Kvůli průtahům ve výrobě Haas nebude mít k dispozici v pátek v Barceloně nový balík aerodynamických vylepšení pro oba vozy. Jezdec Romain Grosjean prozrazuje, jak probíhal rozhodovací proces a kdo ho nakonec dostane.
Jezdci si hodili "korunou" a los vyhrál Kevin Magnussen: "Žel do soboty ho [nový balík vylepšení] nebudu mít, a to není ideální. K dispozici je momentálně pouze jeden a já ho nedostanu. Šlo o hod mincí, s tím jsem nikdy neměl štěstí," odhaluje jeho týmový kolega Grosjean.
Proč jednodenní zpoždění představuje pro Francouze takový problém? "Není to ideální, protože jde o velkou změnu mnoha věcí na voze a já až do zítřka nebudu vědět, jaké to pro nás bude. Problémem je to, že kolem nového balíku musíte nastavit auto," vysvětluje.
Otázkou je, proč došlo ke zdržením ve výrobě s výrobou dílů pro druhé auto: "Měly být pro oba vozy, ale ten druhý [balík] má zpoždění, takže jsme se v této chvíli museli rozhodnout a tohle bylo jediné férové řešení. Důvody zpoždění druhé sady vylepšení neznám Jsem celkem naštvaný, protože jsme chtěli jezdit s oběma najednou," komentuje šéf týmu Günther Steiner.
"[Romain] může i tak s druhým autem jezdit, není úplně jiné. Dobré je, že ty dva vozy můžete porovnat - můžete vidět, jestli to, co děláte, je správné či nikoliv. Jako jeden balík jde o největší vylepšení, s kterým jsme zatím přišli. Doufám, že půjde o velký sok, ale realisticky očekávám, že na tom budeme podobně, protože své vozy vylepšují všichni," dodává Steiner.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.