Nový šéf motorsportu v rámci Formule 1 Ross Brawn včera prozradil, že by se mu líbil návrat nemistrovských závodů do kalendáře. Zatím se jedná pouze o pouhou myšlenu, ale jak je vidno, není sám, komu se tento nápad zamlouvá.
"Nepřijde mi to jako úplně nejhorší nápad. Formule 1 potřebuje nějaké nové změny. Posledních 11 let, co se v tomto sportu motám, je to od čtvrtka do neděle pořád to samé. Navíc nová auta pokračují v trendu, kdy je pořád těžší a těžší předjíždět. Je třeba přijít s novým formátem závodů.
"Možná nový scénář každý druhý závod? Až teď přijedeme do Monaka, tak to už vůbec nepůjde předjíždět. Nemůžeme pořád dělat to samé. Je to třeba trochu okořenit a udělat věci jinak. Co takhle sprint? Dá se dělat celá řada věcí, ale zatím je nechci sdělovat," okomentoval Hamilton Brawnův nápad.
Hamilton, který v posledních týdnech nešetří kritikou, navíc aktivity nových majitelů chválí. "Je skvělé, že přicházejí s novými nápady. Formule 1 ještě nedosáhla statusu celosvětového fenoménu a na rovinu říkám, že do toho má ještě daleko. Věřím, že s pomocí nás všech se novým majitelům podaří oslovit další masy lidí. Nevím, zda náš sport někdy bude jako fotbal, ale můžeme se mu alespoň přiblížit."
Protipólem Hamiltona je v otázce nemistrovských závodů šéf amerického Haasu, Günther Steiner. "Můj názor je takový, že v tom nevidím moc smysl. Co z toho budeme mít, když ty závody nebudou součástí šampionátu? Ano, můžeme testovat pravidla, ale je třeba řešit i obchodní stránku věci. Je možné, že (Brawn) má ještě nějaké další plány, které počítají se zájmem diváků jako za starých časů. Ale pořádat tyto závody jen kvůli ladění pravidel? To mi přijde jako dosti drahý špás."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.