Dohady o tom, jaká ochrana kokpitu bude na vozech pro sezónu 2018 nabírá na intenzitě. Není divu, protože čas na rozhodnutí se krátí - takovou věc není možné začít řešit až během zimní přestávky.
Ačkoliv týmy označily Halo koncept v loňském roce jako preferovanou variantu, FIA jej později odložila na neurčito a zaměřila se na metodu ochranného štítu. Poté, co týmy vyzkoušely Halo koncept v některých trénincích v loňském roce a při testech (aby se zařízení dostalo i několika posměšných titulů, včetně označení "tanga"), dojde i na druhou variantu. Tu má na "svědomí" Red Bull a samozřejmě ji světu také předvedl. Teď se opět dostane ke slovu v rámci tréninku na Grand Prix Itálie, o čemž se týmy dohodly během konání závodu v Monaku.
Dalo by se říci, že je vcelku logické, že "aeroshield" podpoří i muž spjatý s týmem, který tuto eventualitu navrhl. Ale Adrian Newey není zastáncem zbrklých nebo neprověřených rozhodnutí. Tuto variantu by velice rád na vozech viděl, ale zároveň dodává, že je nutné splnit určité podmínky.
"Myslím, že toto řešení je lepší než Halo koncept, to je jisté. Bude ale třeba pečlivě zkontrolovat oblast viditelnosti a zjistit, zda je tato volba životaschopná. Pokud by lom světla a zkreslení viditelnosti bylo přílišné, pak ji pochopitelně nebude moci použít. Rovněž si myslím, že uzavřený kokpit není dobré řešení. Navíc je třeba spěchat, rok 2018 je blíž, než se zdá," prohlásil Newey.
Osmapadesátiletý absolvent southamptonské univerzity se rovněž domnívá, že je třeba nadále pokračovat a předcházet rizikům spojených s utrženými koly nebo upadlými částmi monopostů. Podporuje například opatření zavedená v IndyCars, kdy po tragickém skonu Justina Wilsona v závodě na trati v Pocono 2015 zavedli systém pojistných lanek, která mají zabránit ztrátě aerodynamických prvků.
"Mám pocit, že je pořád co dělat, aby se riziko minimalizovalo, zvláště v oblasti utržených kol nebo některých částí monopostu. Pojistná lanka u kol nejsou stoprocentní, jsme svědky toho, že se občas přetrhnou. V sérii IndyCar jistí i další komponenty, například přední i zadní křídla, nos vozu a podobně. Zdá se mi to být dobrým, i když jen dočasným řešením. Bezpečnost se zvyšuje, ale pořád je na čem pracovat. Všechno je otázkou dalších diskusí," dodává Newey.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.