Spekulace posledních týdnů se nakonec naplňují a Honda bude od příštího roku dodávat své pohonné jednotky další stáji, švýcarskému Sauberu.
Sauber, stejně jako loni Toro Rosso, jezdí na rok staré specifikaci motorů Ferrari. To se ale v příštím roce změní, jelikož švýcarská stáj, která letos slaví 25 let ve světě F1, bude zákaznickým týmem Hondy.
Honda se do Formule 1 vrátila před třemi lety v pozici exkluzivního dodavatele McLarenu. Japonský výrobce se ale zatím nedokázal úplně vzpamatovat a Woking se tak poslední tři roky topí na pozicích, které mu lidově řečeno moc nesluší.
Tímto spojenectvím by tak mělo být jasné, že spekulace ohledně spojení Mercedesu a McLarenu pro příští rok je již pasé. Honda totiž jasně řekla, že Sauber bude jejím druhým týmem, kterému bude dodávat.
K celé situaci se vyjádřila i šéfka Sauberu: "Pro tým Sauber F1 je velkou ctí, že v následujících letech budeme moci spolupracovat s Hondou. Změny týmu nejsou vidět pouze na personální úrovni, ale i na té technologické. Je to pro nás velmi důležitý bod v této éře hybridních motorů. Už se naší spolupráce nemůžeme dočkat. Věříme, že nám spojení s Hondou přinese skvělou budoucnost jak po strategické, tak technologické stránce. Tímto Hondě děkujeme," okomentovala situaci šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Své řekl i zástupce samotné Hondy, Katsuhide Moriyama: "K našemu partnerství s McLarenem, které začalo v roce 2015, budeme dodávat pohonné jednotky i Sauberu jakožto zákaznickému týmu - a to od příštího roku. Bude to pro nás velká výzva, budeme se snažit z této příležitosti, podpory dvou týmů, vytěžit maximum. Budeme posilovat naše vývojová centra jak v Milton Keynes tak v HRD Sakura. Budeme pracovat co nejlépe, aby si fanoušci užili silnou Hondu co možná nejdříve."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.