Nástup nového vlastníka Formule 1 v podobě koncernu Liberty Media rozbouřil hladinu hned v několika oblastech. Mezi ty nejčastěji citované patří otázka přerozdělování finančních prostředků mezi týmy.
Situace se dokonce dostala na půdu Evropského parlamentu (více zde), který hodlá z popudu poslankyně Anneliese Dodds celou záležitost prověřit po stránce hospodářské soutěže. V samotné Formuli 1 se podle serveru autosport.com přední týmy nacházejí v počáteční fázi vytvoření varianty někdejší asociace FOTA, která by měla chránit jejich výhody a finanční zájmy. Záměrem je kolektivně zabezpečit špičkovým stájím stejnou finanční pozici a přínos, jak tomu je v současné době díky Constructors' Championship Bonus (CCB). Ten zaručuje týmům Mercedes, Red Bull, Ferrari a McLaren z komerčních práv F1 zvláštní finanční příspěvky. Jakýkoli krok mající za cíl vytvořit novou asociaci by ale nejspíš znamenal další kontroverzní spory.
Liberty Media prostřednictvím nově zformované Formula One Group hodlá přešetřit stávající systém a provést změny, protože dle jejího názoru není spravedlivý vůči malým týmům. Dohoda mezi Formula One Management, kterou vedl Bernie Ecclestone, je nastavena tak, že zmíněným čtyřem týmům připadá 65 % z příspěvků určených pro tuto oblast, zatímco ostatní se musí spokojit s 35 procent.
Když se autosport.com dotazoval konkrétních osob z vedení předních týmů, nikdo nepotvrdil, že by se rozběhly přípravné práce na vzniku asociace, ale současně nikdo nepopřel, že by už neproběhly první rozhovory.
"Jsme připraveni se zapojit do týmových schůzek a diskuzí, ale bude obtížné předpokládat při nich nějaký pokrok, protože se dá očekávat, že týmy mající výhodu CCB se pokusí ochránit si své privilegované postavení. Musíme však všichni pracovat pro dobro F1 tím, že podpoříme cíle Formule One Group," sdělil zástupcům serveru autosport.com jeden z členů týmu, který si nepřál být jmenován.
Původní Formula One Teams Association (FOTA) byla zformována v roce 2008 jako důsledek kolektivního požadavku v dobách politických půtek mezi FOM a FIA. Rozpuštěna byla v roce 2014. V současnosti se odborníci dohadují, zda by nový subjekt sloužil zájmům všech týmů, spíš se domnívají, že by prospíval stájím s největším příjmem z podílů F1. Dokonce padla i spekulace, že by mohly být vytvořeny dvě asociace - jedna pro onu čtveřici špičkových týmů, druhá pro zbytek startovního pole.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.