Bývalý pilot Formule 1 Heikki Kovalainen přiznal, že měl pro Claire Williamsovou své řešení jezdecké otázky: kým nahradit Valtteriho Bottase?
Finský pilot, který v minulosti jezdil za McLaren, Renault či Caterham, šéfce Williamsu dle MTV při odchodu Bottase k Mercedesu nabídl své služby: "Poslal jsem Claire email, ale oni měli očividně jiné plány. Stejnou zprávu jí zřejmě zaslala spousta jiných jezdců."
Kovalainen během svých 111 startů v F1 vyhrál jednu velkou cenu - s McLarenem v Maďarsku 2008. Loni se stal šampionem v japonské sérii Super GT, kde jezdil za týmu Lexus SARD. Williams ale nakonec sáhl po Felipemu Massovi, který za ně závodil v loňské sezóně a který ochotně odložil svůj odchod do důchodu o jeden rok.
Jak si podle Kovalainena jeho krajan u Mercedesu povede? "Nebudu nic předpovídat, ale jde o velmi dobrého jezdce, jenž je schopný závodit na špici. Také věřím, že spolupráce Valtteriho s Lewisem bude hladká. Oba jsou profesionální piloti."
Heikki s Lewisem strávil u McLarenu dvě sezóny (2008 a 2009), proto ho dobře zná: "Na spolupráci s Lewisem mám dobré vzpomínky. Je těžkým týmovým kolegou a extrémně rychlým jezdcem, ale bylo to příjemné s ním spolupracovat.
Neměl jsem s ním žádný problém. Je náročným týmovým kolegou, ale nedošlo tam k žádnému konfliktu, pokud jde o to, co dělal. Je silný ve všech oblastech, ale nemyslím si, že by to byl pro Valtteriho nebo kteréhokoliv jiného jezdce problémy. Nemyslím si, že mezi nimi nějaký vznikne."
A co říká Kovalainen na to, že Mercedes podepsal s Bottasem smlouvu jen na rok? "I když máte dlouhodobý kontrakt, pak se z něj může stát krátkodobý, když se vám nedaří. Když vám to klape a získáváte dobré výsledky, pak vám může dobře vyjít i jednoletá smlouva."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.