Německý pilot Pascal Wehrlein byl asi největším rivalem v boji o sedačku Mercedesu. Nakonec ale stáj německé automobilky sáhla po zkušenějším Bottasovi a Wehrein nahrdail Nasra u švýcarského Sauberu.
Ještě před začátkem předsezónních testů se ale Pascal zranil při havárii v rámci Závodu šampiónů a musel vynechat první týden testů v Katalánsku. Tam ho nahradil třiadvacetiletý rezervní pilot Ferrari - Antonio Giovinazzi. Ten nakonec musel za Wehrleina odjet i třetí trénink, kvaldu a závod v Austrálii, jelikož Němec se ještě necítil stoprocentně fit.
Toto rozhodnutí se setkalo s celou škálou různých druhů odezvy. Někteří Wehrleina chválí za jeho otevřenost a jeho rozhodnutí chápou. Jiným se ale nezdá, že by jezdec, který zvládl testy, nemohl odjet závod. A pak je tu i třetí skupinka konspirátorů, která za tím vidí politiku Ferrari. Italové totiž Sauberu dodávají pohonné jednotky.
Nyní se ale vůči všem kritikům tvrdě vyjádřila šéfka Sauberu, dle které nejsou negativní komentáře vůbec na místě. Dále pak vyvrací myšlenku, že by s tímto scénářem tým počítal již dopředu. Vše se prý seběhlo až na místě.
“Potřebuje ještě trochu času. Myslím si, že je vyloženě hnusné, jak někteří lidé o něm vyjadřují - a to bez jakékoliv kompetence. Mají jen své podivné představy a nejsou schopni uznat autoritu. Pak jen všechny kritizují. Každý by se měl podívat nejdříve sám na sebe,” řekla pro Motorsport šéfka stáje.
“Pro takto ambiciózního pilota není vůbec jednoduché přijít a říct: 'Lidi, za těchto okolností nemohu jet.' Měli bychom raději ocenit takovouto otevřenost a upřímnost. Pro ty kluky to není vůbec jednoduché, jsou pod obrovským tlakem,” pokračovala Kaltenbornová.
Na otázku, zda s tímto scénářem tým po druhých testech v Barceloně počítal, šéfka Sauberu odpověděla: "Vůbec ne, kdybychom to plánovali, tak bychom věděli, že něco je v nepořádku. Normálně jsme s ním počítali. Během testů jsme ho nenechávali celý den v autě, což je běžná praktika. Sem jsme přijeli s tím, že bude závodit.”
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.