Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová překvapivě končí, důvodem jsou její názory na fungování týmu a zacházení s piloty.
Indka k švýcarskému týmu nastoupila v roce 2000 jako vedoucí jeho právního oddělení, výkonnou ředitelkou byla jmenována v lednu 2010, přičemž získala podíl ve společnosti.
Když ji ale loni získala skupina Longbow Finance, původní zakladatel Peter Sauber odstoupil, ale Kaltenbornová si své vedoucí postavení udržela. Dnes se však ukázalo, že tým opustila, ačkoliv tým tuto zprávu ani jejího nástupce zatím nepotvrdil.
Nyní se jedná o tom, ke kterému datu oficiálně ukončí své působení u Sauberu. Jako možný nástupce je Jost Capito z Volkswagenu, Frederic Vasseur, Dave Ryan, Peter Sauber či současný technický ředitel Jörg Zander, jenž s Beatem Zehnderem povedou tým tento víkend v Baku.
Předmětem sporů s novými majiteli byly neshody v tom, jak tým vést. Nervozita pramenila s odkladu nasazování novinek a toho, že na dráze nefungovaly dle předpokladů. Další potíž spočívala v tom, jak zacházela s jezdci - s Marcusem Ericssonem a s Pascalem Wehrleinem.
Noví majitelé požadovali, aby upřednostňovala Ericssona Wehrleinem, to se ale Kaltenbornové nelíbilo a spíše hájila zájmy hvězdy Mercedesu. Po dlouhých diskusích proto padlo rozhodnutí, že se jejich cesty nakonec rozejdou.
Sauberu momentálně patří v šampionátu konstruktérů devátá příčka před McLarenem, brzy se chystá nasadit nový aerodynamický balík, který by ho měl posunout blíže k bojům ve středu pole (více zde).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.