Red Bull chystá pro závod v Barceloně tolik nových dílů, že se hovoří skoro o nové specifikaci vozu RB13. Co od něj očekává jezdec Daniel Ricciardo?
Jak jste si mohli přečíst v nedávném rozhovoru s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem, tak jeho tým pro Barcelonu připravuje "obrovský balík vylepšení." Renault poté přidá svůj díl v Kanadě, kde se chystá nasadit novou, výkonnější specifikaci pohonné jednotky.
Co od nového vozu očekává Ricciardo, který letos zatím dojel nejvýše na čtvrtém místě (v Číně)? "Věřím, že to bude něco jako střela, něco rychlého. Chceme se dostat do souboje tří týmů s Ferrari a Mercedesem [o titul]. V to doufám, že nás to dostane do této bitvy."
"Když se tady podívám na kvalifikaci minulý rok, tak jsme na nejrychlejší ztráceli sekundu a půl. Přijeli jsme do Barcelony, kde jsme zaostávali o půl sekundy, a v Monaku jsme pak byli rychlí. Jsme tedy v období, kdy bychom se měli dočkat nějakých vylepšení.
Potřebujeme teď trochu ze všeho - hovoříme o přítlaku, o vnímání zadní části. Měli jsme trochu času sledovat Ferrari, jsou několik závodů před námi. Vypadají být silní, Mercedes také. Hondě toho nesou na zádi, a to v těchto dnech dělá hodně v časech na kolo," pokračuje australský pilot.
Byl by spokojený, pokud by se jim po vylepšení vozu podařilo dostat do půl sekundy za nejrychlejší, na což pak ještě naváže Renault dalším krokem v Kanadě: Věřím, že na tom budeme lépe než nyní. To je vše, co můžeme chtít - vylepšení.
Loni jsme ten krok udělali, a pak jsme z toho dále ukrajovali. Důležité je udělat ten první krok, tak doufejme, že se nám to v Barceloně podaří. Pokud se dostaneme na dostřel půl sekundy, tak to bude fajn," dodává Ricciardo.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.