SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců během Velké ceny Ruska a jaké pneumatikové strategie jim naordinovaly?
Ve čtvrtém závodě sezóny byla ukončena nadvláda Williamsu v boxech. Dnes se to podařilo Red Bullu, jenž v 29. kole předvedl absolutně nejrychlejší zastávku, když Verstappena přezul za 2,33 vteřiny.
Druhá nejlepší byla k vidění u Mercedesu, který Bottase o 2 kola dříve zdržel jen 2,36 s, Hamiltona v 30. kole odbavil za rovné tři sekundy.
Williamsu dnes patří až třetí a pátá příčka: Strolla v 26. kole mechanici zvládli pustit zpět na dráhu za 2,54 s a Massu v 41. kole za 2,68 s. Mezi ně se vlezlo Toro Rosso se 4. nejrychlejší zastávkou - Sainze přezul za 2,64 s, Kvjata v 21. kole za 2,76 s.
Jak jsme již před závodním víkendem v Rusku naznačili, očekávali se poměrně nudné jednozastávkové strategie. V neděli odpoledne se na hladkém asfaltu potvrdilo nízké opotřebení pneumatik, fanoušci stěžující si loni na příliš rychle odcházející gumy Pirelli si dnes zřejmě vychutnali nudný průběh velké ceny s jediným předjetím po prvním kole (Wehrlein týmového kolegu Ericssona).
Nepomohl ani safety car či nejvyšší teploty dráhy během víkendu. Sice se u některých kvůli dlouhé třetí zatáčce objevily na levé přední pneumatice puchýře, ty však výkonnost nikterak neovlivnily. V boxech se dvakrát objevili pouze 4 piloti.
Do závodu startovali tři jezdci na super-měkké směsi (Ericsson, Vandoorne, Wehrlein), zbytek na ultra-měkkých. Zmíněná trojice se jich ale hned zbavila ve prospěch těch nejměkčích směsí, které Pirelli nabízí. Z elitní osmičky jeli všichni stejnou strategii ultra-měkká - super-měkká.
Nejdelší stint na super-měkké směsi zvládli Magnussen s Kvjatem, Hülkenberg na ultra-měkké vydržel dokonce 40 z celkových 53 kol (75,5 % závodu). To bylo možné díky značnému přitvrzení, k němuž letos Pirelli přistoupilo (letošní ultra-měkká odpovídá přibližně loňské měkké směsi).
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.