Red Bull má své mladé jezdce pevně v hrsti - podle odborného poradce týmu Helmuta Marka se nemohou předčasně vyvázat ze svých kontraktů, pokud by dostali lepší nabídku z konkurenčních týmů.
Mladíci Red Bullu mají svázané ruce a v případě lepší nabídky od Ferrari, Mercedesu či jiných týmů nemají klauzule, které by jim umožňovaly předčasně ukončit své smlouvy, jak potvrzuje doktor Marko.
Na jak dlouho se rakouské stáji upsali? Daniel Ricciardo bude u nich závodit ještě minimálně příští rok, Carlos Sainz působící v jejich mládežnickém Toro Rosso má smlouvu do roku 2019 a Max Verstappen, na nějž si brousí zuby několik špičkových týmů, ještě déle.
"Ricciardo a Verstappen mají fixní smlouvy. Ricciardo na rok 2018 a Verstappen s určitými klauzulemi na mnohem delší období," popisuje Marko.
"Totéž platí pro Carlose Sainze. Je s námi svázán na delší dobu. Až do roku 2019," podotýká na adresu španělského jezdce, jenž usiluje o povýšení z Toro Rosso k mateřskému Red Bullu.
Odborný poradce Red Bullu o klauzulích Maxe Verstappena ani dalších smluvních podrobnostech hovořit nechce. Rezolutně jen dodává: "Pouze my ukončujeme kontrakty - piloti to udělat nemůžou!"
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.