Red Bull chystá pro závod v Barceloně tolik nových dílů, že se hovoří skoro o nové specifikaci vozu RB13. Co od něj očekává jezdec Daniel Ricciardo?
Jak jste si mohli přečíst v nedávném rozhovoru s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem, tak jeho tým pro Barcelonu připravuje "obrovský balík vylepšení." Renault poté přidá svůj díl v Kanadě, kde se chystá nasadit novou, výkonnější specifikaci pohonné jednotky.
Co od nového vozu očekává Ricciardo, který letos zatím dojel nejvýše na čtvrtém místě (v Číně)? "Věřím, že to bude něco jako střela, něco rychlého. Chceme se dostat do souboje tří týmů s Ferrari a Mercedesem [o titul]. V to doufám, že nás to dostane do této bitvy."
"Když se tady podívám na kvalifikaci minulý rok, tak jsme na nejrychlejší ztráceli sekundu a půl. Přijeli jsme do Barcelony, kde jsme zaostávali o půl sekundy, a v Monaku jsme pak byli rychlí. Jsme tedy v období, kdy bychom se měli dočkat nějakých vylepšení.
Potřebujeme teď trochu ze všeho - hovoříme o přítlaku, o vnímání zadní části. Měli jsme trochu času sledovat Ferrari, jsou několik závodů před námi. Vypadají být silní, Mercedes také. Hondě toho nesou na zádi, a to v těchto dnech dělá hodně v časech na kolo," pokračuje australský pilot.
Byl by spokojený, pokud by se jim po vylepšení vozu podařilo dostat do půl sekundy za nejrychlejší, na což pak ještě naváže Renault dalším krokem v Kanadě: Věřím, že na tom budeme lépe než nyní. To je vše, co můžeme chtít - vylepšení.
Loni jsme ten krok udělali, a pak jsme z toho dále ukrajovali. Důležité je udělat ten první krok, tak doufejme, že se nám to v Barceloně podaří. Pokud se dostaneme na dostřel půl sekundy, tak to bude fajn," dodává Ricciardo.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.