Smrt Justina Wilsona v srpnu 2015 při závodě Pocono Raceway 500 rozhodně přispěla k tlaku vedoucímu k zavedení ochrany kokpitu. Jenže jak se zdá, série IndyCar nechce jít cestou shodnou s F1 a využít Halo koncept.
Alespoň v tomto směru se vyjádřil Mark Miles, generální ředitel Hulman&Co., mateřské společnosti IndyCar. Podle jeho názoru je Halo koncept, který prozatím upřednostňuje F1, pro závody monopostů v USA nevhodný. Logicky by to znamenalo, že u Američanů by měl mít přednost aeroscreen, se kterým přišel Red Bull.
Milesovi se evidentně nelíbí středový sloupek, vychází také z povahy nehody Justina Wilsona, která se udála 24. srpna 2015. Britský pilot, který v roce 2003 usedal do vozů Minardi a Jaguar v F1, byl zasažen do hlavy troskami vozu. Miles se proto domnívá, že v tomto směru by aeroscreen byl vhodnější.
"Možnost, že by "svatozář" (the halo) byla pro naši sérii vhodná, nevidíme jako reálnou. Máme klopené dráhy, na kterých takto nemůžete vidět z auta. Ale chceme rozvíjet ochranu hlavy pilota a dále na ni pečlivě pracovat. Proto je více pravděpodobné, že bychom zvolili do určité míry redukované čelní sklo než Halo koncept," uvedl Miles při North American International Auto Show.
Při této příležitosti rovněž vyslovil určité indicie ohledně další budoucnosti šampionátu s nadějí, že by se mohl rozšířit počet dodavatelů pohonných jednotek. V současné době jsou vozy osazovány agregáty Honda nebo Chevrolet.
"Hodně by to naší věci prospělo, proto na této otázce nadále budeme pracovat. Jsem obchodník a chtěl bych vidět příchod dalších výrobců do naší závodní série a vytěžit z toho maximum, nejen postavit rychlý motor," dodává Miles.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.