Německý pilot Pascal Wehrlein byl asi největším rivalem v boji o sedačku Mercedesu. Nakonec ale stáj německé automobilky sáhla po zkušenějším Bottasovi a Wehrein nahrdail Nasra u švýcarského Sauberu.
Ještě před začátkem předsezónních testů se ale Pascal zranil při havárii v rámci Závodu šampiónů a musel vynechat první týden testů v Katalánsku. Tam ho nahradil třiadvacetiletý rezervní pilot Ferrari - Antonio Giovinazzi. Ten nakonec musel za Wehrleina odjet i třetí trénink, kvaldu a závod v Austrálii, jelikož Němec se ještě necítil stoprocentně fit.
Toto rozhodnutí se setkalo s celou škálou různých druhů odezvy. Někteří Wehrleina chválí za jeho otevřenost a jeho rozhodnutí chápou. Jiným se ale nezdá, že by jezdec, který zvládl testy, nemohl odjet závod. A pak je tu i třetí skupinka konspirátorů, která za tím vidí politiku Ferrari. Italové totiž Sauberu dodávají pohonné jednotky.
Nyní se ale vůči všem kritikům tvrdě vyjádřila šéfka Sauberu, dle které nejsou negativní komentáře vůbec na místě. Dále pak vyvrací myšlenku, že by s tímto scénářem tým počítal již dopředu. Vše se prý seběhlo až na místě.
“Potřebuje ještě trochu času. Myslím si, že je vyloženě hnusné, jak někteří lidé o něm vyjadřují - a to bez jakékoliv kompetence. Mají jen své podivné představy a nejsou schopni uznat autoritu. Pak jen všechny kritizují. Každý by se měl podívat nejdříve sám na sebe,” řekla pro Motorsport šéfka stáje.
“Pro takto ambiciózního pilota není vůbec jednoduché přijít a říct: 'Lidi, za těchto okolností nemohu jet.' Měli bychom raději ocenit takovouto otevřenost a upřímnost. Pro ty kluky to není vůbec jednoduché, jsou pod obrovským tlakem,” pokračovala Kaltenbornová.
Na otázku, zda s tímto scénářem tým po druhých testech v Barceloně počítal, šéfka Sauberu odpověděla: "Vůbec ne, kdybychom to plánovali, tak bychom věděli, že něco je v nepořádku. Normálně jsme s ním počítali. Během testů jsme ho nenechávali celý den v autě, což je běžná praktika. Sem jsme přijeli s tím, že bude závodit.”
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.