Šampionát Formule 1 přijíždí do Evropy a většina týmů nasadí balíčky vylepšení. To se týká i velké trojky a dle Laudy by to mohlo zamíchat pořadím.
Již tento víkend nás čeká Velká cena Španělska na okruhu Circuit de Catalunya-Barcelona, která by mohla napovědět, jakým směrem se šampionát bude vyvíjet v následujících měsících a zda se ještě nezamíchá pořadí na předních příčkách.
Ferrari a Red Bull chystají především aerodynamické změny, které by měly měly zajistit lepší časy. Mercedes spíše trápí váha vozu, která prý zapříčinila ne úplně dominantní začátek sezóny.
“Je to jednoduché. Každý přiveze vylepšení. Sezóna začíná od znova. Zatím nevíme, kdo na tom bude nejlépe. To prozradí až tréninky a závod v Barceloně,” okomentoval situaci Niki Lauda.
Bitva mezi piloty MercedesuBottas si v Rusku připsal první vítězství v kariéře, když z náskokem necelé vteřiny vyhrál nad čtyřnásobným mistrem světa Sebastianem Vettelem na Ferrari. Interní boj mezi jezdci Mercedesu se tak lehce zdramatizoval, jelikož Fin ztrácí na Hamiltona jen 10 bodů.
"Nikdo neví. Byl to jeden závod, byl to jeho první. Teď je třeba čekat a uvidí se. Tohle se nedá nijak uspěchat. Bottas byl v Rusku rychlejší a vyhrál, ale Lewis je nevídaný talent, světový šampión. Teď ho sice porazil, ale v dalších třech závodech to může být naopak," řekl Lauda.
"Je těžké cokoliv odhadovat, ale je rozhodně skvělou náhradou za Nika. Již dvakrát získal pole position a vyhrál hned svůj čtvrtý závod. To je pro nás skvělá zpráva,” dodal nevýkonný předseda stáje Mercedes Niki Lauda.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.