Nový šéf motorsportu v rámci Formule 1 Ross Brawn včera prozradil, že by se mu líbil návrat nemistrovských závodů do kalendáře. Zatím se jedná pouze o pouhou myšlenu, ale jak je vidno, není sám, komu se tento nápad zamlouvá.
"Nepřijde mi to jako úplně nejhorší nápad. Formule 1 potřebuje nějaké nové změny. Posledních 11 let, co se v tomto sportu motám, je to od čtvrtka do neděle pořád to samé. Navíc nová auta pokračují v trendu, kdy je pořád těžší a těžší předjíždět. Je třeba přijít s novým formátem závodů.
"Možná nový scénář každý druhý závod? Až teď přijedeme do Monaka, tak to už vůbec nepůjde předjíždět. Nemůžeme pořád dělat to samé. Je to třeba trochu okořenit a udělat věci jinak. Co takhle sprint? Dá se dělat celá řada věcí, ale zatím je nechci sdělovat," okomentoval Hamilton Brawnův nápad.
Hamilton, který v posledních týdnech nešetří kritikou, navíc aktivity nových majitelů chválí. "Je skvělé, že přicházejí s novými nápady. Formule 1 ještě nedosáhla statusu celosvětového fenoménu a na rovinu říkám, že do toho má ještě daleko. Věřím, že s pomocí nás všech se novým majitelům podaří oslovit další masy lidí. Nevím, zda náš sport někdy bude jako fotbal, ale můžeme se mu alespoň přiblížit."
Protipólem Hamiltona je v otázce nemistrovských závodů šéf amerického Haasu, Günther Steiner. "Můj názor je takový, že v tom nevidím moc smysl. Co z toho budeme mít, když ty závody nebudou součástí šampionátu? Ano, můžeme testovat pravidla, ale je třeba řešit i obchodní stránku věci. Je možné, že (Brawn) má ještě nějaké další plány, které počítají se zájmem diváků jako za starých časů. Ale pořádat tyto závody jen kvůli ladění pravidel? To mi přijde jako dosti drahý špás."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.