Red Bull chystá pro závod v Barceloně tolik nových dílů, že se hovoří skoro o nové specifikaci vozu RB13. Co od něj očekává jezdec Daniel Ricciardo?
Jak jste si mohli přečíst v nedávném rozhovoru s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem, tak jeho tým pro Barcelonu připravuje "obrovský balík vylepšení." Renault poté přidá svůj díl v Kanadě, kde se chystá nasadit novou, výkonnější specifikaci pohonné jednotky.
Co od nového vozu očekává Ricciardo, který letos zatím dojel nejvýše na čtvrtém místě (v Číně)? "Věřím, že to bude něco jako střela, něco rychlého. Chceme se dostat do souboje tří týmů s Ferrari a Mercedesem [o titul]. V to doufám, že nás to dostane do této bitvy."
"Když se tady podívám na kvalifikaci minulý rok, tak jsme na nejrychlejší ztráceli sekundu a půl. Přijeli jsme do Barcelony, kde jsme zaostávali o půl sekundy, a v Monaku jsme pak byli rychlí. Jsme tedy v období, kdy bychom se měli dočkat nějakých vylepšení.
Potřebujeme teď trochu ze všeho - hovoříme o přítlaku, o vnímání zadní části. Měli jsme trochu času sledovat Ferrari, jsou několik závodů před námi. Vypadají být silní, Mercedes také. Hondě toho nesou na zádi, a to v těchto dnech dělá hodně v časech na kolo," pokračuje australský pilot.
Byl by spokojený, pokud by se jim po vylepšení vozu podařilo dostat do půl sekundy za nejrychlejší, na což pak ještě naváže Renault dalším krokem v Kanadě: Věřím, že na tom budeme lépe než nyní. To je vše, co můžeme chtít - vylepšení.
Loni jsme ten krok udělali, a pak jsme z toho dále ukrajovali. Důležité je udělat ten první krok, tak doufejme, že se nám to v Barceloně podaří. Pokud se dostaneme na dostřel půl sekundy, tak to bude fajn," dodává Ricciardo.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.