Spekulace posledních týdnů se nakonec naplňují a Honda bude od příštího roku dodávat své pohonné jednotky další stáji, švýcarskému Sauberu.
Sauber, stejně jako loni Toro Rosso, jezdí na rok staré specifikaci motorů Ferrari. To se ale v příštím roce změní, jelikož švýcarská stáj, která letos slaví 25 let ve světě F1, bude zákaznickým týmem Hondy.
Honda se do Formule 1 vrátila před třemi lety v pozici exkluzivního dodavatele McLarenu. Japonský výrobce se ale zatím nedokázal úplně vzpamatovat a Woking se tak poslední tři roky topí na pozicích, které mu lidově řečeno moc nesluší.
Tímto spojenectvím by tak mělo být jasné, že spekulace ohledně spojení Mercedesu a McLarenu pro příští rok je již pasé. Honda totiž jasně řekla, že Sauber bude jejím druhým týmem, kterému bude dodávat.
K celé situaci se vyjádřila i šéfka Sauberu: "Pro tým Sauber F1 je velkou ctí, že v následujících letech budeme moci spolupracovat s Hondou. Změny týmu nejsou vidět pouze na personální úrovni, ale i na té technologické. Je to pro nás velmi důležitý bod v této éře hybridních motorů. Už se naší spolupráce nemůžeme dočkat. Věříme, že nám spojení s Hondou přinese skvělou budoucnost jak po strategické, tak technologické stránce. Tímto Hondě děkujeme," okomentovala situaci šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Své řekl i zástupce samotné Hondy, Katsuhide Moriyama: "K našemu partnerství s McLarenem, které začalo v roce 2015, budeme dodávat pohonné jednotky i Sauberu jakožto zákaznickému týmu - a to od příštího roku. Bude to pro nás velká výzva, budeme se snažit z této příležitosti, podpory dvou týmů, vytěžit maximum. Budeme posilovat naše vývojová centra jak v Milton Keynes tak v HRD Sakura. Budeme pracovat co nejlépe, aby si fanoušci užili silnou Hondu co možná nejdříve."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.