Jak zvládá Ecclestone své odsunutí z vedení královny motorsportu a jak hodnotí současnou práci americké společnosti Liberty Media?
Původně to vypadalo, že Bernie Ecclestone ve své funkci šéfa F1 zůstane i po akvizici komerčních práv ze strany americké společnosti Liberty Media. Nakonec se Američané rozhodli jinak, sestavili trojčlenné vedení (Carey Chase, Sean Bratches a Ross Brawn).
Ecclestone získal pozici čestného předsedy, kterou označil za "americký výmysl". Nyní ale šestaosmdesátiletý Brit přiznává, že americké vedení odvádí lepší práci, než by zvládl on.
"Byl jsem vyhozen a přišel někdo, kdo odvádí lepší práci. Jsem si jistý, že kdybych se vrátil, tak bych to nedokázal dělat tak dobře, jako to dělají oni. Neměl bych se tedy vracet," řekl Ecclestone v rozhovoru pro televizi BT Sport.
Určité vnitřní naštvání ale Ecclestone stále cítí: "Nebyl jsem na to připraven. Předtím, než se vše podepsalo, mě sami požádali, abych pokračoval ještě tři roky. Byl jsem tak trochu v šoku, když mě odvolali. Ten, kdo tak rozhodl, to chtěl prostě dělat. A já řekl, že když si koupil auto, tak ho může samozřejmě i řídit."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.