Smrt Justina Wilsona v srpnu 2015 při závodě Pocono Raceway 500 rozhodně přispěla k tlaku vedoucímu k zavedení ochrany kokpitu. Jenže jak se zdá, série IndyCar nechce jít cestou shodnou s F1 a využít Halo koncept.
Alespoň v tomto směru se vyjádřil Mark Miles, generální ředitel Hulman&Co., mateřské společnosti IndyCar. Podle jeho názoru je Halo koncept, který prozatím upřednostňuje F1, pro závody monopostů v USA nevhodný. Logicky by to znamenalo, že u Američanů by měl mít přednost aeroscreen, se kterým přišel Red Bull.
Milesovi se evidentně nelíbí středový sloupek, vychází také z povahy nehody Justina Wilsona, která se udála 24. srpna 2015. Britský pilot, který v roce 2003 usedal do vozů Minardi a Jaguar v F1, byl zasažen do hlavy troskami vozu. Miles se proto domnívá, že v tomto směru by aeroscreen byl vhodnější.
"Možnost, že by "svatozář" (the halo) byla pro naši sérii vhodná, nevidíme jako reálnou. Máme klopené dráhy, na kterých takto nemůžete vidět z auta. Ale chceme rozvíjet ochranu hlavy pilota a dále na ni pečlivě pracovat. Proto je více pravděpodobné, že bychom zvolili do určité míry redukované čelní sklo než Halo koncept," uvedl Miles při North American International Auto Show.
Při této příležitosti rovněž vyslovil určité indicie ohledně další budoucnosti šampionátu s nadějí, že by se mohl rozšířit počet dodavatelů pohonných jednotek. V současné době jsou vozy osazovány agregáty Honda nebo Chevrolet.
"Hodně by to naší věci prospělo, proto na této otázce nadále budeme pracovat. Jsem obchodník a chtěl bych vidět příchod dalších výrobců do naší závodní série a vytěžit z toho maximum, nejen postavit rychlý motor," dodává Miles.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.