Renault oznámil, že pro Velkou cenu Španělska přiveze vylepšené zadní křídlo a nové deflektory ve snaze zvýšit aerodynamickou výkonnost svého vozu. Vývoj motoru ale zatím zaostává za očekáváním.
Jelikož pro nadcházející víkend v Barceloně chystají významnější novinky všechny týmy, tak Niki Lauda uvedl, že sezóna začíná v podstatě znovu.
Renault před dvěma týdny v Rusku nasadil nové přední křídlo, které mu mělo pomoci zlepšit závodní rychlost, a podle Hülkenberga šlo o "dobrý krok." Tentokrát na to bude navazovat nové zadní křídlo a deflektory, své auto hodlá inovovat letos v každém podniku.
"V kvalifikacích jsme na tom letos zatím dobře, v Soči se pak prokázalo užitečné zlepšení naší závodní rychlosti. Stále máme několik dalších vylepšení v rámci našeho aerodynamického balíku pro Španělsko, takže jsme celkem pozitivní. Máme nové deflektory a vylepšené zadní křídlo," prozrazuje technický ředitel Nick Chester.
"Vylepšení, která jsme nasadili v Soči, fungovala podle očekávání, takže jsme učinili užitečný krok v naší závodní rychlosti, zatímco jsme si uchovali i tu kvalifikační," pochvaluje si vývojový program Renaultu.
"V této oblasti je stále co dělat, ale pohybujeme se správným směrem. Bojujeme uprostřed pole, kde jsme to čekali. Jde tam však o velmi těsnou bitvu, proto musíme zajistit, že využijeme každou možnou výhodu našeho vozu," pokračuje Chester.
Zatímco v Enstone postupují dle plánu, tak ve Viry to je s vývojem motoru horší - novou verzi původně chystanou pro Kanadu odkládá až na konec července, protože se na stolici objevily potíže se spolehlivostí. Problémem je i výkonnost nové specifikace - místo kýžených tří desetin na kolo zatím přináší zrychlení pouze desetinu.
To vedlo Red Bull ke změně rétoriky - už ví, že se letos do boje o titul nezapojí, jak ještě v Bahrajnu tvrdil jeho odborný poradce Helmut Marko. Rakouská stáj však pro Barcelonu chystá téměř nové auto a očekává, že udělá největší pokrok ze všech.
Do prvního tréninku tento pátek zasáhne opět ruský mladík Sergej Sirotkin, jenž v Rusku ujel necelá 2 kola. "Problém Sergeje v Soči se týkal řadicího ventilu převodovky a pro něj to byla velká škoda, že toho ujel tak málo. V prvním tréninku usedne do vozu Jolyona, očekáváme od něj dobrou práci," dodává technický ředitel Renaultu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.