Haas se s brzdami trápí již od začátku svého dvouletého působení ve Formuli 1. Letos stáj dokonce zkoušela své Bremba vyměnit za Carbon Industrie, to také nijak nepomohlo. Data nyní ale ukazují, že problém může být jinde.
Dán Magnussen v posledním závodě v Baku zajel nejlepší letošní výsledek pro americký Haas, když skončil na 7. místě. Jeho kolega Grosjean se ale opět trápil s brzdami. Po závodě dokonce odmítal před novináři situaci komentovat, pouze několikrát stroze řekl: "Bez komentáře," a opustil novínáře.
Dle Steinera problém nemusí být jen v brzdách, ale určitým způsobem si za to může Romain sám, a to kvůli svému jezdeckému stylu. To prý ukazují data.
"Myslím si, že hlavním rozdílem je styl, jakým každý z pilotů řídí. Možná, že Romain brzdí později a tvrději. Je možné, že Kevin zase brzdí v momentu, kdy zatáčí. Takže pak pro Romaina může být těžší brzdy cítit. Nejsem si tím samozřejmě jist, jelikož nejsem pilot, jen interpretuji data, která mám k dispozici," okomentoval šéf stáje Steiner.
"Každý je prostě jiný, oba mají svou osobnost a to nechci měnit, jelikož vím, že to ani nejde. Jen se pokusím, abych z nich dostal to nejlepší, to je má práce. Romain jasně řekl, že se nevzdá. Ví, že s tím teď nemůžeme nic udělat a snad přijme současnou situaci a pokusí se vše otočit ve svůj prospěch. Musí to změnit, jelikož takhle může skončit v bariéře," dodal šéf americké stáje.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.