Renault oznámil, že pro Velkou cenu Španělska přiveze vylepšené zadní křídlo a nové deflektory ve snaze zvýšit aerodynamickou výkonnost svého vozu. Vývoj motoru ale zatím zaostává za očekáváním.
Jelikož pro nadcházející víkend v Barceloně chystají významnější novinky všechny týmy, tak Niki Lauda uvedl, že sezóna začíná v podstatě znovu.
Renault před dvěma týdny v Rusku nasadil nové přední křídlo, které mu mělo pomoci zlepšit závodní rychlost, a podle Hülkenberga šlo o "dobrý krok." Tentokrát na to bude navazovat nové zadní křídlo a deflektory, své auto hodlá inovovat letos v každém podniku.
"V kvalifikacích jsme na tom letos zatím dobře, v Soči se pak prokázalo užitečné zlepšení naší závodní rychlosti. Stále máme několik dalších vylepšení v rámci našeho aerodynamického balíku pro Španělsko, takže jsme celkem pozitivní. Máme nové deflektory a vylepšené zadní křídlo," prozrazuje technický ředitel Nick Chester.
"Vylepšení, která jsme nasadili v Soči, fungovala podle očekávání, takže jsme učinili užitečný krok v naší závodní rychlosti, zatímco jsme si uchovali i tu kvalifikační," pochvaluje si vývojový program Renaultu.
"V této oblasti je stále co dělat, ale pohybujeme se správným směrem. Bojujeme uprostřed pole, kde jsme to čekali. Jde tam však o velmi těsnou bitvu, proto musíme zajistit, že využijeme každou možnou výhodu našeho vozu," pokračuje Chester.
Zatímco v Enstone postupují dle plánu, tak ve Viry to je s vývojem motoru horší - novou verzi původně chystanou pro Kanadu odkládá až na konec července, protože se na stolici objevily potíže se spolehlivostí. Problémem je i výkonnost nové specifikace - místo kýžených tří desetin na kolo zatím přináší zrychlení pouze desetinu.
To vedlo Red Bull ke změně rétoriky - už ví, že se letos do boje o titul nezapojí, jak ještě v Bahrajnu tvrdil jeho odborný poradce Helmut Marko. Rakouská stáj však pro Barcelonu chystá téměř nové auto a očekává, že udělá největší pokrok ze všech.
Do prvního tréninku tento pátek zasáhne opět ruský mladík Sergej Sirotkin, jenž v Rusku ujel necelá 2 kola. "Problém Sergeje v Soči se týkal řadicího ventilu převodovky a pro něj to byla velká škoda, že toho ujel tak málo. V prvním tréninku usedne do vozu Jolyona, očekáváme od něj dobrou práci," dodává technický ředitel Renaultu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.