Honda potvrdila, že do Zeltwegu veze specifikaci č. 3 své pohonné jednotky, kterou si vyzkoušela během tréninku v Baku, k lepšímu výkonu by mělo pomoci také nové mapování.
Japonský výrobce byl po její zkoušce během pátečního tréninku v Alonsově voze spokojen - označil ji za "více než 2 či 3 desetiny" rychlejší. Fernando toho s ní ale kvůli závadě převodovky moc neujel.
Proto mu tam pro závod nasadili zpět starší specifikaci (č. 2), aby nový motor šetřili pro další podniky. Kvůli penalizacím navíc startoval až z konce startovního roštu, ale díky turbulentnímu vývoji velké ceny s ní španělský pilot nakonec na body dosáhl.
V Sakuře se sice obávali, že nebudou mít dostatek nových dílů, nakonec ale nový motor přivezou, navíc s lepším mapováním: "V předchozím podniku v Ázerbájdžánu jsme byli schopni získat naše letošní první body a myslím, že jsme do týmu vnesli trochu světla," říká šéf Hasegawa.
"Také jsme testovali vylepšenou pohonnou jednotku 3. specifikace v pátek u Fernanda a mohli jsme potvrdit pokrok v oblasti výkonu. Pokročili jsme v továrně s mapováním s využitím nasbíraných dat, a nyní nasadíme specifikaci č. 3 tento víkend u obou jezdců. Myslím, že jsme dosáhli zlepšení v naší konkurenceschopnosti a už se těším na naši výkonnost v Rakousku," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier navíc potvrzuje, že přivezou další nové díly pro zlepšení aerodynamiky svého monopostu: "Ve svém usilovném vývoji jsme po celou sezónu nepolevili. I když na výsledku z Ázerbájdžánu nebyl opravdu moc co oslavovat, šlo o známku toho, že pracujeme dobře a dokážeme využít příležitosti, které se nabídnou."
"S několika vylepšeními plánovanými pro víkend v Rakousku, nejen s novou specifikací č. 3 pohonné jednotky Hondy, doufám, že budeme v pozici, abychom se dostali do středu pole a udělali krok vpřed," přeje si Boullier.
"A máme další důvody pro větší optimismus ohledně našeho víkendu v Rakousku. Jde o trať, která není tolik závislá na výkonu, jako v některých jiných závodech. Myslím, že našemu autu budou změny směru a zatáčky na Spielbergu sedět lépe. Budeme na to tvrdě tlačit," uvádí Alonso.
"Máme několik užitečných kroků pro auto, včetně přepracované, třetí specifikace pohonné jednotky, kterou jsem si vyzkoušel v Ázerbájdžánu. Každý krok je důležitý, takže se těším na pozitivní víkend, kdy budeme opět moci dostat z našeho auta vše," dodává pilot McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.