Šampionát Formule 1 přijíždí do Evropy a většina týmů nasadí balíčky vylepšení. To se týká i velké trojky a dle Laudy by to mohlo zamíchat pořadím.
Již tento víkend nás čeká Velká cena Španělska na okruhu Circuit de Catalunya-Barcelona, která by mohla napovědět, jakým směrem se šampionát bude vyvíjet v následujících měsících a zda se ještě nezamíchá pořadí na předních příčkách.
Ferrari a Red Bull chystají především aerodynamické změny, které by měly měly zajistit lepší časy. Mercedes spíše trápí váha vozu, která prý zapříčinila ne úplně dominantní začátek sezóny.
“Je to jednoduché. Každý přiveze vylepšení. Sezóna začíná od znova. Zatím nevíme, kdo na tom bude nejlépe. To prozradí až tréninky a závod v Barceloně,” okomentoval situaci Niki Lauda.
Bitva mezi piloty MercedesuBottas si v Rusku připsal první vítězství v kariéře, když z náskokem necelé vteřiny vyhrál nad čtyřnásobným mistrem světa Sebastianem Vettelem na Ferrari. Interní boj mezi jezdci Mercedesu se tak lehce zdramatizoval, jelikož Fin ztrácí na Hamiltona jen 10 bodů.
"Nikdo neví. Byl to jeden závod, byl to jeho první. Teď je třeba čekat a uvidí se. Tohle se nedá nijak uspěchat. Bottas byl v Rusku rychlejší a vyhrál, ale Lewis je nevídaný talent, světový šampión. Teď ho sice porazil, ale v dalších třech závodech to může být naopak," řekl Lauda.
"Je těžké cokoliv odhadovat, ale je rozhodně skvělou náhradou za Nika. Již dvakrát získal pole position a vyhrál hned svůj čtvrtý závod. To je pro nás skvělá zpráva,” dodal nevýkonný předseda stáje Mercedes Niki Lauda.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.