Je dvanáctá polední středoevropského času (14:00 v Baku) a začíná poslední volný trénink na zítřejší Velkou cenu Azerbajdžánu. Teplota trati je 56 stupňů Celsia, vzduch je pak o 30 stupňů chladnější.
Jako první se na trati objevuje větší skupinka jezdců v čele s piloty Sauberu a Sebastianem Vettelem. Na trati se objevuje i Lewis Hamilton na středně-měkké směsi.
První měřený čas na své konto po 5 minutách přidává Palmer na bílé směsi (1:53,040). Pak se ale Britovi začíná kouřit z motoru a traťoví maršálové jsou nuceni vůz v únikové zóně v druhé zatáčce hasit. V tomto sektoru navíc vlají žluté vlajky
? "Stop the car, stop the car"Agony for @JolyonPalmer as his engine catches fire #AzerbaijanGP ?? #F1 pic.twitter.com/ZAMWnCNRmK
— Formula 1 (@F1) 24. června 2017Pomyslné vedení přebírá Carlos Sainz s časem 1:49,992, a to na super-měkké směsi. Toho ale následně překonává kolega Kvjat s časem 1:49,722 - též na červeně označené směsi.
Své časy postupně zajíždí i další piloti, ale prvním šoférem, který překonává ruského bohatýra je až Bottas na měkké směsi (1:47,262). Ten svůj čas následně vylepšuje o necelé 3 vteřiny (1:44,552) a pak své maximum ještě vylepšuje o další necelou vteřinku.
Pomalu ale jistě se přesouváme do druhé poloviny a dá se očekávat, že týmy začnou zkoušet módy pro odpolední kvalifikaci. Je tedy otázkou, zda Red Bully potvrdí svou dominanci na městském okruhu hlavního města Azerbajdžánu, či zda konečně Ferrari a Mercedes naleznou ten správný recept na lepší časy.
Čas pilota ze země tisíců jezer překonává až Lewis Hamilton na super-měkké směsi. Brit na stájového kolegu udělal 372 tisícin. Nyní je ale na trati Max Verstappen, který dominoval během obou včerejších volných jízd. Do rádia se ale z úst holandského pilota ozývá: "Něco se děje s motorem, když na to šlápnu, tak slyším něco divného."
Tým Maxovi radí s nastavením a vše by mělo být v pořádku: "Jo, už je to Ok," hlásí Verstappen a následně zajíždí třetí nejrychlejší čas se ztrátou 266 tisícin na Hamiltona.
Zbývá posledních 15 minut a tempo se začíná přiostřovat. Bottas se dostává do vedení, když na Lewise najíždí jednu desetinu. Do toho nám Kvjat chybuje v druhé zatáčce a končí v únikovce.
Na trati jsou opět vozy Ferrari a Bottasův krajan Kimi posouvá dnešní maximum na 1:42, 837, ale Bottas okamžitě vrací úder a je o 95 tisícin rychlejší.
V druhém a třetím sektoru nyní vlají žluté vlajky, jelikož Verstappenův RB13 přestal jet a musí být odklizen. Vše se daří rychle vyřešit a vypadá to, že bychom se mohli dočkat ještě několika rychlých kol.
V poslední minutě tu ale máme další žluté vlajky v prvním sektoru, kdy svůj Williams nedokázal ukočírovat Lance Stroll před T2 a skončil v únikové uličce, odkud má problémy se dostat. To už je ale máváno vlajkami a třetí trénink je u konce.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.