McLaren kontaktoval Mercedes kvůli možnému přechodu na pohonné jednotky německého týmu. Jeho současný partner - japonská Honda - se neustále trápí nejen s výkonností, ale i se spolehlivostí.
Tento krok následuje po deprimujících výsledcích v předsezónních testech, v nichž McLaren trávil kvůli motoru více času v garáži než na dráze. Britský tým nyní vyhodnocuje své možnosti pro případ, že dojde k rozpadu vztahu s Hondou.
Média v Británii i ve Španělskou píšou, že by McLaren mohl využít smluvní klauzule a na konci roku se se svým japonským partnerem rozejít, pokud během sezóny nedojde k rapidnímu pokroku.
Závodní ředitel Eric Boullier sice minulý týden uvedl, že "nemají vůbec v plánu" ukončit smlouvu s Hondou, ke kontaktu s Mercedesem ale už přesto došlo. Jeden z hlavních akcionářů McLarenu Mansour Ojjeh kontaktoval své bývalé kolegy z vedení Daimleru.
Podle zákulisních zdrojů ale šlo jen jednání neformální, velmi stručná a nevedla k žádné dohodě. Ani jedna ze stran tuto záležitost nechce komentovat, vedení německého týmu a sportovní ředitel Toto Wolff jsou však otevření vůči potenciálním dodávkám svému někdejšímu partnerovi. Po krachu Manoru na to navíc mají kapacity.
Spojení s Mercedesem nebo Renaultem, jenž představuje další možnost, by bylo pro McLaren významným rozhodnutím s obrovským finančním dopadem, protože smlouva s Hondou jim zaručuje přísun ročně kolem 100 milionů dolarů (2,5 mld. Kč) do jejich rozpočtu. O ty by ve Wokingu nejen přišli, ale navíc by za motory novému dodavateli museli platit kolem 17 mil. Euro (460 mil. Kč).
Tento deficit by museli pokrýt současní akcionáři - Bahrajnský suverénní investiční fond Mumtalakat (vlastní 50 %), skupina TAG Mansoura Ojjeha (25 %) a Ron Dennis (25 %), jemuž ale nebyla v lednu prodloužena smlouva a u McLarenu již nehraje žádnou aktivní roli. Byl to právě on, kdo usiloval o odchod od Mercedesu k Hondě s tím, že jako zákazník svého dodavatele motorů nikdy nemůžou porazit.
Zdá se, že McLaren začíná pochybovat o tom, že Honda vůbec někdy dokáže postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku. V předsezónních testech za nejrychlejšími zaostávali o více než 2,7 sekundy, zatímco s motorem Mercedes by podle Boulliera již letos vítězili.
Hvězda týmu Fernando Alonso po testech prohlásila: "Máme jediný problém - a tím je pohonná jednotka." Při dotazu na to, jaké to je projíždět zatáčku č. 3 v Barceloně s novými vozy nově na plný plyn, zavtipkoval: "My s naším autem můžeme jezdit naplno všechny zatáčky."
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.