Honda vyzdvihuje drobné pokroky, kterých s McLarenem dosahuje ve spolehlivosti své pohonné jednotky. I když se původně hovořilo o horizontu dvou měsíců, tak datum představení nové, výkonnější verze ještě nestanovila.
McLaren do cíle nedojel ani s jedním vozem poté, co Stoffel Vandoorne skončil už po 17 kolech kvůli palivovému problému a Fernando Alonso odstoupil kvůli potíži s hnací poloosou 23 kol před cílem. Honda stále hodně ztrácí v oblasti výkonu a postupně zlepšuje svou spolehlivost.
Pozitiva se hledají těžceJejí sportovní šéf Jusuke Hasegawa hledá po Číně dobré stránky: "I přes dnešní výsledek si myslím, že si z víkendu můžeme odnést několik pozitiv. Šlo o velmi těžké závodní podmínky, ale tým přesto odvedl skvělou práci jako vždy a zvolil perfektní strategii zastávek v boxech.
"Fernando měl výtečný start, získal několik pozic krátce po něm a podle mě jel až do svého odstoupení velmi dobrý závod. Stoffel taky dobře odstartoval a dobře závodil, než jeho den žel předčasně skončil. V jednu chvíli to vypadalo, že jsme na cestě za body, proto je zklamání z odstoupení obou pilotů kvůli mechanickým problémům o to větší," říká Hasegawa.
"Přesto Šanghaj opouštíme s určitým pokrokem ve spolehlivosti naší pohonné jednotky po velkých cenách Austrálie a Číny. Teď se těšíme na víkend v Bahrajnu, kde na tom snad budeme stavět. Pojede se už za pár dní, na přípravu tedy nemáme moc času, ale budeme s McLarenem usilovně pracovat, abychom dosáhli lepšího výsledku," slibuje sportovní ředitel Hondy.
Vyšší výkon a nový motor stále v nedohlednuTa má obrovský deficit zejména v oblasti výkonu, ale datum představení nové verze nebylo stanoveno: "Nemůžeme sdělit přesné datum pro vylepšený a výkonnější motor. Ale před každou velkou cenou se snažíme o zlepšení - jak tomu bylo i před tímto víkendem. Nevím, jestli se mnou budou piloti souhlasit, ale v oblasti vibrací jsme dosáhli od počátku sezóny znatelného pokroku. Problém ale samozřejmě ještě není zcela vyřešen."
V továrně v Japonsku usilují o zlepšení v sezóně 2017, kdy došlo na zrušení systému žetonů: "Ano, to pomáhá, ale když je nezbytné přepracovat návrh motoru, tak určitá omezení zkrátka zůstávají," komentuje Hasegawa.
Honda podle něj podporuje návrh nové generace motorů od roku 2021, u nichž má dojít ke zrušení MGU-H a přechodu na z jednoho na dvojité turbo. Díky MGU-K ale zůstanou hybridní: "Chceme udržet tento typ motorů, protože jsou vysoce efektivní a méně ničí životní prostředí."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.