Valtteri Bottas podle svých slov rozjel svou kariéru u Mercedesu slušně, když v úvodní Velké ceně Austrálie obsadil třetí příčku za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, jenž se nakonec musel sklonit před Sebastianem Vettelem s Ferrari.
"Vždy si dávám velmi vysoké cíle, myslím si ale, že to u mě funguje. Vede to k tomu, že pracuji usilovněji. Tento víkend jsem u sebe nezaznamenal žádná negativa. Pro mě je to jen dobré, když přemýšlím o svých slabých a silných stránkách," popisuje Bottas, jenž projel cílem o necelé dvě sekundy později než Hamilton.
"Nedělám si starosti celkově o víkend, ačkoliv v některých chvílích jsem cítil, že to není ideální. Myslím si však, že šlo o slušný start s týmem a nové období mé kariéry. Vím, že toho přijde ještě více, jen musím dělat to, co dělám, a budeme OK. Věřím svým schopnostem," pokračuje Bottas.
"Hodně mi pomáhá tým. Cítím velkou podporu a všichni mi jsou nápomocni. Pokud mám nějakou otázku nebo mi schází informace, hned se najde člověk, který mi pomůže a podpoří mě - a to je velký rozdíl při přestupu do tohoto týmu. V tomto sportu nikdo nedokáže sám udělat cokoliv, vždy jde o tým. Pomáhá to, i když já obvykle nepanikařím," popisuje finský pilot svůj charakter.
Po prvním závodě stejně jako Hamilton přiznává, že se Mercedes musí zlepšit ve využívání pneumatik: "Obzvlášť druhá polovina závodu byla velmi dobrá, potěšila mě. Rychlost byla dobrá a auto se chovalo na měkkých pneumatikách mnohem lépe. Hlavní věcí pro nás a pro mě je porozumět ultra-měkkým pneumatikám.
Byli jsme hodně pozadu, klouzali po dráze a ztráceli přilnavost. Myslím si, že obecně šlo o dobrý start s týmem v mém prvním závodě vzhledem k tomu, že času na přípravu na něj nebylo tolik. Jde o to, abychom z tohoto bodu dále pokračovali," dodává Bottas.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.