Honda vyzdvihuje drobné pokroky, kterých s McLarenem dosahuje ve spolehlivosti své pohonné jednotky. I když se původně hovořilo o horizontu dvou měsíců, tak datum představení nové, výkonnější verze ještě nestanovila.
McLaren do cíle nedojel ani s jedním vozem poté, co Stoffel Vandoorne skončil už po 17 kolech kvůli palivovému problému a Fernando Alonso odstoupil kvůli potíži s hnací poloosou 23 kol před cílem. Honda stále hodně ztrácí v oblasti výkonu a postupně zlepšuje svou spolehlivost.
Pozitiva se hledají těžceJejí sportovní šéf Jusuke Hasegawa hledá po Číně dobré stránky: "I přes dnešní výsledek si myslím, že si z víkendu můžeme odnést několik pozitiv. Šlo o velmi těžké závodní podmínky, ale tým přesto odvedl skvělou práci jako vždy a zvolil perfektní strategii zastávek v boxech.
"Fernando měl výtečný start, získal několik pozic krátce po něm a podle mě jel až do svého odstoupení velmi dobrý závod. Stoffel taky dobře odstartoval a dobře závodil, než jeho den žel předčasně skončil. V jednu chvíli to vypadalo, že jsme na cestě za body, proto je zklamání z odstoupení obou pilotů kvůli mechanickým problémům o to větší," říká Hasegawa.
"Přesto Šanghaj opouštíme s určitým pokrokem ve spolehlivosti naší pohonné jednotky po velkých cenách Austrálie a Číny. Teď se těšíme na víkend v Bahrajnu, kde na tom snad budeme stavět. Pojede se už za pár dní, na přípravu tedy nemáme moc času, ale budeme s McLarenem usilovně pracovat, abychom dosáhli lepšího výsledku," slibuje sportovní ředitel Hondy.
Vyšší výkon a nový motor stále v nedohlednuTa má obrovský deficit zejména v oblasti výkonu, ale datum představení nové verze nebylo stanoveno: "Nemůžeme sdělit přesné datum pro vylepšený a výkonnější motor. Ale před každou velkou cenou se snažíme o zlepšení - jak tomu bylo i před tímto víkendem. Nevím, jestli se mnou budou piloti souhlasit, ale v oblasti vibrací jsme dosáhli od počátku sezóny znatelného pokroku. Problém ale samozřejmě ještě není zcela vyřešen."
V továrně v Japonsku usilují o zlepšení v sezóně 2017, kdy došlo na zrušení systému žetonů: "Ano, to pomáhá, ale když je nezbytné přepracovat návrh motoru, tak určitá omezení zkrátka zůstávají," komentuje Hasegawa.
Honda podle něj podporuje návrh nové generace motorů od roku 2021, u nichž má dojít ke zrušení MGU-H a přechodu na z jednoho na dvojité turbo. Díky MGU-K ale zůstanou hybridní: "Chceme udržet tento typ motorů, protože jsou vysoce efektivní a méně ničí životní prostředí."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.