Honda potvrdila, že do Zeltwegu veze specifikaci č. 3 své pohonné jednotky, kterou si vyzkoušela během tréninku v Baku, k lepšímu výkonu by mělo pomoci také nové mapování.
Japonský výrobce byl po její zkoušce během pátečního tréninku v Alonsově voze spokojen - označil ji za "více než 2 či 3 desetiny" rychlejší. Fernando toho s ní ale kvůli závadě převodovky moc neujel.
Proto mu tam pro závod nasadili zpět starší specifikaci (č. 2), aby nový motor šetřili pro další podniky. Kvůli penalizacím navíc startoval až z konce startovního roštu, ale díky turbulentnímu vývoji velké ceny s ní španělský pilot nakonec na body dosáhl.
V Sakuře se sice obávali, že nebudou mít dostatek nových dílů, nakonec ale nový motor přivezou, navíc s lepším mapováním: "V předchozím podniku v Ázerbájdžánu jsme byli schopni získat naše letošní první body a myslím, že jsme do týmu vnesli trochu světla," říká šéf Hasegawa.
"Také jsme testovali vylepšenou pohonnou jednotku 3. specifikace v pátek u Fernanda a mohli jsme potvrdit pokrok v oblasti výkonu. Pokročili jsme v továrně s mapováním s využitím nasbíraných dat, a nyní nasadíme specifikaci č. 3 tento víkend u obou jezdců. Myslím, že jsme dosáhli zlepšení v naší konkurenceschopnosti a už se těším na naši výkonnost v Rakousku," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier navíc potvrzuje, že přivezou další nové díly pro zlepšení aerodynamiky svého monopostu: "Ve svém usilovném vývoji jsme po celou sezónu nepolevili. I když na výsledku z Ázerbájdžánu nebyl opravdu moc co oslavovat, šlo o známku toho, že pracujeme dobře a dokážeme využít příležitosti, které se nabídnou."
"S několika vylepšeními plánovanými pro víkend v Rakousku, nejen s novou specifikací č. 3 pohonné jednotky Hondy, doufám, že budeme v pozici, abychom se dostali do středu pole a udělali krok vpřed," přeje si Boullier.
"A máme další důvody pro větší optimismus ohledně našeho víkendu v Rakousku. Jde o trať, která není tolik závislá na výkonu, jako v některých jiných závodech. Myslím, že našemu autu budou změny směru a zatáčky na Spielbergu sedět lépe. Budeme na to tvrdě tlačit," uvádí Alonso.
"Máme několik užitečných kroků pro auto, včetně přepracované, třetí specifikace pohonné jednotky, kterou jsem si vyzkoušel v Ázerbájdžánu. Každý krok je důležitý, takže se těším na pozitivní víkend, kdy budeme opět moci dostat z našeho auta vše," dodává pilot McLarenu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.