Nástup nového vlastníka Formule 1 v podobě koncernu Liberty Media rozbouřil hladinu hned v několika oblastech. Mezi ty nejčastěji citované patří otázka přerozdělování finančních prostředků mezi týmy.
Situace se dokonce dostala na půdu Evropského parlamentu (více zde), který hodlá z popudu poslankyně Anneliese Dodds celou záležitost prověřit po stránce hospodářské soutěže. V samotné Formuli 1 se podle serveru autosport.com přední týmy nacházejí v počáteční fázi vytvoření varianty někdejší asociace FOTA, která by měla chránit jejich výhody a finanční zájmy. Záměrem je kolektivně zabezpečit špičkovým stájím stejnou finanční pozici a přínos, jak tomu je v současné době díky Constructors' Championship Bonus (CCB). Ten zaručuje týmům Mercedes, Red Bull, Ferrari a McLaren z komerčních práv F1 zvláštní finanční příspěvky. Jakýkoli krok mající za cíl vytvořit novou asociaci by ale nejspíš znamenal další kontroverzní spory.
Liberty Media prostřednictvím nově zformované Formula One Group hodlá přešetřit stávající systém a provést změny, protože dle jejího názoru není spravedlivý vůči malým týmům. Dohoda mezi Formula One Management, kterou vedl Bernie Ecclestone, je nastavena tak, že zmíněným čtyřem týmům připadá 65 % z příspěvků určených pro tuto oblast, zatímco ostatní se musí spokojit s 35 procent.
Když se autosport.com dotazoval konkrétních osob z vedení předních týmů, nikdo nepotvrdil, že by se rozběhly přípravné práce na vzniku asociace, ale současně nikdo nepopřel, že by už neproběhly první rozhovory.
"Jsme připraveni se zapojit do týmových schůzek a diskuzí, ale bude obtížné předpokládat při nich nějaký pokrok, protože se dá očekávat, že týmy mající výhodu CCB se pokusí ochránit si své privilegované postavení. Musíme však všichni pracovat pro dobro F1 tím, že podpoříme cíle Formule One Group," sdělil zástupcům serveru autosport.com jeden z členů týmu, který si nepřál být jmenován.
Původní Formula One Teams Association (FOTA) byla zformována v roce 2008 jako důsledek kolektivního požadavku v dobách politických půtek mezi FOM a FIA. Rozpuštěna byla v roce 2014. V současnosti se odborníci dohadují, zda by nový subjekt sloužil zájmům všech týmů, spíš se domnívají, že by prospíval stájím s největším příjmem z podílů F1. Dokonce padla i spekulace, že by mohly být vytvořeny dvě asociace - jedna pro onu čtveřici špičkových týmů, druhá pro zbytek startovního pole.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.