Německý pilot Pascal Wehrlein byl asi největším rivalem v boji o sedačku Mercedesu. Nakonec ale stáj německé automobilky sáhla po zkušenějším Bottasovi a Wehrein nahrdail Nasra u švýcarského Sauberu.
Ještě před začátkem předsezónních testů se ale Pascal zranil při havárii v rámci Závodu šampiónů a musel vynechat první týden testů v Katalánsku. Tam ho nahradil třiadvacetiletý rezervní pilot Ferrari - Antonio Giovinazzi. Ten nakonec musel za Wehrleina odjet i třetí trénink, kvaldu a závod v Austrálii, jelikož Němec se ještě necítil stoprocentně fit.
Toto rozhodnutí se setkalo s celou škálou různých druhů odezvy. Někteří Wehrleina chválí za jeho otevřenost a jeho rozhodnutí chápou. Jiným se ale nezdá, že by jezdec, který zvládl testy, nemohl odjet závod. A pak je tu i třetí skupinka konspirátorů, která za tím vidí politiku Ferrari. Italové totiž Sauberu dodávají pohonné jednotky.
Nyní se ale vůči všem kritikům tvrdě vyjádřila šéfka Sauberu, dle které nejsou negativní komentáře vůbec na místě. Dále pak vyvrací myšlenku, že by s tímto scénářem tým počítal již dopředu. Vše se prý seběhlo až na místě.
“Potřebuje ještě trochu času. Myslím si, že je vyloženě hnusné, jak někteří lidé o něm vyjadřují - a to bez jakékoliv kompetence. Mají jen své podivné představy a nejsou schopni uznat autoritu. Pak jen všechny kritizují. Každý by se měl podívat nejdříve sám na sebe,” řekla pro Motorsport šéfka stáje.
“Pro takto ambiciózního pilota není vůbec jednoduché přijít a říct: 'Lidi, za těchto okolností nemohu jet.' Měli bychom raději ocenit takovouto otevřenost a upřímnost. Pro ty kluky to není vůbec jednoduché, jsou pod obrovským tlakem,” pokračovala Kaltenbornová.
Na otázku, zda s tímto scénářem tým po druhých testech v Barceloně počítal, šéfka Sauberu odpověděla: "Vůbec ne, kdybychom to plánovali, tak bychom věděli, že něco je v nepořádku. Normálně jsme s ním počítali. Během testů jsme ho nenechávali celý den v autě, což je běžná praktika. Sem jsme přijeli s tím, že bude závodit.”
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.