Honda vyzdvihuje drobné pokroky, kterých s McLarenem dosahuje ve spolehlivosti své pohonné jednotky. I když se původně hovořilo o horizontu dvou měsíců, tak datum představení nové, výkonnější verze ještě nestanovila.
McLaren do cíle nedojel ani s jedním vozem poté, co Stoffel Vandoorne skončil už po 17 kolech kvůli palivovému problému a Fernando Alonso odstoupil kvůli potíži s hnací poloosou 23 kol před cílem. Honda stále hodně ztrácí v oblasti výkonu a postupně zlepšuje svou spolehlivost.
Pozitiva se hledají těžceJejí sportovní šéf Jusuke Hasegawa hledá po Číně dobré stránky: "I přes dnešní výsledek si myslím, že si z víkendu můžeme odnést několik pozitiv. Šlo o velmi těžké závodní podmínky, ale tým přesto odvedl skvělou práci jako vždy a zvolil perfektní strategii zastávek v boxech.
"Fernando měl výtečný start, získal několik pozic krátce po něm a podle mě jel až do svého odstoupení velmi dobrý závod. Stoffel taky dobře odstartoval a dobře závodil, než jeho den žel předčasně skončil. V jednu chvíli to vypadalo, že jsme na cestě za body, proto je zklamání z odstoupení obou pilotů kvůli mechanickým problémům o to větší," říká Hasegawa.
"Přesto Šanghaj opouštíme s určitým pokrokem ve spolehlivosti naší pohonné jednotky po velkých cenách Austrálie a Číny. Teď se těšíme na víkend v Bahrajnu, kde na tom snad budeme stavět. Pojede se už za pár dní, na přípravu tedy nemáme moc času, ale budeme s McLarenem usilovně pracovat, abychom dosáhli lepšího výsledku," slibuje sportovní ředitel Hondy.
Vyšší výkon a nový motor stále v nedohlednuTa má obrovský deficit zejména v oblasti výkonu, ale datum představení nové verze nebylo stanoveno: "Nemůžeme sdělit přesné datum pro vylepšený a výkonnější motor. Ale před každou velkou cenou se snažíme o zlepšení - jak tomu bylo i před tímto víkendem. Nevím, jestli se mnou budou piloti souhlasit, ale v oblasti vibrací jsme dosáhli od počátku sezóny znatelného pokroku. Problém ale samozřejmě ještě není zcela vyřešen."
V továrně v Japonsku usilují o zlepšení v sezóně 2017, kdy došlo na zrušení systému žetonů: "Ano, to pomáhá, ale když je nezbytné přepracovat návrh motoru, tak určitá omezení zkrátka zůstávají," komentuje Hasegawa.
Honda podle něj podporuje návrh nové generace motorů od roku 2021, u nichž má dojít ke zrušení MGU-H a přechodu na z jednoho na dvojité turbo. Díky MGU-K ale zůstanou hybridní: "Chceme udržet tento typ motorů, protože jsou vysoce efektivní a méně ničí životní prostředí."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.