Haas se s brzdami trápí již od začátku svého dvouletého působení ve Formuli 1. Letos stáj dokonce zkoušela své Bremba vyměnit za Carbon Industrie, to také nijak nepomohlo. Data nyní ale ukazují, že problém může být jinde.
Dán Magnussen v posledním závodě v Baku zajel nejlepší letošní výsledek pro americký Haas, když skončil na 7. místě. Jeho kolega Grosjean se ale opět trápil s brzdami. Po závodě dokonce odmítal před novináři situaci komentovat, pouze několikrát stroze řekl: "Bez komentáře," a opustil novínáře.
Dle Steinera problém nemusí být jen v brzdách, ale určitým způsobem si za to může Romain sám, a to kvůli svému jezdeckému stylu. To prý ukazují data.
"Myslím si, že hlavním rozdílem je styl, jakým každý z pilotů řídí. Možná, že Romain brzdí později a tvrději. Je možné, že Kevin zase brzdí v momentu, kdy zatáčí. Takže pak pro Romaina může být těžší brzdy cítit. Nejsem si tím samozřejmě jist, jelikož nejsem pilot, jen interpretuji data, která mám k dispozici," okomentoval šéf stáje Steiner.
"Každý je prostě jiný, oba mají svou osobnost a to nechci měnit, jelikož vím, že to ani nejde. Jen se pokusím, abych z nich dostal to nejlepší, to je má práce. Romain jasně řekl, že se nevzdá. Ví, že s tím teď nemůžeme nic udělat a snad přijme současnou situaci a pokusí se vše otočit ve svůj prospěch. Musí to změnit, jelikož takhle může skončit v bariéře," dodal šéf americké stáje.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.