Honda potvrdila, že do Zeltwegu veze specifikaci č. 3 své pohonné jednotky, kterou si vyzkoušela během tréninku v Baku, k lepšímu výkonu by mělo pomoci také nové mapování.
Japonský výrobce byl po její zkoušce během pátečního tréninku v Alonsově voze spokojen - označil ji za "více než 2 či 3 desetiny" rychlejší. Fernando toho s ní ale kvůli závadě převodovky moc neujel.
Proto mu tam pro závod nasadili zpět starší specifikaci (č. 2), aby nový motor šetřili pro další podniky. Kvůli penalizacím navíc startoval až z konce startovního roštu, ale díky turbulentnímu vývoji velké ceny s ní španělský pilot nakonec na body dosáhl.
V Sakuře se sice obávali, že nebudou mít dostatek nových dílů, nakonec ale nový motor přivezou, navíc s lepším mapováním: "V předchozím podniku v Ázerbájdžánu jsme byli schopni získat naše letošní první body a myslím, že jsme do týmu vnesli trochu světla," říká šéf Hasegawa.
"Také jsme testovali vylepšenou pohonnou jednotku 3. specifikace v pátek u Fernanda a mohli jsme potvrdit pokrok v oblasti výkonu. Pokročili jsme v továrně s mapováním s využitím nasbíraných dat, a nyní nasadíme specifikaci č. 3 tento víkend u obou jezdců. Myslím, že jsme dosáhli zlepšení v naší konkurenceschopnosti a už se těším na naši výkonnost v Rakousku," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier navíc potvrzuje, že přivezou další nové díly pro zlepšení aerodynamiky svého monopostu: "Ve svém usilovném vývoji jsme po celou sezónu nepolevili. I když na výsledku z Ázerbájdžánu nebyl opravdu moc co oslavovat, šlo o známku toho, že pracujeme dobře a dokážeme využít příležitosti, které se nabídnou."
"S několika vylepšeními plánovanými pro víkend v Rakousku, nejen s novou specifikací č. 3 pohonné jednotky Hondy, doufám, že budeme v pozici, abychom se dostali do středu pole a udělali krok vpřed," přeje si Boullier.
"A máme další důvody pro větší optimismus ohledně našeho víkendu v Rakousku. Jde o trať, která není tolik závislá na výkonu, jako v některých jiných závodech. Myslím, že našemu autu budou změny směru a zatáčky na Spielbergu sedět lépe. Budeme na to tvrdě tlačit," uvádí Alonso.
"Máme několik užitečných kroků pro auto, včetně přepracované, třetí specifikace pohonné jednotky, kterou jsem si vyzkoušel v Ázerbájdžánu. Každý krok je důležitý, takže se těším na pozitivní víkend, kdy budeme opět moci dostat z našeho auta vše," dodává pilot McLarenu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.