Renault oznámil, že pro Velkou cenu Španělska přiveze vylepšené zadní křídlo a nové deflektory ve snaze zvýšit aerodynamickou výkonnost svého vozu. Vývoj motoru ale zatím zaostává za očekáváním.
Jelikož pro nadcházející víkend v Barceloně chystají významnější novinky všechny týmy, tak Niki Lauda uvedl, že sezóna začíná v podstatě znovu.
Renault před dvěma týdny v Rusku nasadil nové přední křídlo, které mu mělo pomoci zlepšit závodní rychlost, a podle Hülkenberga šlo o "dobrý krok." Tentokrát na to bude navazovat nové zadní křídlo a deflektory, své auto hodlá inovovat letos v každém podniku.
"V kvalifikacích jsme na tom letos zatím dobře, v Soči se pak prokázalo užitečné zlepšení naší závodní rychlosti. Stále máme několik dalších vylepšení v rámci našeho aerodynamického balíku pro Španělsko, takže jsme celkem pozitivní. Máme nové deflektory a vylepšené zadní křídlo," prozrazuje technický ředitel Nick Chester.
"Vylepšení, která jsme nasadili v Soči, fungovala podle očekávání, takže jsme učinili užitečný krok v naší závodní rychlosti, zatímco jsme si uchovali i tu kvalifikační," pochvaluje si vývojový program Renaultu.
"V této oblasti je stále co dělat, ale pohybujeme se správným směrem. Bojujeme uprostřed pole, kde jsme to čekali. Jde tam však o velmi těsnou bitvu, proto musíme zajistit, že využijeme každou možnou výhodu našeho vozu," pokračuje Chester.
Zatímco v Enstone postupují dle plánu, tak ve Viry to je s vývojem motoru horší - novou verzi původně chystanou pro Kanadu odkládá až na konec července, protože se na stolici objevily potíže se spolehlivostí. Problémem je i výkonnost nové specifikace - místo kýžených tří desetin na kolo zatím přináší zrychlení pouze desetinu.
To vedlo Red Bull ke změně rétoriky - už ví, že se letos do boje o titul nezapojí, jak ještě v Bahrajnu tvrdil jeho odborný poradce Helmut Marko. Rakouská stáj však pro Barcelonu chystá téměř nové auto a očekává, že udělá největší pokrok ze všech.
Do prvního tréninku tento pátek zasáhne opět ruský mladík Sergej Sirotkin, jenž v Rusku ujel necelá 2 kola. "Problém Sergeje v Soči se týkal řadicího ventilu převodovky a pro něj to byla velká škoda, že toho ujel tak málo. V prvním tréninku usedne do vozu Jolyona, očekáváme od něj dobrou práci," dodává technický ředitel Renaultu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.