Ve Wokingu dnes poprvé nastartovali nový motor Hondy za zády vozu, s nímž budou o mistrovské body bojovat v sezóně 2017. Jaký zvuk vydává?
Nový ředitel Zak Brown sice uvedl, že McLaren letos ještě vpředu očekávat nemám, závodní ředitel Eric Boullier ale byl dnes na tiskové konferenci Pirelli v Turíně optimističtější: "Náskok stahujeme. Spoléháme na kapacity a schopnosti Hondy a rozhodně se dostáváme zpět."
Dnes také poprvé došlo na nastartování jejich nového vozu McLaren - Honda MCL32. "Zapojte si sluchátka a dejte si je pořádně nahlas," vybízí britská stáj na Twitteru. Po kliknutí na obrázek níže si můžete poslechnout zvuk přímo z továrny.
#MCL32 first fire-up. Plug-in your headphones and turn the volume up LOUD. ? ? pic.twitter.com/akfxgLr0pd
— McLaren (@McLarenF1) February 14, 2017"Sezóna se blíží, chlapi!" pokračuje McLaren, který své nové dílo představí ve Wokingu již příští pátek 24. února - ve stejný den jako Ferrari. To již budeme znát vzhled některých vozů soupeřů: Sauberu, Renaultu, Force Indie i mistrovského Mercedesu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.