Dohady o tom, jaká ochrana kokpitu bude na vozech pro sezónu 2018 nabírá na intenzitě. Není divu, protože čas na rozhodnutí se krátí - takovou věc není možné začít řešit až během zimní přestávky.
Ačkoliv týmy označily Halo koncept v loňském roce jako preferovanou variantu, FIA jej později odložila na neurčito a zaměřila se na metodu ochranného štítu. Poté, co týmy vyzkoušely Halo koncept v některých trénincích v loňském roce a při testech (aby se zařízení dostalo i několika posměšných titulů, včetně označení "tanga"), dojde i na druhou variantu. Tu má na "svědomí" Red Bull a samozřejmě ji světu také předvedl. Teď se opět dostane ke slovu v rámci tréninku na Grand Prix Itálie, o čemž se týmy dohodly během konání závodu v Monaku.
Dalo by se říci, že je vcelku logické, že "aeroshield" podpoří i muž spjatý s týmem, který tuto eventualitu navrhl. Ale Adrian Newey není zastáncem zbrklých nebo neprověřených rozhodnutí. Tuto variantu by velice rád na vozech viděl, ale zároveň dodává, že je nutné splnit určité podmínky.
"Myslím, že toto řešení je lepší než Halo koncept, to je jisté. Bude ale třeba pečlivě zkontrolovat oblast viditelnosti a zjistit, zda je tato volba životaschopná. Pokud by lom světla a zkreslení viditelnosti bylo přílišné, pak ji pochopitelně nebude moci použít. Rovněž si myslím, že uzavřený kokpit není dobré řešení. Navíc je třeba spěchat, rok 2018 je blíž, než se zdá," prohlásil Newey.
Osmapadesátiletý absolvent southamptonské univerzity se rovněž domnívá, že je třeba nadále pokračovat a předcházet rizikům spojených s utrženými koly nebo upadlými částmi monopostů. Podporuje například opatření zavedená v IndyCars, kdy po tragickém skonu Justina Wilsona v závodě na trati v Pocono 2015 zavedli systém pojistných lanek, která mají zabránit ztrátě aerodynamických prvků.
"Mám pocit, že je pořád co dělat, aby se riziko minimalizovalo, zvláště v oblasti utržených kol nebo některých částí monopostu. Pojistná lanka u kol nejsou stoprocentní, jsme svědky toho, že se občas přetrhnou. V sérii IndyCar jistí i další komponenty, například přední i zadní křídla, nos vozu a podobně. Zdá se mi to být dobrým, i když jen dočasným řešením. Bezpečnost se zvyšuje, ale pořád je na čem pracovat. Všechno je otázkou dalších diskusí," dodává Newey.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.