Budoucnost Fernanda Alonsa je asi tak stejně nejasná jako budoucnost partnerství mezi Hondou a McLarenem. Přestože zatím Alonso neví, kam jeho kroky budou směřovat, tak v každém jeho prohlášení lze vycítit, že u McLarenu se mu v současných podmínkách moc být nechce.
Alonso si navíc letos vyzkoušel IndyCar, a to konkrétně nejvýznamnější závod série 500 mil Indy. Závod sice nedokončil, ale bojoval o přední příčky a sám šéf týmu Andretti řekl, že by tu měl Alonsa klidně i na plný úvazek.
Je jasné, že primárně evropská Formule 1 je Alonsově srdci bližší, ale závodění za oceánem nevylučuje. "Hm, proč ne?" odvětil Alonso novinářům na dotaz, zda by přicházelo v úvahu přesunout se do amerických formulí.
"Takhle, jsem otevřený všemu. Nemám tady v kapse jasnou odpověď, lhal bych vám, kdybych tvrdil ,že vím, co se příští rok bude dít," rozvedl svou odpověď dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006.
Tento víkend má IndyCar svou zatávku v Texasu, kde se jede též na ovále. Alonso závod pečlivě sledoval: "Když na to koukám, tak tihle kluci jsou opravdu ti nejlepší. Musel jsem se toho hodně naučit, abych vůbec mohl jet jeden závod. Mnohem více by toho bylo, kdybych tam měl odjet celou sezónu."
"Jsem více připravený tady ve Formuli 1. Pokusím se najít to nejlepší možné auto, je tu řada možností. Indy 500 je pro mě zatím hlavní prioritou kvůli zisku triple crown. Celou sezónu bych tam jednou také mohl odjet, že?" zakončil Španěl.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.