Týmový šéf Haasu, Günther Steiner, vysvětluje, že u Haasu musí auto pro Romaina Grosjeana nastavovat velmi precizně, aby se vyhnuli problémům s brzdami. Ty Francouze provázejí snad od počátku jeho působení u amerického týmu.
Každý z jezdců, který působí v F1 sní o tom, že se jednou dostane do TOP týmu. U většiny pilotů to přitom znamená především italský tým Ferrari. Jako pilot Haasu můžete teoreticky počítat s relativně vyšší šancí, že se vám to povede, když Haas s Ferrari po technické stránce spolupracuje - dle některých trochu nadnesených komentářů je polovina monopostu týmu Haas postavena z dílů od Ferrari.
Jezdci Haasu by tak teoreticky mohli mít přestup do Ferrari o něco jednodušší. A například Esteban Gutiérrez, který u Haasu jezdil v roce 2016, byl do Haasu od Ferrari vlastně jen zapůjčen. U Ferrari by jednou také rád skončil Romain Grosjean. Ale nepotkaly by jej tam stejné problém s brzdami jak u Haasu?
Podle Günter Steinera, šéfa týmu Haas, je to možné. U Haasu se dlouhodobě zabývají, proč tyto problém trápí pouze Francouze. U top týmu jsou přitom nasazovány stejné díly. Je jasné, že u Haasu přesné detaily dílů Ferrari neznají. Ale oba týmy používají brzdy Brembo.
"Nevím, s jakými přesnými modifikacemi Ferrari jezdí. Ale rozdíl tvoří především aerodynamika, kterou si sami vyvíjíme. Zdá se, že máme větší problémy s chlazením než oni. Zřejmě se u nás dostává méně vzduchu do brzd. Důvodem může být odlišné přední přítlačné křídlo," usuzuje Steiner.
I tak je ale problém pouze u Grosjeana: "Vždy brzdí na poslední chvíli a pak hned zatočí. Ostatní zacházejí s brzdami citlivěji. My musíme zajistit to, aby dostal auto, které bude sedět jeho stylu brzdění."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.