Dohady o tom, jaká ochrana kokpitu bude na vozech pro sezónu 2018 nabírá na intenzitě. Není divu, protože čas na rozhodnutí se krátí - takovou věc není možné začít řešit až během zimní přestávky.
Ačkoliv týmy označily Halo koncept v loňském roce jako preferovanou variantu, FIA jej později odložila na neurčito a zaměřila se na metodu ochranného štítu. Poté, co týmy vyzkoušely Halo koncept v některých trénincích v loňském roce a při testech (aby se zařízení dostalo i několika posměšných titulů, včetně označení "tanga"), dojde i na druhou variantu. Tu má na "svědomí" Red Bull a samozřejmě ji světu také předvedl. Teď se opět dostane ke slovu v rámci tréninku na Grand Prix Itálie, o čemž se týmy dohodly během konání závodu v Monaku.
Dalo by se říci, že je vcelku logické, že "aeroshield" podpoří i muž spjatý s týmem, který tuto eventualitu navrhl. Ale Adrian Newey není zastáncem zbrklých nebo neprověřených rozhodnutí. Tuto variantu by velice rád na vozech viděl, ale zároveň dodává, že je nutné splnit určité podmínky.
"Myslím, že toto řešení je lepší než Halo koncept, to je jisté. Bude ale třeba pečlivě zkontrolovat oblast viditelnosti a zjistit, zda je tato volba životaschopná. Pokud by lom světla a zkreslení viditelnosti bylo přílišné, pak ji pochopitelně nebude moci použít. Rovněž si myslím, že uzavřený kokpit není dobré řešení. Navíc je třeba spěchat, rok 2018 je blíž, než se zdá," prohlásil Newey.
Osmapadesátiletý absolvent southamptonské univerzity se rovněž domnívá, že je třeba nadále pokračovat a předcházet rizikům spojených s utrženými koly nebo upadlými částmi monopostů. Podporuje například opatření zavedená v IndyCars, kdy po tragickém skonu Justina Wilsona v závodě na trati v Pocono 2015 zavedli systém pojistných lanek, která mají zabránit ztrátě aerodynamických prvků.
"Mám pocit, že je pořád co dělat, aby se riziko minimalizovalo, zvláště v oblasti utržených kol nebo některých částí monopostu. Pojistná lanka u kol nejsou stoprocentní, jsme svědky toho, že se občas přetrhnou. V sérii IndyCar jistí i další komponenty, například přední i zadní křídla, nos vozu a podobně. Zdá se mi to být dobrým, i když jen dočasným řešením. Bezpečnost se zvyšuje, ale pořád je na čem pracovat. Všechno je otázkou dalších diskusí," dodává Newey.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.