Po incidentu ze třetího tréninku na VC Bahrajnu, kdy Max Verstappen přejel ulomené T-křidélko z vozu Valtteriho Bottase a poškodil si podvozek, šéf Red Bullu jasně řekl, že by tento aerodynamický prvek měl být zakázán.
Nebyl to první letošní incident. Již při prvním závodu v Austrálii se americký Haas potýkal s nepřirozeně silným vikláním jejich žraločí ploutve, na které měli křidélko upevněni. FIA jim ho nakonec nařídila z bezpečnostních důvodů pro jeden trénink sundat. Stáj ale vše stihla vyřešit a v první velké ceně roku T-křidélko mohla nasadit.
Je otázkou, do jaké míry se Red Bull snaží získat určitou výhodu, jelikož vůz rakouské stáje tradiční T-křidélko nepoužívá. Nyní se k celé situaci vyjádřil i šéf Haasu Günther Steiner.
"Z aut vždycky něco odpadávalo, nyní to FIA musí řešit s Mercedesem, kteří tento problém měli. Nemám k tomu moc co říct, protože nevím, kde u nich nastala chyba. To si musí oni vyříkat s Mezinárodní automobilovou federací, ta pak rozhodne. Takhle se můžeme bavit o všech součástkách. Kolik lidí už přišlo o křídlo? Nám se to loni také stalo a nikdo křídla nezakázal,” řekl pro média Steiner.
"Loni mělo Toro Rosso několik problémů s disky, ale nic se nezakázalo, oni je prostě opravili. Tady je to úplně stejné. To, že se někomu nelíbí, neznamená, že bychom je měli odstraňovat,” pokračoval šéf Haasu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.