Pascal Wehrlein bude v letošní sezóně závodit za Sauber po boku Marcuse Ericssona. Švýcarský tým dnes potvrdil příchod mladého jezdce Mercedesu.
Znamená to tedy, že za Stříbrné šípy nebude po boku Lewise Hamiltona nastupovat. Volné místo po Nicovi Rosbergovi by měl zaplnit Valtteri Bottas, u jehož smlouvy zbývá podle Claire Williamsové doladit již jen poslední detaily.
Sauber se nyní chlubí tím, že nadále "udržuje svou tradiční podporu mladých talentovaných jezdců a poskytování konkurenceschopného vozu." Všímá si výkonu Wehrleina v DTM v letech 2013 a 2015, kde "lámal rekord za rekordem."
Wehrlein se chce se Sauberem "usadit ve středu pole a pravidelně sbírat body. Teď se těším na to, až se potkám se všemi v týmu a začneme se připravovat na sezónu 2017. Chci moc poděkovat Sauberu za důvěru ve mě a za to, že mi poskytli tuto skvělou šanci. A samozřejmě obrovské díky patří za podporu také Mercedesu."
Šéfka švýcarského týmu Moniša Kaltenbornová o něm říká, že "během své kariéry v jednosedadlových formulích i v DTM prokázal svůj talent. Loni ve své první sezóně v F1 prokázal svůj potenciál, když získal bod ve Velké ceně Rakouska ve Spielbergu."
"Pascal toho určitě předvede ještě více a my mu chceme dát šanci na další růst a učení se ve vrcholné třídě motorsportu. Věřím, že Marcus a Pascal budou tvořit v roce 2017 solidní kombinaci," dodává Kaltenbornová.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.