SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců během Velké ceny Ruska a jaké pneumatikové strategie jim naordinovaly?
Ve čtvrtém závodě sezóny byla ukončena nadvláda Williamsu v boxech. Dnes se to podařilo Red Bullu, jenž v 29. kole předvedl absolutně nejrychlejší zastávku, když Verstappena přezul za 2,33 vteřiny.
Druhá nejlepší byla k vidění u Mercedesu, který Bottase o 2 kola dříve zdržel jen 2,36 s, Hamiltona v 30. kole odbavil za rovné tři sekundy.
Williamsu dnes patří až třetí a pátá příčka: Strolla v 26. kole mechanici zvládli pustit zpět na dráhu za 2,54 s a Massu v 41. kole za 2,68 s. Mezi ně se vlezlo Toro Rosso se 4. nejrychlejší zastávkou - Sainze přezul za 2,64 s, Kvjata v 21. kole za 2,76 s.
Jak jsme již před závodním víkendem v Rusku naznačili, očekávali se poměrně nudné jednozastávkové strategie. V neděli odpoledne se na hladkém asfaltu potvrdilo nízké opotřebení pneumatik, fanoušci stěžující si loni na příliš rychle odcházející gumy Pirelli si dnes zřejmě vychutnali nudný průběh velké ceny s jediným předjetím po prvním kole (Wehrlein týmového kolegu Ericssona).
Nepomohl ani safety car či nejvyšší teploty dráhy během víkendu. Sice se u některých kvůli dlouhé třetí zatáčce objevily na levé přední pneumatice puchýře, ty však výkonnost nikterak neovlivnily. V boxech se dvakrát objevili pouze 4 piloti.
Do závodu startovali tři jezdci na super-měkké směsi (Ericsson, Vandoorne, Wehrlein), zbytek na ultra-měkkých. Zmíněná trojice se jich ale hned zbavila ve prospěch těch nejměkčích směsí, které Pirelli nabízí. Z elitní osmičky jeli všichni stejnou strategii ultra-měkká - super-měkká.
Nejdelší stint na super-měkké směsi zvládli Magnussen s Kvjatem, Hülkenberg na ultra-měkké vydržel dokonce 40 z celkových 53 kol (75,5 % závodu). To bylo možné díky značnému přitvrzení, k němuž letos Pirelli přistoupilo (letošní ultra-měkká odpovídá přibližně loňské měkké směsi).
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.