Ve středu pokračuje v Bahrajnu druhým dnem společné testování týmů Formule 1. Jak probíhala dopolední část a kdo se objevil za volantem? Jaké je aktuální pořadí?
Nejrychlejší je zatím Bottas s Mercedesem, který zkouší záplavu nových dílů pro příští závody. Ve svém programu se také věnuje pochopení potíží z nedělního závodu, v němž finský pilot kvůli přetáčivosti ztrácel příliš mnoho času na svého týmového kolegu. Za dopoledne zatím stihl ujet 79 kol, v 12:15 ale zůstal stát na trati a provoz byl přerušen.
Let's do this 7️⃣7️⃣?#F1Testing #F1 @ValtteriBottas @BAH_Int_Circuit @F1 @MercedesBenz @MercedesAMG pic.twitter.com/eo1ILAkakm
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 19, 2017McLaren včera téměř celý den prostál po dvou instalačních kolech ráno v garáži, Oliver Turvey se svezl až poslední půlhodinu. Ve středu jej vystřídal Stoffel Vandoorne a úspěšně střádá kilometry - na kontě má již 49 kol.
Honda včera přivezla novou pohonnou jednotku, ve druhém kole ji však postihl únik vody. Jde ale o stejnou specifikaci jako v předchozích závodech, japonská automobilka zde nic pro vyšší výkon nemá. Uvedla sice, že zkouší "nové nápady," podle zdrojů z týmu jde ale jen o záplatování spolehlivosti.
Fire-up, tyre-warmers off, @svandoorne goes for another run. #BahrainTest ? pic.twitter.com/4Y1Rr9wXwr
— McLaren (@McLarenF1) April 19, 2017Williams povolal do služby 36letého veterána Garyho Paffeta, jenž se s vozem FW40 drží před McLarenem na páté příčce. Odpoledne jej má vystřídat Felipe Massa.
Back to the garage for @GaryPaffett ?#F1 #F1Testing pic.twitter.com/kjRmhL7gl9
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) April 19, 2017Před Paffetem je Sebastian Vettel, jenž včera testoval pro Pirelli (s Ferrari kroužil Antonio Giovinazzi). Po slušné porci 130 okruhů jich dnes dopoledne ale zvládl jen 9.
S Renaultem testujícím aerodynamické novinky (zadní křídlo, foukanou přední poloosu) a nový MGU-K (doposud závodil s loňským "KERSem"), dnes jezdí Sergej Sirotkin.
Here we go! First outing for number 46! #BahrainTest pic.twitter.com/OPuazB2cok
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 19, 2017U Red Bullu, který dnes dává šanci Gaslymu, zažil včera Ricciardo zklamání, když jim odešla francouzská pohonná jednotka a po 45 kolech to museli zabalit.
...and GO GO GO! ??There's a long, hot afternoon in front of you @Carlossainz55 ?See you later ??#F1Testing ?? pic.twitter.com/Z1CVAeRXUt
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) April 19, 2017Force India a Toro Rosso své programy rozdělí mezi oba své závodní jezdce, Ocona s Kvjatem odpoledne vystřídají Pérez a Sainz.
AktualizaceMcLaren po delší výměně dílů jezdil hladce i odpoledne, Vandoorne se s ním dostal na 4. příčku. Bottas si připsal nejrychlejší čas před druhým Vettelem a třetím Sainzem.
Konečné výsledky 2. dne:
Oba dva dny - souhrn:
#F1 #BahrainTest Both days cumulative: #Mercedes obviously fastest, #Vettel & #Ferrari with most laps: pic.twitter.com/QLFScHqbGG
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 19, 2017#F1 #BahrainTest Teams' kilometreage (both days):1. Ferrari, 2. Mercedes, 3. Williams, 4. Toro Rosso...... 9. Red Bull, 10. McLaren pic.twitter.com/fC9n8xpw8U
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 19, 2017#F1 Teams were avg. 1.8s slower in #BahrainTest than in #BahrainGP qualifying. #McLaren just 0.05s - looks like they've found some time pic.twitter.com/vWRdBy1SD4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 21, 2017Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.