Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová překvapivě končí, důvodem jsou její názory na fungování týmu a zacházení s piloty.
Indka k švýcarskému týmu nastoupila v roce 2000 jako vedoucí jeho právního oddělení, výkonnou ředitelkou byla jmenována v lednu 2010, přičemž získala podíl ve společnosti.
Když ji ale loni získala skupina Longbow Finance, původní zakladatel Peter Sauber odstoupil, ale Kaltenbornová si své vedoucí postavení udržela. Dnes se však ukázalo, že tým opustila, ačkoliv tým tuto zprávu ani jejího nástupce zatím nepotvrdil.
Nyní se jedná o tom, ke kterému datu oficiálně ukončí své působení u Sauberu. Jako možný nástupce je Jost Capito z Volkswagenu, Frederic Vasseur, Dave Ryan, Peter Sauber či současný technický ředitel Jörg Zander, jenž s Beatem Zehnderem povedou tým tento víkend v Baku.
Předmětem sporů s novými majiteli byly neshody v tom, jak tým vést. Nervozita pramenila s odkladu nasazování novinek a toho, že na dráze nefungovaly dle předpokladů. Další potíž spočívala v tom, jak zacházela s jezdci - s Marcusem Ericssonem a s Pascalem Wehrleinem.
Noví majitelé požadovali, aby upřednostňovala Ericssona Wehrleinem, to se ale Kaltenbornové nelíbilo a spíše hájila zájmy hvězdy Mercedesu. Po dlouhých diskusích proto padlo rozhodnutí, že se jejich cesty nakonec rozejdou.
Sauberu momentálně patří v šampionátu konstruktérů devátá příčka před McLarenem, brzy se chystá nasadit nový aerodynamický balík, který by ho měl posunout blíže k bojům ve středu pole (více zde).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.