Kvůli průtahům ve výrobě Haas nebude mít k dispozici v pátek v Barceloně nový balík aerodynamických vylepšení pro oba vozy. Jezdec Romain Grosjean prozrazuje, jak probíhal rozhodovací proces a kdo ho nakonec dostane.
Jezdci si hodili "korunou" a los vyhrál Kevin Magnussen: "Žel do soboty ho [nový balík vylepšení] nebudu mít, a to není ideální. K dispozici je momentálně pouze jeden a já ho nedostanu. Šlo o hod mincí, s tím jsem nikdy neměl štěstí," odhaluje jeho týmový kolega Grosjean.
Proč jednodenní zpoždění představuje pro Francouze takový problém? "Není to ideální, protože jde o velkou změnu mnoha věcí na voze a já až do zítřka nebudu vědět, jaké to pro nás bude. Problémem je to, že kolem nového balíku musíte nastavit auto," vysvětluje.
Otázkou je, proč došlo ke zdržením ve výrobě s výrobou dílů pro druhé auto: "Měly být pro oba vozy, ale ten druhý [balík] má zpoždění, takže jsme se v této chvíli museli rozhodnout a tohle bylo jediné férové řešení. Důvody zpoždění druhé sady vylepšení neznám Jsem celkem naštvaný, protože jsme chtěli jezdit s oběma najednou," komentuje šéf týmu Günther Steiner.
"[Romain] může i tak s druhým autem jezdit, není úplně jiné. Dobré je, že ty dva vozy můžete porovnat - můžete vidět, jestli to, co děláte, je správné či nikoliv. Jako jeden balík jde o největší vylepšení, s kterým jsme zatím přišli. Doufám, že půjde o velký sok, ale realisticky očekávám, že na tom budeme podobně, protože své vozy vylepšují všichni," dodává Steiner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.