Honda potvrdila, že do Zeltwegu veze specifikaci č. 3 své pohonné jednotky, kterou si vyzkoušela během tréninku v Baku, k lepšímu výkonu by mělo pomoci také nové mapování.
Japonský výrobce byl po její zkoušce během pátečního tréninku v Alonsově voze spokojen - označil ji za "více než 2 či 3 desetiny" rychlejší. Fernando toho s ní ale kvůli závadě převodovky moc neujel.
Proto mu tam pro závod nasadili zpět starší specifikaci (č. 2), aby nový motor šetřili pro další podniky. Kvůli penalizacím navíc startoval až z konce startovního roštu, ale díky turbulentnímu vývoji velké ceny s ní španělský pilot nakonec na body dosáhl.
V Sakuře se sice obávali, že nebudou mít dostatek nových dílů, nakonec ale nový motor přivezou, navíc s lepším mapováním: "V předchozím podniku v Ázerbájdžánu jsme byli schopni získat naše letošní první body a myslím, že jsme do týmu vnesli trochu světla," říká šéf Hasegawa.
"Také jsme testovali vylepšenou pohonnou jednotku 3. specifikace v pátek u Fernanda a mohli jsme potvrdit pokrok v oblasti výkonu. Pokročili jsme v továrně s mapováním s využitím nasbíraných dat, a nyní nasadíme specifikaci č. 3 tento víkend u obou jezdců. Myslím, že jsme dosáhli zlepšení v naší konkurenceschopnosti a už se těším na naši výkonnost v Rakousku," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier navíc potvrzuje, že přivezou další nové díly pro zlepšení aerodynamiky svého monopostu: "Ve svém usilovném vývoji jsme po celou sezónu nepolevili. I když na výsledku z Ázerbájdžánu nebyl opravdu moc co oslavovat, šlo o známku toho, že pracujeme dobře a dokážeme využít příležitosti, které se nabídnou."
"S několika vylepšeními plánovanými pro víkend v Rakousku, nejen s novou specifikací č. 3 pohonné jednotky Hondy, doufám, že budeme v pozici, abychom se dostali do středu pole a udělali krok vpřed," přeje si Boullier.
"A máme další důvody pro větší optimismus ohledně našeho víkendu v Rakousku. Jde o trať, která není tolik závislá na výkonu, jako v některých jiných závodech. Myslím, že našemu autu budou změny směru a zatáčky na Spielbergu sedět lépe. Budeme na to tvrdě tlačit," uvádí Alonso.
"Máme několik užitečných kroků pro auto, včetně přepracované, třetí specifikace pohonné jednotky, kterou jsem si vyzkoušel v Ázerbájdžánu. Každý krok je důležitý, takže se těším na pozitivní víkend, kdy budeme opět moci dostat z našeho auta vše," dodává pilot McLarenu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.