Americká stáj zatím spoléhá primárně na dodávané součástky a jednou z nich je i pohonná jednotka, kterou Haasu dodává italské Ferrari. Ta se dle šéfa stáje Günthera Steinera oproti loňsku značně posunula.
Ferrari se v Barceloně zatím ukázalo ve skvělém světle, tedy alespoň v porovnání s loňskem. Je vidět, že Italové zapracovali na motoru a Scuderia je zatím jedinou stájí, která je schopna jezdit časy na úrovni Mercedesu, ale vše se ještě může změnit. Více napoví druhý testovací týden, který na orkuhu Circuit de Barcelona-Catalyuna vypukne již 7. března.
Motory si zatím pochvalují i stáje, které je od Maranella odebírají. Jednou z nich je například americký nováček seriálu Haas, pro kterého je letošek druhou sezónou v královně motorsportu.
Loňská premiéra se týmu vyvedla. Grosjean v Austrálii zajel neskutečné šesté místo a hned v dalším závodě v Bahrajnu dokázal dokonce dojet na místě pátém. Pak ale tým začaly trápit potíže a v průběhu roku začal výrazněji ztrácet, jak zbytek pole své vozy vylepšoval.
"Loni jsme měli dva problémy s elektronikou, ale jednalo se o softwarové chyby, takže nic vyloženě mechanického. Ferrari dle mého názoru odvádí skvělou práci."
"Je skvělé, že náš nynější, úplně nový motor je spolehlivý. Když se podíváte na zbytek pole - a to se nejedná o žádné blbce - ta mají problémy. Oproti loňsku tedy Ferrari udělalo zase pořádný pokrok," řekl šéf stáje.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.