Je dvanáctá polední středoevropského času (14:00 v Baku) a začíná poslední volný trénink na zítřejší Velkou cenu Azerbajdžánu. Teplota trati je 56 stupňů Celsia, vzduch je pak o 30 stupňů chladnější.
Jako první se na trati objevuje větší skupinka jezdců v čele s piloty Sauberu a Sebastianem Vettelem. Na trati se objevuje i Lewis Hamilton na středně-měkké směsi.
První měřený čas na své konto po 5 minutách přidává Palmer na bílé směsi (1:53,040). Pak se ale Britovi začíná kouřit z motoru a traťoví maršálové jsou nuceni vůz v únikové zóně v druhé zatáčce hasit. V tomto sektoru navíc vlají žluté vlajky
? "Stop the car, stop the car"Agony for @JolyonPalmer as his engine catches fire #AzerbaijanGP ?? #F1 pic.twitter.com/ZAMWnCNRmK
— Formula 1 (@F1) 24. června 2017Pomyslné vedení přebírá Carlos Sainz s časem 1:49,992, a to na super-měkké směsi. Toho ale následně překonává kolega Kvjat s časem 1:49,722 - též na červeně označené směsi.
Své časy postupně zajíždí i další piloti, ale prvním šoférem, který překonává ruského bohatýra je až Bottas na měkké směsi (1:47,262). Ten svůj čas následně vylepšuje o necelé 3 vteřiny (1:44,552) a pak své maximum ještě vylepšuje o další necelou vteřinku.
Pomalu ale jistě se přesouváme do druhé poloviny a dá se očekávat, že týmy začnou zkoušet módy pro odpolední kvalifikaci. Je tedy otázkou, zda Red Bully potvrdí svou dominanci na městském okruhu hlavního města Azerbajdžánu, či zda konečně Ferrari a Mercedes naleznou ten správný recept na lepší časy.
Čas pilota ze země tisíců jezer překonává až Lewis Hamilton na super-měkké směsi. Brit na stájového kolegu udělal 372 tisícin. Nyní je ale na trati Max Verstappen, který dominoval během obou včerejších volných jízd. Do rádia se ale z úst holandského pilota ozývá: "Něco se děje s motorem, když na to šlápnu, tak slyším něco divného."
Tým Maxovi radí s nastavením a vše by mělo být v pořádku: "Jo, už je to Ok," hlásí Verstappen a následně zajíždí třetí nejrychlejší čas se ztrátou 266 tisícin na Hamiltona.
Zbývá posledních 15 minut a tempo se začíná přiostřovat. Bottas se dostává do vedení, když na Lewise najíždí jednu desetinu. Do toho nám Kvjat chybuje v druhé zatáčce a končí v únikovce.
Na trati jsou opět vozy Ferrari a Bottasův krajan Kimi posouvá dnešní maximum na 1:42, 837, ale Bottas okamžitě vrací úder a je o 95 tisícin rychlejší.
V druhém a třetím sektoru nyní vlají žluté vlajky, jelikož Verstappenův RB13 přestal jet a musí být odklizen. Vše se daří rychle vyřešit a vypadá to, že bychom se mohli dočkat ještě několika rychlých kol.
V poslední minutě tu ale máme další žluté vlajky v prvním sektoru, kdy svůj Williams nedokázal ukočírovat Lance Stroll před T2 a skončil v únikové uličce, odkud má problémy se dostat. To už je ale máváno vlajkami a třetí trénink je u konce.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.