Mercedes je přesvědčen o tom, že přínosy dlouhého rozvoru na rychlých okruzích jasně převáží nad jeho nevýhodami, které se v první části sezóny ukazovaly na pomalejších tratích s prudkými zatáčkami.
Po vyčerpávající analýze toho, proč Stříbrné šípy ztratili v Monaku svou konkurenceschopnost, se inženýři zaměřili také na dopad dlouhého rozvoru jejich letošního monopostu F1 W08 EQ Power+. Deset dní pracovali na směny 24 hodin v kuse a potvrdili, že k tomu svým dílem tento rys přispěl.
Zároveň však z průzkumu vyplynulo povzbuzení, že na rychlých tratích můžou očekávat výhodu oproti soupeřům, která díky vyššímu přítlaku pramenícímu z větší plochy podlahy převáží veškerá negativa.
"Před 18 měsíci jsme se rozhodli, že budeme věřit delšímu vozu, jenž by mohl vytvářet vyšší výkonnost a přítlak než kratší auto. S novými pravidly, širšími pneumatikami a zátěži na zavěšení šlo o koncept, kterému jsme se věnovali. Teď mám to nejdelší auto," potvrzuje sportovní ředitel Toto Wolff.
"Na úzkých městských okruzích to může být nevýhodné, ale ta nevýhoda je malá ve srovnání s výhodou, kterou získáváme na velkých, rychlých tratích. Celkově to je u závodního vozu o nalezení toho nejlepšího kompromisu pro 20 závodů, a ne o optimalizaci pro jediný závod.
V minulosti jsme viděli, že některé týmy byly velmi konkurenceschopné pouze v Monaku, nebo že byly velmi konkurenceschopné v Monze či ve Spa. Je to tedy o kompromisu, a my jsme v minulých letech zatím odvedli velmi dobrou práci," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
Podle Bottase za potížemi v Monaku bylo kromě delšího rozvoru zejména nastavení: "Myslím, že delší rozvor měl minimální vliv. Tým provedl simulace a propočty a v tomto případě šlo jen o malý problém - větší byl v nastavení. Hodně jsme se toho o našich potížích naučili a zřejmě jsme se jen trápili se správným nastavením pro okruh.
Také šlo o typ trati, která lépe sedí autu Ferrari. Zdá se, že v Monaku našli mnohem lepší vyvážení než my, a když jako pilot najdete dobré vyvážení a odjedete s důvěrou mnoho kol, může to způsobit velký rozdíl," vysvětluje Bottas.
Pokud podle něj najdou dobré nastavení, pak je jejich auto nejrychlejší - v posledních závodech se ale často v nalezení svého optima trápili. "Myslím, že auto je obecně mechanicky i aerodynamicky citlivé. Všechno je to o tak drobných detailech, že když dáte dohromady správně, pak máme nejrychlejší vůz na roštu. Když ne, pak je to těžší," dodává Bottas.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.