Začátkem týdne Verstappenův otec Jos prohlásil, že Max má na zisk titulu ještě dost času, i když se letos od Red Bullu očekávají skvělé výkony. Trochu jiného názoru je ale odborný poradce týmu doktor Helmut Marko. Ten si naopak myslí, že Max je naprosto připraven.
"Max je připraven," řekl Marko v rozhovoru pro holandskou televizi. "Dnes je zase o něco zkušenější a v jeho třetí sezóně se dají očekávat další zlepšení," pokračoval poradce stáje.
Marko si myslí, že často kritizovaný riskantní styl jízdy, který byl pro Maxovu loňskou sezónu charakteristický, bude pro mladou holandskou pušku výhodou. "Jeho nebojácné chování pro něj bude výhodou, jelikož zbytek pilotů si bude říkat : »Když se blíží Max, radši buď opatrnej, stejně tě předjede, tak nedělej hlouposti.« On to ale není až tak úplně risk. Ano, měl pár divočejších momentů, ale havaroval jen v Monte Carlu. Ne, v Monaku měl vlastně tři havárky, ale bylo to jen v rámci jednoho víkendu. Zbytek roku měl vše pod kontrolou."
Stejně na tom je prý i Daniel Ricciardo, který v loňském roce skončil v celkovém pořadí třetí. Jak Australan, tak i Nizozemec loni dokázali urvat po jednom vítězství, vždy ale za šťastných okolností.
V Barceloně se hned v první zatáčce oba vozy Stříbrných šípů vyautovaly a vítězství bral Max. V Malajsii zase odešel motor Hamilotonovi a radoval se Daniel. Je třeba říci, že v Monaku si Ricciardo mohl dojet pro "čisté" vítězství, bohužel mechanici zaspali a triumfoval Lewis Hamilton.
"Jezdci jsou o rok zkušenější a máme dobré auto. Myslím si, že oba kluci mohou bojovat o titul. Nezapomínejme hlavně na Ricciarda, je to velmi silný pilot a i díky němu máme dva konkurenceschopné piloty. Opravdu věřím, že můžeme bojovat o titul," zakončil doktor Marko.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.