají brzdy Brembo.
"Nevím, s jakými přesnými modifikacemi Ferrari jezdí. Ale rozdíl tvoří především aerodynamika, kterou si sami vyvíjíme. Zdá se, že máme větší problémy s chlazením než oni. Zřejmě se u nás dostává méně vzduchu do brzd. Důvodem může být odlišné přední přítlačné křídlo," usuzuje Steiner.
I tak je ale problém pouze u Grosjeana: "Vždy brzdí na poslední chvíli a pak hned zatočí. Ostatní zacházejí s brzdami citlivěji. My musíme zajistit to, aby dostal auto, které bude sedět jeho stylu brzdění."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.